PRITUŽBE I NA MIROVINSKO, SOCIJALNO OSIGURANJE

Izvješće saborskog Odbora: Građani se u 2020. najviše žalili na područje pravosuđa i uprave

Autor

lš/h

 Najveći broj pritužbi građana saborskom Odboru za predstavke i pritužbe odnosio se u prošloj godini na sporost sudova, a epidemija korona virusa povećala je broj pritužbi vezanih uz mirovinsko, socijalno i zdravstveno osiguranje, navedeno je u izvješću saborskog Odbora za 2020.

27.05.2021. u 15:52
Ispiši članak

O izvješću saborskog Odbora za predstavke i pritužbe za 2020. izvijestila je u Hrvatskom saboru predsjednica Odbora Ivana Posavec Krivec (SDP).

Odbor za predstavke i pritužbe u prošloj godini zaprimio je ukupno 190 pisanih predstavki i pritužbi građana, a najviše njih se odnosilo na područje pravosuđa i uprave (85), na stambenu, komunalnu i imovinskopravnu problematiku (47), te problematiku vezanu za zdravstvo, socijalu i zaštitu obitelj (28), kazala je Posavec Krivec .

Najveći problemi u pravosuđu su dugotrajnost sudskih postupaka te nezadovoljstvo radom sudaca i postupanjem policijskih službenika.

Građane muči i sporost stambenog zbrinjavanja, nezakonita gradnja, komunalni problemi, a u zdravstvu duge liste čekanja te posebice u dobra epidemije nemogućnost ostvarivanja prva na zdravstvu zaštiti te narudžbe preko telefona.

Iako je ukupan broj pritužbi bio za 21 manji nego godinu ranije ne može se reći da se stanje u društvu popravilo, ustvrdila je Posavce Krivec.  Za  pojedine predmete  zaprimljeno je i do 16 požurnica, što svjedoči o neefikasnosti i zastoju u radu određenih državnih institucija, navela je.

"Ili više ne postoji potreba za pritužbama odbora jer se stanje u društvu popravlja, ili su građani izgubili vjeru u institucije, ili je moguć razlog pada pritužbi da građani nisu upoznati s institutom pritužbi putem Odbora", ustvrdila je Anja Šimpraga (SDSS).

Marija Selak Raspudić (Most) smatra da možda treba razmisliti o promjeni koncepta rada Odbora, jer, ocijenila je, više služi kao "skretničar nego kao netko tko konkretno pomaže građanima".

"Služi kao rame za plakanje, njemu se obraćaju građani koji su iscrpili sve mogućnosti i izgubili nadu u institucije", dodao je Domagoj Hajduković (SDP).

Posavce Krivec složila se da su poslovničke mogućnosti Odbora ograničene i ne daju mu mogućnost da rješava probleme već da ih samo prosljeđuje na druge adrese . "Bilo bi odgovornije kada bi za šutnju institucija imali nekakve kazne", kazala je.

Rad Odbora trebao bi biti i vidljiviji građanima , istaknuli su Davor Ivo Stier (HDZ) i Marin Miletić (Most). 

"Znaju li građani uopće za taj Odbor", upitao je Miletić.

Vilim Matula (Možemo) kaže da bi ljudima u "njihovom jadu i muci" trebala pomoći i javna televizija, dajući im prostora da u programu iznose svoje probleme.

Dalija Orešković (Centar) ocijenila je, pak, da država, u kojoj Odbor mora slati po 16 požurnica državnim institucijama kako bi dobio odgovore na pritužbe građana, pokazuje prezir prema svojim građanima.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.