DEMANTIRALI DA SUSTAV NIJE RADIO!?

HZZO potvrdio: Informacijski sustav ponovno radi bez poteškoća

Autor

hk/h

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u četvrtak je priopćio da informacijski sustav u ordinacijama u četvrtak radi korektno nakon što je proteklih tjedan dana bilo poteškoća zbog sigurnosne nadogradnje programa.

20.07.2023. u 16:46
Ispiši članak

Pojedini zdravstveni djelatnici imali su od četvrtka, 13. srpnja, poteškoće pri sigurnosnom spajanju na sustav CEZIH, nakon sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje na pristupni sustav vanjskih korisnika CEZIH-a (Centralni zdravstveni informacijski sustav).

Redovnim apliciranjem posljednje verzije CISCO AnyConnecta Secure Client nastali su navedeni problemi. CISCO AnyConnecta Secure Client je aplikacija za sigurno spajanje korisnika na CEZIH putem pametnih kartica.

U HZZO-u kažu da je CISCO vodeća svjetska kompanija za mrežna i sigurnosna rješenja. Od njih još čekaju novu, prilagođenu verziju nadogradnje programa za zaštićeno spajanje vanjskih korisnika.

Sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje neophodne su i izuzetno bitne, kako bi povjerljivi podaci o osiguranicima koje sadrži CEZIH ostali zaštićeni.

Istog dana poslane su upute svim informatičkim podrškama zdravstvenih ustanova kako privremeno, na zaobilazni način, korisnicima omogućiti spajanje na CEZIH sustav. Upute su objavljene i na stranici cezih.hr i hzzo.hr.

Nakon što su tvrtke programske podrške intenzivnije postupile po uputama poslanima još 13. srpnja, rad na sustavu se normalizirao.

Sustav u četvrtak radi korektno i nema odbijanja korisnika pri spajanju na sigurnosni sloj CEZIH-a, kaže HZZO.

Ističu i da se kriva teza plasirala proteklih dana u javnost o tome da CEZIH ne radi. To potkrepljuju izvješćem o broju poruka zaprimljenih na sustav u periodu od 12. do 18. srpnja u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Realizirano je svega 3,48 posto manje eRecepata u tom razdoblju ove godine u odnosu na prošlu godinu, kažu u HZZO-u.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.