NOVI PROBLEMI?
Intrige u poslovanju tvrtke koja je svoj uzlet imala za Jugoslavije: Sada je u poteškoćama
Natječaj za prodaju tvrtke-kćeri brodogradilišta 3. Maj poništen je u utorak. Kako je objavljen u sredini ljeta, a rok za prijavu na njega bio kratak, zainteresiranima je bio problem prikupiti potrebnu dokumentaciju.
Predsjednik Uprave 3. Maja Edi Kučan kazao je kako planiraju raspisati novi, možda već sredinom rujna. Naime, stari natječaj je bio raspisan 8. kolovoza uz prilično kratki rok za dostavu ponuda do 21. kolovoza. Tvrka je osnovana 2017. godine, ali je postala važnija tek 2023. godine kad ju je 3. Maj dokapitalizirao.
Na njezinom čelu je Vera Marić, a u upravi je i Edi Kučan, koji je trenutačno jedini član Uprave 3. Maja. Kučan je rekao kako ih čeka i nimalo lagani posao prebacivanja ljudi iz 3. Maja u tvrtku kći. Pojasnio je i kako je jedan od razloga za prebacivanje poslovanja to što je 3. Maj u poteškoćama.
U takvoj situaciji ne može ugovarati brodove po europskim kriterijima, odnosno od države dobiti jamstvo koje je često neophodno kod ugovaranja novih projekata. To jamstvo koristi se kako bi se brodogradilište moglo zadužiti u poslovnoj banci prije izgradnje broda. Natječaj za prodaju tvrtke kćeri u kolovozu je raspisala Uprava u dogovoru s Nadzornim odborom. Njemu je prethodio natječaj za iskazivanje interesa objavljen u ožujku, kada je nekoliko tvrtki pokazalo interes za kupnju 3. Maja Rijeka 1905.
FOTO: HINA/Miljenko Klepac
Ovo su potencijalni kupci?
Pronalaženje strateškog partnera s kojim bi se brodogradlište potpuno privatiziralo važno je za opstanak brodogradnje u 3. Maju. Naravno, ne bilo kakvog. Natječaj je propisao da on mora zadržati brodograđevnu djelatnost, određeni broj zaposlenih tijekom najmanje četiri godine te poštivati prava i sigurnosne norme. Tražilo se i jamstvo u visini 513.000 eura.
Tko su potencijalni kupci nije htio govoriti jer bi oni radije htjeli ostati anonimni. Novi list je u travnju objavio kako su interes iskazali norveška Kongsberg grupa, talijanska Palumbo grupa, Veer Corporation, rumunjski poduzetnik Gabriel Comanescu te još dva ponuđača. Moguće je da to nisu jedini zainteresirani. Ne navodeći imena, Kučan kaže kako su dva potencijalna ponuđača zainteresirana za vojnu brodogradnju. Nada se kako će novi natječaj biti raspisan sredinom rujna. Ponude koje stignu na njega valorizirat će komisija u kojoj su i predstavnici države.
Poznato brodogradilište pred stečajem: Ni vladine milijarde nisu spasile Debeljaka
Čini se da Kučanova pozicija na čelu 3. Maja više nije upitna. U lipnju je postojala mogućnost njegove smjene, s obzirom da Nadzorni odbor nije htio usvojiti izvještaj Uprave o poslovanju društva. Prigovarali su kako ne mogu doći do jasnih i nedvomislenih informacija o troškovima i statusu novogradnje 527. Nakon toga za Forbes Hrvatska pojasnio je razloge zbog kojih je kasnila gradnja tog broda. Kaže kako su ga događanja oko Glavne skupštine malo povrijedila. Žao mu je što te probleme nije raščistio s Nadzornim odborom prije održavanja skupštine.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.