NA PRVIH 10 MJESTA NIJE NI JEDAN KB ILI KBC

Liječnička komora objavila rang-liste hrvatskih bolnica, ravnatelji nezadovoljni: 'Nevjerodostojan i populistički popis'

Autor

mp/h

Udruga poslodavaca u zdravstvu (UPUZ) u srijedu je nevjerodostojnom i populističkom ocijenila rang-listu bolnica Hrvatske liječničke komore (HLK) na temelju ankete u kojoj su liječnici upravljanje bolnicama prosječno ocijenili ocjenom "dovoljan".

28.12.2022. u 11:20
Ispiši članak

Velik dio bolničkih ravnatelja negativno je reagirao na "pretenciozno javno prezentiranje rang-liste bolnica temeljene isključivo na subjektivnoj anketi liječnika", ističe UPUZ  u reakciji na rang-listu bolnica po kvaliteti upravljanja koju je nedavno predstavio HLK.

Bolnički liječnici u anketi su najbolje ocijenili upravljanje manjim i specijalnim bolnicama. Na prvih 10 mjesta rang-liste nije se uspio plasirati niti jedan KB ili KBC. Anketa je bila fokusirana na zadovoljstvo liječnika upravljanjem ustanovom u kojoj rade, a najvišu ocjenu dobila je Specijalna bolnica za plućne bolesti u Rockfellerovoj ulici u Zagrebu.

UPUZ tvrdi da je HLK predstavio rang-listu bolnica iz koje građani mogu donositi pogrešne zaključke o kvaliteti zdravstvene zaštite na svom području, što može zbuniti javnost i nanijeti štetu pojedinim zdravstvenim ustanovama, kao i čitavom zdravstvenom sustavu.

Smatra da jedna ozbiljna liječnička udruga ne bi trebali izlaziti s "tako neprofesionalnim i populistički orijentiranim materijalom". UPUZ ističe da u istoj anketi ne mogu biti kliničke, opće i specijalne bolnice, jer su njihovi uvjeti poslovanja i organizacija rada potpuno različiti.

Upozorava da su zanemareni najvažniji indikatori - kvaliteta i ishodi zdravstvenih usluga, zadovoljstvo građana pruženom uslugom, financijsko poslovanje, liste čekanja i druga mjerila koja su od ključne važnosti za ocjenu kvalitete upravljanja zdravstvenom ustanovom. "Osnovna funkcija zdravstvene ustanove, zbog koje ona postoji, pružanje je usluga građanima, a ne zadovoljstvo dijela zaposlenika", poručuje UPUZ.

Zadovoljstvo dijela djelatnika može biti samo jedan od parametara kvalitete upravljanja, ali nikako ključan i presudan indikator na temelju kojega bi se radila i predstavila rang-lista kvalitete upravljanja i uvjeta rada zdravstvenih ustanova, poručuje udruga poslodavaca.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.