TRAŽE ODGOVORNOST ČLANOVA VIJEĆA ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE

HND i SNH traže istragu o dodjeli koncesije za 101 MHz Top Radiju; sumnjaju da je Pripuz stvarni vlasnik

Autor

rk/h

Hrvatsko novinarsko društvo (HND) i Sindikat novinara Hrvatske (SNH) u četvrtak su izrazili zabrinutost zbog odluke Vijeća za elektroničke medije (VEM) o dodjeli koncesije 101 MHz Top Radiju d.o.o. za kojeg sumnjaju da prikriva stvarnog vlasnika te su pozvali institucije da istraže taj slučaj.

12.08.2021. u 16:46
Ispiši članak

''Riječ je o odluci skandaloznoj iz niza razloga koja predstavlja ozbiljnu ugrozu slobode medija, osobito kada je riječ o sektoru radija u kojem je sve manje pluralizma i raznovrsnosti medijskih sadržaja te iz kojeg je ozbiljno novinarstvo gotovo iščezlo'', navodi se u priopćenju novinarskih strukovnih organizacija. Ocjenjuju i kako je u pitanju sporni ponuditelj iza kojeg se krije prikriveni monopol što prijeti razvoju slobodnih medija i medijskom pluralizmu.

''Vijeće za elektroničke medije ocijenilo je ponudu tvrtke Top Radio d.o.o. najboljom od ukupno osam pristiglih ponuda iako je javnosti, a zasigurno i članovima Vijeća, dobro poznata činjenica da ponuditelj dolazi iz medijskoga kartela koji već desetljećima drži prikriveni monopol nad radijskim postajama u Hrvatskoj, što je protuzakonito i pogubno za razvoj slobode medija i pluralizma istih”, ističu u priopćenju. 

Navode i kako je, prema pisanju portala Media Daily, Top Radio vlasnički povezan s postajama Antena Zagreb, Narodni radio, Extra FM, Gold FM, Enter Zagreb, Ultra FM i Radio Dalmacija.

Bez obzira na to što nominalno vlasnik Top Radija Ivan Jurić Kaćunić ne posjeduje zabranjenu koncentraciju vlasništva nad radijskim postajama, iz registra Trgovačkog suda vidljivo je da Kaćunić povezan s nizom radijskih postaja, a portal Media Daily navodi da je Kaćunić vlasnik brendova svih navedenih radijskih postaja. Tjednik Nacional više je puta pisao o pozadini vlasništva nad navedenim radijskim postajama, a u jednom od posljednjih izdanja odbjegli tajkun Miroslav Kutle priznao je da je njegovo radijsko carstvo, sastavljeno od navedenih radijskih postaja, odnedavno preuzeo "klan Pripuz", ističu novinarske udruge.

"Zbog ovih zabrinjavajućih navoda – jer, pokažu li se točnima, riječ je o kršenju Zakona o medijima, kao i Zakona o elektroničkim medijima – Hrvatsko novinarsko društvo i Sindikat novinara Hrvatske traže od nadležnih institucija, prije svega od Državnog odvjetništva, Porezne uprave i Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, ali i Ministarstva kulture i medija te Odbora za informiranje, informatizaciju i medije Hrvatskoga sabora, da bez odgode istraže sporne navode i, utvrde li da je riječ o nezakonitim radnjama, sankcioniraju odgovorne osobe", zaključuju u priopćenju.

Vijeće za elektroničke medije je na sjednici 28. srpnja 2021. kao najpovoljnijeg ponuditelja za regionalnu koncesiju na 101 MHz tajnim glasanjem, sa šest glasova za, izabralo trgovačko društvo Top Radio d.o.o.

Navedenom odlukom trgovačkom društvu Top Radio d.o.o. VEM je na 15 godina dodijelio koncesiju za frekvenciju na kojoj je do kraja svibnja emitirao zagrebački Radio 101.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.