ZANIMLJIV KOMENTAR

Macan zna što ljude stvarno zanima: 'Bitno je što se događa u Hajduku, kampanja je nebitna'

Autor

mm

Gostujući u emisiji RTL Danas, politički analitičari Krešimir Macan i Mate Mijić dali su svoje viđenje trenutnih predizbornih procesa ususret vrlo važnim parlamentarnim izborima koji su na rasporedu 17. travnja. 

08.04.2024. u 20:53
Ispiši članak

Voditelji su na početku goste upitali zašto je trenutni fokus ove kampanje, barem na nacionalnoj razini, usmjeren prema HDZ-ovom Olegu Butkoviću i aktualnom predsjedniku Zoranu Milanoviću.

Macan smatra kako je s ovim prepucavanjem, Plenkovićev miljenik napokon došao na "svoje". "Očito je Butković prvo izašao na taj megdan i duel i dobro se pripremio. Vidjeli smo kako je nekada prolazio Mario Banožić u tim sukobima kad ga je pomeo predsjednik Milanović", podsjetio je na poznate svađe. 

Smatra i kako Butković očito nešto zna što zna i predsjednik. "Njih dvoje se svađaju, a nitko od nas ne zna što se stvarno dogodilo. Očito stvarno nešto ima kad to traje već dva dana. Butkoviću to paše jer mu diže vidljivost u njegovom osmoj, dakle SDP-ovoj, izbornoj jedinici", zaključio je Macan.

Foto:HINA/Edvard Šušak

Macan tvrdi da je stanje u Hajduku ljudima bitnije od predizborne kampanje

Politički analitičar Mijić je pak secirao stanje kampanje, devet dana prije izlaska na birališta. "Mislim da se odnosi nisu promijenili što je zapravo najviše porazno. Milanović je bacio tu bombu na početku i poremetio odnose", tvrdi. Dodaje kako je predsjednik dao zamašnjak lijevoj opciji sa sigurno nešto većom izlaznošću i elektrizirajući te birače.

"HDZ se okrenuo terenu i pokušaju da što više svojih privuku nazad stranci i motiviraju ih da izađu na izbore, Akteri koji su između u procjepu pokušavaju uhvatiti što uspijevaju, ali nema tu nekih novih ideja koje bi njih dovela u fokus javnosti. Kampanja ide na autopilotu, iako smo očekivali da će biti jako turbulentna", kazao je.

Ubacio se brzo i Macan koji se složio sa sugovornikom. "Točno si rekao, na autopilotu. Nema poruka koje će nužno rade i koje će preokrenuti nekog neodlučnog da glasaju za vas. Komentirali smo prije emisije da je najbitnije ovo što se događa u Hajduku i da nikog ne zanima što se događa s kampanjom. Ovo je nažalost zadnja, sporedna stvar", šaljivo je dodao.

Foto:HINA/Siniša Kalajdžija

Komentirali i Penavu, te veliku vidljivost Marija Radića

Mijić je komentirao i nešto slabiju vidljivost predsjednika DP-a Ivana Penave. Prema njegovim riječima, to nije nešto što bi trebalo iznenaditi, dapače. "Malo je pao u drugi plan u odnosu na neke druge aktere iz Domovinskog pokreta što je i za očekivati jer je on njihov najprepoznatljiviji član, dok druge trebaju izgraditi u ovoj kampanji", rekao je. 

Mario Radić je na prošlim izborima dobio tek 600 ili malo više glasova, sad on mora povući. Stipo Mlinarić u 10. izbornoj jedinici, Vukovarac koji živi u Zagrebu, a kandidira se u Dalmaciji.

"I on mora dobiti ekstra vidljivost da bi pokupio te glasove. Ljudi obično vole vidjeti neku zavjeru, igru prijestolja, ali moguće da je to njihov dogovor", smatra Mijić. 

Foto:HINA/Mario Strmotić

Kandidati nemaju poligon za kvalitetna sučeljavanja

Na samom kraju su govorili i posljednjim "adutima" pred izlazak na birališta. Vremena je malo, a još uvijek prema svim relevantnim anketama imamo preko 10 posto neodlučnih glasača. Za Macana je ključno nekoliko stvari. "Nemamo sučeljavanja, pojačat će se reklame. Imat ćemo jednu zaglušujuću halabuku. U četvrtak su polijepili plakate pa su preko vikenda odmarali, ajme što smo bili dobri.

Sad će odjednom te novce i sve što imaju nagruvati, ali ne možemo primiti toliko informacija. Bit će zaglušujuća buka tih reklama, ali će samo biti šum bez rezultata", zaključuje. Mijić se složio, tvrdi kako su odnosi gotovo pa "zacementirani".

Hasanbegović: 'Milanović je smokvin list iza kojeg se krije njegova politička siročad'

"Mislim da je nažalost prevladala ta fama da je oglašavanjem moguće postići sve, bez pravog političkog sadržaja i malo da puste krv jedni drugima, bez prave borbe. Mi vidimo sve te reklame i zašto bi se na temelju jedne odlučili glasati za nekoga, a ne na temelju neke druge. Te preferencije koje već imamo samo cementiraju. Bez njihova međusobnog koškanja tu nitko ne može dobiti neke ekstra glasove", zaključak je. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.