ŠTO IH MUČI

Komunikacijski stručnjak za Direktno: Otkrio kojim su političkim strankama mladi najbliskiji

Autor

is

Što traže mladi birači u Hrvatskoj? Koje su njhove političke preferencije te koje stranke udovoljavaju njihovim potrebama? Na koji način je potrebno motivirati mlade za izlazak na birališta te koji medijski alati u tome mogu pomoći? - pitanja su na koja je za Direktno odgovorio uvaženi komunikacijski stručnjak Krešimir Macan.

28.01.2024. u 21:03
Ispiši članak

Nije novost da se uoči izbora političke stranke obraćaju upravo mladoj popoulaciji, smatrajući da će na taj način doprijeti do njihovih glasova, čiji postotak nije zanemariv. No, kada se postavi pitanje što te iste stranke čine za mlade tijekom mandatnoga razdoblja, situacija je nešto drugačija. O tome koje su im teme u političkom smislu najzanimljivije te čime su u državi nezdovoljni razgovarali smo s Krešimirom Macanom. 

"Ono što pokazuju istraživanja je da su mladima na prvom mjestu životni standard i nezaposlenost. Korupcija ih ne brine toliko jer se sami ne susreću s njom. To je i logično jer se ljudi u rasponu od 31 do 40 godina svakodnevno susreću s pitanjem cijena pa im je životni standard osnovna preokupacija", rekao je Macan. 

Također, napomenuo je kako je mlađima od 31 godine krucijalan problem nezaposlenost, no ne u smislu nemogućnosti pronalaska posla, nego nemogućnosti pronalaska dobro plaćenoga posla koji bi zadovoljio sve njihove ambicije. "Oni smatraju da se u Hrvatskoj za mlade nudi poslovi koji su naporni i plaćeni ispod cijene", konstatirao je te dodao kako je taj problem povezan s činjenicom da je hrvatska ekonomija nedovoljno snažna. 

FOTO: Screenshot/Facebook

Stranke koje privlače mlade birače

"Poslovi su slabo plaćeni, a mladi ne žele raditi naporan posao koji nije dobro plaćen. Prije smo imali ljude koji su dolazili na more raditi sezonu - e, to više ne žele raditi. Istodobno žele 'pametne' poslove, a ne žele se školovati jer smatraju kako sa svojim diplomama (od kojih su neke upitne kvalitete) trebaju dobiti 'pametan' posao", objasnio je stručnjak.

Na pitanje koje hrvatske političke stranke nude teme koje su zanimljive mladima, Macan je odgovorio kako je SDP odavno izgubio mlade koji su se okrenuli platformi Možemo! jer se upravo ona u svojm narativu, kako kaže, najviše usmjerila mladoj populaciji. Smatra kako je i Most prilično okrenut prema mladima koji imaju obitelj te koji su desno orijentirani i njeguju konzervativne vrijednosti. 

EU želi privući mlade birače pa apeliraju na megapopularnu pjevačicu: 'Najbolja je za taj zadatak'

"Domovinski pokret privlači i one koji misle da Hrvatska treba ostati zatvorena, koji su protiv dolaska stranih radnika", rekao je. Također, po njemu riječ je o neostvarenim i nezadovoljnim mladim ljudima.

FOTO: Pixabay

Kako privući mlade birače

Komentirao je i kako dio mladih tradicionalno glasuje za HDZ, ali i radi toga što su dobro interesno povezani jer je uvriježeno mišljenje kako ta stranka mladima pruža najbolju priliku za napredovanje. "Profiteri su Most, Domovinski pokret i Možemo!, a gubitnik je SDP", zaključio je Macan.

Na naše pitanje kako komentira potez Europske komisije kada su protekloga rujna, radi postizanja veće izlaznosti angažirali američku pop zvijezda Taylor Swift, koja je potaknula svojih 272 milijuna pratitelja na Instagramu da se registriraju za glasovanje, Macan je odgovorio kako je riječ o praksi koja zasigurno neće naštetiti.

SDP pomoću medvjedića i besplatnih vrtića želi doći do mlađih birača. Analitičarka za Direktno: Prvo sam mislila da je šala!

"Sve ono što je mladima zanimljivo treba upotrijebiti. S njima treba razgovarati u formi u kojoj oni razumiju. Prvenstveno je to TikTok. Od naših političara to su shvatili Ivan Pernar, Dario Zurovec i Marijana Puljak, no i dalje se ne zadržavaju na temama koje su mladima u fokusu", zaključio je naš sugovornik.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.