bitka lajkovima

Kolinda povela na najotvorenijoj bojišnici kampanje - Facebooku

Autor

Direktno.hr

08.01.2015. u 12:09
Ispiši članak

Osim što je nazivaju jednom od najneizvjesnijih predsjedničkih izbora u Hrvatskoj i karakterizira je mali broj predsjedničkih kandidata, ova utrka za Pantovčak specifična i po još jednoj stvari. Naime, za razliku od kampanje koja se do sada odvijala kroz "klasične" medije, za izbore 2014/2015. presudnom bi se mogla pokazati potpora i interakcija na društvenim mrežama.

O važnosti "fejsa" govori i podatak da su poruke Ivana Vilibora Sinčića i Milana Kujundžića, koji nisu niti imali veći prostor u tisku i na televiziji, stigle do birača uglavnom putem mailing lista i te spomenute društvene mreže.

Međutim, što nam govori interakcija na Facebooku uoči "mrtve trke" između dvoje predsjedničkih kandidata Ive Josipovića i Kolinde Grabar Kitarović?

Na početku kampanje, Ivo Josipović je bio u velikoj prednosti. Ipak, njegov FB profil koji postoji pet godina okupio je 120.000 fanova koji su uglavnom bili uspavani i neaktivni. Stoga je prije služenog početka kampanje privrženost predsjedniku poticana upornim radom troje urednika u medijima, koji su iz sata u sat objavljivali komentare i tekstove povoljne po Josipovića, a često uvredljive za Kolindu.

S druge strane, mrežna kampanja Kolinde Grabar-Kitarović počela je razmjerno kasno, tek prije tri mjeseca. Mršav broj u početku, u samom zaoštravanju kapanje ulaskom u drugi krug, premašio je 100.000 i postao opasan konkurent "lajkovima" predsjedničkog kandidata Ive Josipovića.

Štoviše, u trenutku pisanja ovog teksta on je premašio potporu Josipovićevih FB "fanova" za šest glasova. Tako je Kolindinu službenu FB stranicu "lajkalo" 119.502 osobe, dok je Josipoviću FB stranicu označilo sa "sviđa mi se" 119.496 osoba. Moglo bi se reći da je nakon dobivene runde na sučeljavanju programa RTL u ponedjeljak, Kolinda ovime odnijela i pobjedu u drugoj rundi – onu na najoštrijoj bojišnici kampanje: Facebooku. 

Važno je i spomenuti broj aktivnih članova FB zajednice za Kolindu Grabar Kitarović, koji je skoro dvostruko veći nego broj aktivnih 'lajkera' Josipovića. Ti su aktivni članovi 'hrabrili' jedni druge u trenucima dok je kroz medije bliske Josipoviću plasiran snažan pritisak tezom da je Ivo ionako premoćan, pa će pobijediti već u prvom krugu. Kad se taj 'balon' raspao, Kolindinom se mrežom proširilo oduševljenje i pozitivna energija, koji su se iz dana u dan povećavali.

Kao što je za Obaminu kampanju u SAD Twitter bio od ogromne, možda i presudne važnosti - moglo bi se pokazati da je za ove predsjedničke izbore Facebook bio jedna od najvažnijih 'bojišnica', jer su kroz Facebook statuse i 'lajkove' glasači sasvim zaobišli klasične tiskane i elektronske medije, snažno smanjivši njihovu važnost, doseg i utjecaj.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.