DONOSIMO DETALJE IZVJEŠTAJA
Milanović dobro iskoristio vojnu 'uslugu': Premašio iznose svojih prethodnika
Predsjednik Zoran Milanović često digne prašinu u javnosti, a nedavno se u javnosti postavljalo pitanje koristi li se vojnim helikopterima previše. Postavlja se potom pitanje koliko su ovu uslugu koristili bivši predsjednici.
Milanović je letio osjetno više od svojih prethodnika Ive Josipovića i Kolinde Grabar Kitarović te od bivšeg ministra obrane Marija Banožića. Prema podacima koje je sam Milanović objavio početkom rujna, a zatim i ministar obrane Ivan Anušić, helikopteri Oružanih snaga na Milanovićev zahtjev su u njegovu dosadašnjem mandatu angažirani 74 puta, ostvarili 348 letova i ukupno su u zraku proveli 241 sat. Ukupan trošak goriva iznosio je 127.000 eura, a dodatno je potrošeno goriva za upotrebu vojnih brodova za potrebe predsjednika RH u iznosu od 22.800 eura.
S obzirom na to da su podaci o zahtjevima i ostvarenim letovima pomalo zbunjujući, jer se na ime jednog zahtjeva može ostvariti nekad samo jedan let, a nekad i dva ili više, te da sam podatak o letu ne znači ništa ako se ne zna njegovo trajanje, jer nije isto leti li helikopter pet minuta ili dva sata, najbolja se usporedba može ostvariti usporedbom koliko sati su helikopteri proveli u zraku na zahtjev raznih dužnosnika te koliki je bio trošak goriva za te letove.
Tako je bivši predsjednik Ivo Josipović, koji je obnašao tu dužnost od 2010. do 2015. 88 puta tražio prijevoz zrakom te je po njegovim zahtjevima ostvaren 261 let. Helikopteri Oružanih snaga na njegov su zahtjev u zraku proveli 163 sata i 25 minuta, a trošak goriva iznosio je 94.147 eura. Josipović je, također, 30 puta zahtijevao angažiranje brodova Ratne mornarice, koji su realizirani plovilima iz Odreda rezidencijalnih brodova.
FOTO: Vlado Kos/CROPIX
Evo kako stoje sadašnji i bivši ministri obrane
Bivša predsjednica Kolinda Grabar Kitarović od 2015. do 2020. prijevoz zrakom je zahtijevala 49 puta, a na temelju tih zahtjeva ostvareno je 146 letova. Helikopteri su na zahtjev tadašnje predsjednice u zraku proveli 134 sata i 40 minuta, a ukupan trošak goriva bio je 77.587 eura. Bivša je predsjednica također uputila 20 zahtjeva za angažiranje brodova Ratne mornarice, a trošak goriva i maziva bio je 4112 eura.
Banožić, koji je bio ministar od 2020. do 2023. letove helikopterom tražio je 11 puta i po tim zahtjevima ostvareno je 50 letova. Ukupno su, na Banožićev zahtjev, helikopteri bili u zraku 32 sata, a trošak goriva je bio 16.660 eura. Za razliku od Josipovića i Grabar Kitarović, Banožić je za letove, osim ruskih helikoptera Mi-8/Mi-171, koristio i tada novopristigle američke helikoptere UH-60M Black Hawk, ali i avion Pilatus PC-9M.
Milanović objavio svoje podatke o letovima: Drastično se razlikuju od izvješća MORH-a
Po ovome je postao jedini ministar ili bilo koji dužnosnik koji je te školske avione koristio za osobni prijevoz. Riječ je bila o tri leta na relaciji Zemunik - Zagreb 2021., a tada su iz MORH-a rekli da su letovi realizirani u sklopu planirane obuke pilota. Međutim, Banožić nije imao zahtjeva za prijevoz morem. Trenutni ministar obrane u svom dosadašnjem mandatu nije imao zahtjeva za prijevoz zrakom ili morem, kazala je za tportal službenica za informiranje Ministarstva obrane.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.