HOĆE LI USPJETI?

Hrvati odabrali datum i pozivaju na bojkot trgovina: Odmah im je stigao još bolji prijedlog

Autor

mšm

Netko je i u Hrvatskoj odlučio poslati poruku trgovcima zbog neopravdano visokih cijana, pa su preko društvenih mreža gotovo svi pozvani da 24. siječnja ništa ne kupuju. Po grupama se počeo širiti poziv na bojkot zbog visokih cijena, a ljudi su počeli raspravu na internetu. Javili su se i stručnjaci.

19.01.2025. u 16:23
Ispiši članak

 "Deset posto ljudi da to napravi, veliki je gubitak za trgovačke lance, a vi taj dan nećete izgubiti apsolutno ništa, a oni hoće", stoji u poruci kojom se kupce poziva na bojkot. No, ostaje vidjeti hoće li trgovački lanci doista izgubiti, s obzirom na to da već u drugoj rečenici poziva stoji: "Osigurajte se za taj dan kao da je nedjelja". Moguće je da će ta uputa imati za posljedicu prelijevanje prometa na druge dane, baš kao i u slučaju neradne nedjelje.

Igor Vujović, predsjednik Udruge Potrošač, nije želio iznositi mišljenje ni o ovoj akciji, jer smatra da je "neprofesionalan pristup komentirati nešto što nema autora ni potpisa". Nije želio odgovoriti ni na pitanje zašto Udruga Potrošač nije ništa inicirala. Odgovarajući na pitanje o učinkovitosti bojkota proizvoda, američki profesor Americus Reed, stručnjak za istraživanje ponašanja potrošača, izjavio je za The New York Times: "Ogorčenje dolazi i prolazi, baš kao i bojkoti. Tvrtke mogu pretrpjeti kratkoročne padove u prodaji, no bojkoti na društvenim mrežama rijetko nanose dugoročnu štetu poslovnim rezultatima organizacija."

Maurice Schweitzer, profesor menadžmenta koji se bavi biheviorizmom, kaže da je većina tih pokreta u početku emocionalno nabijena, a da bi se bojkot zadržao, "ljudi moraju ostati uznemireni". Međutim, rani intenzitet pokretačke emocije obično se smanjuje "i djeluje protiv učinkovitosti bojkota", poručio je, piše Jutarnji list.

FOTO: Pixabay

'To se mora na duži period'

Na Redditu je netko pak postavio pitanje: "Kako će ova informacija doprijeti do umirovljenika?", dok drugi kritiziraju bojkot. "Podrška..,. ali to s jednim danom bojkota je za djecu. To se mora na duži period jer ovo što nam rade, to je sve samo ne humano.

Iz perspektive osobe koja radi u financijama u jednoj od korporacija koja puni te police - jednodnevni bojkot kupnje se apsolutno u niti jednom reportu neće vidjeti niti će nama kao firmi išta pokazati. Jedino što se vidi je kontinuirani pad prodaje pa se po njemu reagira. Pametnije je odabrati koji su to precijenjeni brendovi i jednostavno skroz se odreći njih i kupovati druge jeftinije marke".

Usporedili cijene 40 artikala u Lidlu, Kauflandu, Konzumu i Intersparu: Evo gdje je najskuplje

Na ovaj savjet mnogi su dali pozitivne reakcije. "U potpunosti se slažem, jednodnevni bojkot će utjecati samo na prodavače svježih proizvoda tipa pekare. Trebali bi definirati sve marke koje su jeftinije u inozemstvu nego kod nas i jednostavno prestati kupovati njihovu robu. Recimo jedna Nivea je bezobrazno skuplja kod nas nego u jednoj Njemačkoj gdje im je skuplje gorivo i energenti, a i skuplja radna snaga koja je prodaje i dovozi na police. Ovaj bojkot podržavam jer se ipak nadam da će barem pekari shvatiti da burek ne može koštati više od dva eura".

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.