OGLASILI SU SE O NESREĆI U ČAKOVCU

HŽ Infrastruktura: Automobil zaobilazio spuštene polubranike na željezničko-cestovnom prijelazu pa podletio pod vlak

Autor

hk

HŽ Infrastruktura oglasila se o nesreći u Čakovcu o kojoj smo pisali. U ponedjeljak 14. ožujka 2023. godine, u pet sati i 45 minuta u kolodvoru Čakovec cestovno vozilo podletjelo je pod vlak na željezničko cestovnom prijelazu osiguranom polubranicima te svjetlosnim i zvučnim signalima. Putnički vlak koji je vozio na relaciji Varaždin – Kotoriba udario je u vozilo koje se na pruzi našlo jer se vozač nije zaustavio ispred spuštenih polubranika, već je između njih vozio "slalom" kako bi ih zaobišao. Od siline udara smrskani automobil završio je u obližnjem dvorištu.

14.03.2023. u 12:16
Ispiši članak

Pukom srećom nitko nije poginuo, a 33-godišnji vozač osobnog automobila lakše je ozlijeđen. Službenici Policijske uprave međimurske očevid su završili u sedam sati i 33 minute, nakon čega je vlak nastavio vožnju do obližnjeg kolodvora Čakovec. Prekid prometa trajao je sat i 50 minuta. Putnike su u tom razdoblju prevozili autobusi, dok su ostali vlakovi koji prometuju tom dionicom kasnili oko pola sata.

Ovaj primjer pouka je i opomena svim sudionicima u cestovnom prometu da dodatno pripaze kada se približavaju prijelazima preko pruge. Ako su polubranici spušteni, spušteni su s razlogom – jer nailazi vlak. Ako su upaljeni svjetlosni i zvučni signali – nailazi vlak. Ako se
ispred prijelaza nalaze znakovi "STOP" i "Andrijin križ", obvezni su zaustaviti se i provjeriti nailazi li vlak. Ovaj primjer pokazuje da ni prijelazi s najvišom razinom osiguranja nisu jamstvo da se nesreća neće dogoditi. U 2022. godini dogodila su se 442 loma polubranika, odnosno toliko su puta vozači nasilno pokušali prijeći preko pruge dok su polubranici bili spušteni. Zato možemo reći da je isto toliko spriječeno potencijalnih nesreća. I svjetski podaci pokazuju da je u 98 posto nesreća na ŽCP-ovima uzrok nesmotrenost i nepoštivanje prometnih pravila i signalizacije od strane sudionika u cestovnom prometu.

"Zato je ključna edukacija građana koju već godinama provodimo i kroz akciju 'Vlak je uvijek brži'. Molimo i medijske djelatnike koji također imaju veliku ulogu u edukaciji javnosti da prilikom izvještavanja koriste ispravan izraz da je vozilo podletjelo pod vlak, a ne da je vlak naletio na vozilo. Još jednom apeliramo na sudionike u cestovnom prometu – pripazite, zaustavite se,
pogledajte ulijevo i udesno, ne zaobilazite polubranike jer vlak je uvijek brži", naveli su iz HŽ Infrastrukture. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.