VOZAČKA KULTURA

NAKON SMRTI DVIJE DJEVOJČICE Evo kakve promjene su potrebne kako se tragedija ne bi ponovila

Autor

ig/autoportal

Kaznu za nevezivanje sigurnosnim pojasom treba povisiti na 5000 kuna, a vožnju djece koja nisu propisno vezana u sigurnosnoj sjedalici tretirati obijesnom vožnjom i kažnjavati oduzimanjem vozačke dozvole, kontrolirati prilagodbu brzine kroz raskrižje te smanjiti neodgovornu i apsurdnu toleranciju policijskog mjerenja brzine, piše autoportal.

20.08.2020. u 14:37
Ispiši članak

Užasna prometna nesreća u kojoj su 17. kolovoza 2020. kod Maslenice poginule djevojčice od 5 i 9 godina, a njihov otac i 9-godišnja djevojčica teško ozlijeđeni, uz nedavno smrtno stradavanje četvero mladih kod Vinkovaca, ogolila je loše, nacionalno štetno stanje sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj.

Stoga, uz dugoročne mjere (poticanje sigurnih, a penaliziranje nesigurnih vozila, rješavanje ‘crnih točaka’ prvenstveno pogibeljnih zona izlijetanja, povećanje izvjesnosti kažnjavanja, sustavom radarskih kamera i unapređenjem pravosuđa, uvođenja cjeloživotnog prometnog educiranja…) temeljem Masleničke prometne tragedije, nužne su tri hitne, interventne mjere:

  1. 1. Kaznu za nevezivanje sigurnosnim pojasom treba povisiti na 5000 kuna, a vožnju djece koja nisu propisno vezana u sigurnosnoj sjedalici tretirati obijesnom vožnjom i kažnjavati oduzimanjem vozačke dozvole.
  2. 2. Policija treba početi nadzirati poštivanje članka 51. stavak 1 (prilagodba brzine uvjetima) i članka 58. stavak 1 (posebna pozornost u raskrižju), postavljanjem mobilnih radarskih kamera u raskrižjima.
  3. 3. Apsurdnu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine treba smanjiti s 10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h na 3 km/h do 100 km/h i 3 posto iznad 100 km/h.

Da se osobe na stražnjim sjedalima ne vežu, odnosno da se djeca prevoze bez sigurnosnih sjedalica, poznato je svima, a to ukazuje na činjenicu da je vozačka kultura loša, a policija neučinkovita. No, prenaglašavati ulogu edukacije je promašeno, iz dva razloga: prvo, dok edukacija počne djelovati na cestama će izginuti ‘pola Hrvatske’ i drugo, dobro je poznato da naši vozači postaju ‘kulturniji’ već u Sloveniji, a da se stranci na našim cestama ponašaju manje kulturno nego u domicilnim državama.

Drastično povećanje kazne djelovat će kao pozitivan šok, olakšati posao policiji i uz pojačane kontrole bitno smanjiti rizike stradavanja u nesrećama. A odgovornim vozačima visina kazna za nevezivanje nije nikakav problem, ne da je pet tisuća, problem ne bi bio ni da je pet milijuna kuna! Pa jednostavno, ako se uvijek, i na najkraćoj dionici, vežete, rizika kažnjavanja nema. A da je vožnja djece koja nisu vezana u propisnoj sjedalici/podmetaču (puno) gore od prekršaja, kazneno djelo ‘par excellance’, jasno je samo po sebi.

Nije poznato da je ikada ikoga policija kaznila (!) zato što je, primjerice, vozio brzinom od 50 km/h na skliskoj cesti i uz lošu vidljivost, gdje je ograničenje 50 (vrijedi za idealne uvjete) ili što je, uz prvenstvo prolaza, raskrižjem protutnjao punom, nesmanjenom brzinom. Kontrole i kažnjavanje za te opasne prekršaje trebaju postati redovita praksa, stoji u tekstu Željka Marušića za autoportal.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.