DOBRE VIJESTI
U Hrvatskoj je od 1. srpnja nastupila velika promjena: 'Došla je u pravom trenutku'
Temeljem novih odluka koje su stupile na snagu 1. srpnja ove godine, iznosi koji se odnose na obveze ugostitelja vezano uz higijenski minimum i sanitarnu knjižicu smanjeni su za 50 posto.
Također, odlukom Skupštine Hrvatske obrtničke komore iz ožujka ove godine je za veći broj namirnica uvećana dopuštena visina manjka (izražena kao postotak po bruto/kilogramu), revidirani su maksimalno dopušteni gubici za ranije uvrštene namirnice te su, kao najvažnija promjena, Odlukom sada obuhvaćena i alkoholna i bezalkoholna pića u skladištu i u ugostiteljskom objektu.
Ovom odlukom, na temelju iskustava struke, za fizičke osobe koje obavljaju ugostiteljsku djelatnost na temelju Zakona o obrtu i posebnih propisa koji uređuju ugostiteljsku djelatnost utvrđuje se najviša dopuštena visina manjka nastalog po osnovi kala, rastepa, kvara i loma, koji ne podliježu oporezivanju sukladno propisima o porezu na dodanu vrijednost i propisima o oporezivanju dohotka.
Bitna novost je i da se visina manjka, kala, rastepa, kvara i loma za namirnice koje nisu navedene u ovoj Odluci, također može priznati na temelju posebnog obrazloženja kojeg obrtnik dostavlja Hrvatskoj obrtničkoj komori, ali do visine koja je na razumnoj osnovi usporediva sa sličnim proizvodima utvrđenim u ovoj Odluci ili drugim odlukama.
FOTO: Unsplash (Ilustracija)
Detekcija problema
Ministarstvo financija već je od 1. siječnja ove godine, na prijedlog Hrvatske obrtničke komore, ugostiteljima (i drugim obrtnicima) olakšalo i evidenciju normativa i sličnih evidencija materijala. Na taj način svim navedenim promjenama olakšava se poslovanje obrtnika u ugostiteljstvu, što je osobito važno u jeku turističke sezone.
"Naša zadaća je detektirati probleme na svim razinama i moguća rješenja te ih komunicirati i zastupati prema nadležnim tijelima. Simbolično to činimo svake godine povodom Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika, koji će se ove godine održati od 3. do 5. studenog u Opatiji, 36. put zaredom", navodi predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a Hrvoje Margan.
Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a poziva članove na odgovorno ponašanje
Dodaje kako su aktivnosti Ceha brojne te da traju cijele godine. "Kontinuiran je i dijalog s državnim institucijama i jedinicama lokalne i regionalne samouprave, u cilju unapređenju uvjeta poslovanja za naše obrtnike u ugostiteljstvu i turizmu", istaknuo je predsjednik Hrvoje Margan.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.