GORUĆE PITANJE

Izjava Fuchsa prvi dan škole mogla bi naljutiti dio roditelja: 'Ovo se nije smjelo dogoditi'

Autor

is/h

 Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs rekao je u ponedjeljak da se u posebna razredna odjeljenja za djecu s posebnim potrebama upisuje do pet učenika, kako bi se učitelji mogli posvetiti svakom posebno, stoga nije potrebno da uz svako dijete sjedi i pomoćnik u nastavi. Također, rekao je i kako je zagrebačka osnovna škola trebala agilnije reagirati u vezi ispisivanja cijelog razreda koji je zlostavljao jedan učenik te da je u tijeku sastanak s roditeljima i predstavnicima grada.

09.09.2024. u 13:20
Ispiši članak

"U posebnim razrednim odjeljenjima rade učitelji koji imaju kvalifikacije za to. Oni rade po posebnom programu, zato taj razred ima do pet učenika kako bi učitelji mogli raditi sa svakim posebno.  U tom slučaju, struka kaže da nije potrebno da uz svako dijete sjedi jedna osoba koja će mu pomoći u fizičkim aktivnostima", izjavio je Fuchs nakon otvorenja obnovljene Srednje škole Petrinja, na početku nove školske godine.

U slučaju da je u razred upisano jedno ili dvoje djece s posebnim potrebama, pravila nalažu da ti razredi ne idu preko 20 učenika. "Tu je onda prisutan pomoćnik koji pomaže tom djetetu da mu nešto doda ili izvadi i sl.", kazao je ministar. Dok pojedini roditelji upozoravaju da neke škole nisu na vrijeme formirale posebna razredna odjeljenja, Fuch je odgovorio da odgovornost za to nije na Ministarstvu obrazovanja.

"Mi ne obilazimo škole niti pregledavamo koliko gdje treba formirati posebnih odjeljenja. Škola mora proslijediti zahtjev prema osnivaču, dakle gradu ili županiji, koji ga onda prosljeđuju prema ministarstvu. Ti zahtjevi moraju biti obrazloženi te opisati o čemu se radi da bi netko mogao donijeti odluku da se takav razred formira", rekao je. 

FOTO: HINA/Admir Buljubašić

Svakodnevno pjevanje himne može biti kontraproduktivno

Resorni ministar očekuje da će 2027.godine početi cjelodnevna nastava u školama diljem zemlje, a jedino zbog čega bi taj rok mogao biti pomaknut jesu građevinski radovi.  "Nisam zadovoljan s velikim gradovima, Zagrebom, Splitom i Rijekom koji nisu poslali dovoljan broj zahtjeva za rekonstrukciju, dogradnju i nadogradnju škola."

"Lokalne vlasti trebale su, ako je bilo potrebno, izmijeniti svoje urbanističke planove kojima bi se dozvolilo da se na neki objekt, ako je to moguće, nadogradi kat ili dva. Zagreb se s tim izmjenama još uvijek muči, a ne znam kakva je situacija sa Splitom", kazao je Fuchs. Što se tiče hrvatske himne u školama, Fuchs je kazao da se ona već intonira na priredbama u povodu dana škole ili u sličnim prigodama, a stihovi himne nalaze se u kurikulumu."

"Otvaranje školske godine intoniranjem himne, kao što je to predložio Domovinski pokret, prepustio bi školama.  Mislim da nije potrebno da svako jutro nastava počinje pjevanjem himne jer to može biti kontraproduktivno nakon nekog vremena", rekao je ministar.  Malo manje od četiri godine od snažnog potresa u Petrinji, u tom u gradu obnovljene gotovo sve škole, istaknuo je Fuchs.

FOTO: HINA/ml

Kritizirao one koji se bave posljedicama, a ne uzrocima

"Kad govor o brzini obnove, tu je jako puno elemenata, od pregleda tehničko-idejnih rješenje, vlasničkih papira, itd., pa cijela priča ide na nekoliko suglasnosti i raspisivanje javnih natječaja, a javne nabave često se ponavljaju", poručio je ministar obrazovanja. "Mislim da je u prvoj stepenici trebalo to puno agilnije i žustrije rješavati na razini škole, nije se smjelo dogoditi da cijela stvar ode ovoliko daleko koliko je otišla", izjavio je Fuchs nakon otvaranja Srednje škole u Petrinji.

Dodao je kako je slučaj zagrebačke osnovne škole iz koje su se ispisali svi učenici četvrtog razreda zbog dječaka koji je, kako navode roditelji, zlostavljao ostatak razreda.  Ministar je rekao i da je u tijeku sastanak s roditeljima i s predstavnicima grada o tom pitanju.  "Nadam se da su oni svi skupa došli da se iznađe rješenje kako dalje, samo rješenje ispisa djece nije nešto što treba pozdravljati, mislim  da je to možda ad hoc donesena odluka", rekao je Fuchs.

Bilo bi bolje, kaže, da se to rješavalo tijekom vremena i smatra da bi se tako našao odgovor. "Svaki oblik nekog nasilničkog vršnjačkog ponašanja u školama treba rješavati odmah i treba se svakako fokusirati na uzroke ponašanje koji najčešće nisu samo unutar škole, ali tu škola, ali i socijalne institucije bi trebale puno možda agilnije reagirati", poručio je Fuchs. U školama se, dodao je, većinom bave posljedicama, a ne uzrocima takvog ponašanja.

FOTO: HINA/Edvard Šušak

Za vršnjačko nasilje javnost doznala u ožujku

Za taj slučaj vršnjačkog nasilja javnost je doznala u ožujku kada je u medijima objavljeno da 15 učenika iz razreda jedne zagrebačke osnovne škole dva tjedna nije dolazilo na nastavu zbog jednog učenika koji ih zlostavlja i maltretira. Roditelji su tada angažirali i odvjetnicu kako bi riješili ovaj slučaj. Ona je navela kako se radi o dugotrajnom fizičkom, psihičkom i seksualnom uznemiravanju.

Učeniku je to druga škola nakon što je premješten jer je u prvoj školi drugom učeniku slomio ruku. Ravnateljica je rekla kako škola radi sve po protokolu, odnosno sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju. Na inicijativu Grada Zagreba, problematični učenik tada je izdvojen iz učionice te je pohađao online nastavu. Bio je smješten u knjižnicu i pratio nastavu online na računalu, a uz njega je stalno bio jedan učitelj.

Osim toga, uvijek je bio u pratnji odrasle osobe, nije jeo kad i učenici iz njegovog razreda, a djeca se nisu usuđivala odlaziti u knjižnicu. Dječak je u tu školu došao nakon fizičkog nasilja u prethodnoj školi. U posebnoj učionici pratio je nastavu sve do svibnja kada su roditelji s njim došli pred razred i zahtijevali da im se sin vrati na nastavu zbog čega se učiteljica s učenicima zaključala u razred. U školu je tada došla i policija a roditelji su udaljeni.

FOTO: HINA/Edvard Šušak

Oglasilo se i Ministarstvo

Oglasilo se i Ministarstvo obrazovanja iz kojeg su poručili da ih je ravnateljica izvijestila o tijeku događanja i poduzetim mjerama, te da "sigurnost učenika nije bila ugrožena" Odvjetnica Ana-Marija Vegar, koja zastupa roditelje, ustvrdila je da su roditelji  u strahu za sigurnost svoje djece i očekuju da problem riješi prvenstveno škola koja prati učenika cijelo vrijeme i ima potrebne informacije.

Ministar Fuchs poželio učenicima sreću: 'Vi ste ti koji kreirate budućnost'

Roditelji ostale djece očekivali su da se učenika problematičnog ponašanja preseli u drugu školu te poručili da će u suprotnom svoju djecu ispisati.  Odvjetnica je ocijenila da u školi vlada strah, neizvjesnost, psihoza i frustracije te da je od travnja do svibnja policija intervenirala tri puta. Rekla je i da dječak problematičnog ponašanja pokazuje osvetničke namjere, a navodno ga u tome podupiru i njegovi roditelji.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.