USPROTIVILI SU SE
Nastavnici Povijesti oštro protiv najavljene promjene u knjigama: 'Ne prihvaćamo prijedlog'
Nastavnici Povijesti napisali su otvoreno pismo povodom 33. obljetnice međunarodnog priznanja RH.
"U trenutku ratnih stradanja kada se branila neovisnost i sloboda Republiku Hrvatsku su 15. siječnja 1992. priznale sve članice Europske unije. Ove godine obilježavamo 30-u godišnjicu VRO Oluja kojom su okončane ratne operacije na području RH i stvoreni preduvjeti za mirnu reintegraciju svih hrvatskih teritorija", podsjetili su nastavnici.
Istaknuli su da Hrvatska danas živi u oživotvorenom snu brojnih generacija koje su u njega ugradile svoje živote, u demokratskoj državi koja svoju budućnost gradi unutar europskog povijesnog i civilizacijskog kruga.
"Rijetko se koji narod može pohvaliti toliko bogatom prošlošću koja živi i diše na svakome koraku, koja nas uvjetuje i oblikuje, prošlošću koja je bit našega identiteta i bez koje ne postojimo. Jednoglasnom odlukom Hrvatskoga sabora ove godine obilježavamo 1100. obljetnicu hrvatskoga kraljevstva. Ne postoji niti jedan kamen, niti gruda hrvatske zemlje koji nije obilježen poviješću", naglasili su.
FOTO: Niksa Stipanicev/CROPIX
Važnosti kritičkog mišljenja
Upozorili su potom i na veliki problem. Naime, ovo je godina u kojoj će se u sustav srednjeg strukovnog obrazovanja kojeg pohaća 100 tisuća srednjoškolaca uvesti reforma u kojoj će se, tvrde nastavnici, zanemariti važnost poučavanja nastave Povijesti.
"Želimo još jednom jasno istaknuti da je Povijest predmet koji najviše njeguje nacionalnu prepoznatljivost Hrvatske među različitostima naroda Europe i svijeta. Povijesno i kritičko promišljanje koje se njeguje na nastavi Povijesti, pluralizam i razumijevanje svijeta u kojem žive, neizostavne su vještine koje trebaju posjedovati učenici srednjih strukovnih škola koji će činiti većinu hrvatskih građana u 21. stoljeću", istaknuli su.
Dodali su da je jedan od ključnih predmeta za razvoj kritičkog mišljenja u humanističkom duhu, važna karika u oblikovanju mladih osoba, nezamjenjiv sadržaj za izgradnju demokracije, osobnog i kolektivnog identiteta. Naglasili su da je reforma obrazovanja potreba no ona ne bi smjela utjecati na njihovo razumijevanje svijeta.
FOTO: Pexels (Ilustracija)
'Narod koji ne poznaje svoju prošlost...'
"Najvažnije mjesto na kojem se poučava Povijest su školske klupe. Ne prihvaćamo prijedlog kojim se oduzima satnica nastave povijesti u 4. 2 (četverogodišnjim i petogodišnjim) strukovnim smjerovima jer im se značajno smanjuje kvaliteta obrazovanja. Ističemo da nema osnove za marginalizaciju nastave Povijesti koja za našu državu ima višestruku vrijednost", naglasili su.
Od Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih zatražili su da se poštuje odluka Hrvatskog sabora, Saborskog odbora za znanost, obrazovanje i mladih, preporuka HAZU-a, HMDCDR-a, svih katedri za nastavu Povijest u Republici Hrvatskoj koja izrijekom kaže da se ne smanjuje satnica nastave Povijesti koja je ionako minimalno zastupljena.
Tuđmanova suradnica objavila emotivan status: 'Način na koji smo vratili mir je specifičan'
"U jubilarnoj 2025. želimo poručiti da narod koji ne poznaje svoju prošlost, slijep ide u budućnost. Ne dopustimo da nas Povijest ponovo uči da iz nje ništa nismo naučili", zaključili su.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.