Ispravak ispravka

HDZ tvrdi da je demanti Lučke uprave Ploče na njihove tvrdnje promašen

Autor

Direktno.hr

HDZ se očitovao na priopćenje ravnateljice Lučke uprave Ploče Deše Rathman, objavljeno 18. lipnja, kojim je demantirala navode s prethodne konferencije za tisak Županijskog odbora HDZ-a Dubrovačko-neretvanske županije.
19.06.2015. u 17:19
Ispiši članak

Podsjetimo, nakon što je predsjednik dubrovačko-neretvanske Županijske organizacije HDZ-a Branko Bačić u utorak rekao kako će zbog nestručnosti i neznanja čelnika u pločanskoj Lučkoj upravi Svjetska banka krajem godine izaći iz projekta ITT u toj luci te da će zbog toga šteta za državni proračun biti veća od 10 milijuna eura, reagirali su iz Lučke uprave.

"Neistinite su tvrdnje kako projekt Integracije, trgovine i transporta zbog lošeg vodstva kasni 20 mjeseci te kako se dovodi u pitanje njegova realizacija", navodi pločanska Lučka uprava i dodaje da su organiziranim i stručnim poslovanjem uklonjeni svi zatečeni nedostaci tog projekta i da se osigurala njegova kvalitetna izvedba.

Bačić u najnovijem priopćenju tvrdi da je ugovor o izgradnji terminala za rasute terete trebao trajati do kraja lipnja 2014. godine.

"Od tog roka prošlo je 12 mjeseci, a na posljednjoj sjednici Upravnog vijeća Lučke uprave Ploče, pripremljen je prijedlog produžetka ugovora za poslove nadzora do 31.12.2015. godine, čime vodstvo Lučke uprave Ploče priznaje dodatnih 6, dakle, ukupno 18 mjeseci kašnjenja radova. U svom priopćenju ravnateljica navodi kako je 'projekt sa svim svojim komponentama na najboljem mogućem putu ka realizaciji do kraja 2015. godine, do kada su dostupna sredstva kredita Svjetske banke'. Citiranim navodom ravnateljica priznaje da ni kašnjenje od 18 mjeseci možda nije konačno, te da sredstva Svjetske banke doista neće biti dostupna nakon 31. prosinca 2015. godine, čime potvrđuje navode HDZ-a o očekivanom kašnjenju radova za više od 18 mjeseci, te da sredstva Svjetske banke nakon tog roka više neće biti dostupna. U svakom slučaju, da bi radovi bili gotovi do kraja tekuće godine (dakle, s 18 mjeseci kašnjenja u odnosu na osnovni ugovor), posljednja tri mjeseca trebalo je obračunati približno 45 milijuna kn radova, no obračunato je 20-tak. Stoga je, nažalost, evidentan produžetak vremena trajanja ugovora za 20 mjeseci ukupno, kako smo i naveli", stoji u priopćenju koje potpisuje Branko Bačić.

Što se tiče naknadnih i dodatnih troškova, HDZ upućuje na izvješće voditelja projekta od 24. ožujka 2015. godine u kojem se, već tada, govori o 56 milijuna kuna radova plaćenih iz rezervnih sredstava, od kojih su, prema istom izvješću, 50 milijuna po naravi dodatni radovi.

"Mjesečni direktni troškovi produljenja (voditelj projekta, nadzor, zaštita i sl.) su između 550 i 600 tisuća kuna, što za predviđeno produljivanje trajanja ugovora iznosi dodatnih 10-tak milijuna kuna.  Također, nakon ožujka naručivani su i dalje dodatni radovi, a znalo se dogoditi da se dodatni radovi naruče i bez odobrenja upravnog vijeća, što je protivno ugovoru i statutu Lučke uprave Ploče", poručuju iz HDZ-a.

Bačić tvrdi da su nenaplaćeni penali sljedeća problematična stavka izvršavanja ugovora i vođenja ovog posla.

"O odnosu prema naplati penala govori sljedeći citat iz izvatka izvješća nadzornog inženjera: '23. listopada (2014.) rok završetka radova je istekao što je podrazumijevalo primjenu plana 8.7. Ugovora i obračun penala za kašnjenje. Isto nije izvršeno temeljem instrukcije investitora da se primjena ovog članka privremeno suspendira/odgađa'. Dakle, prema nalogu investitora, tj. Lučke uprave Ploče, nadzorni inženjer nije započeo obračunavati penale. Valja istaknuti da je maksimalni dnevni iznos penala oko 200 tisuća kn, a maksimalni ugovoreni iznos kojeg investitor može naplatiti iznosi 10%, od ugovora s rezervnim sredstvima, što iznosi približno 40 milijuna kn. Do današnjeg dana nije naplaćena ni kuna penala".

Iz pobrojanog je vidljivo da je procjena od 75 do 80 milijuna kuna štete, nažalost po Grad Ploče, Dubrovačko-neretvansku županiju i cijelu Hrvatsku, posve realna, nastavlja Bačić.

"Uostalom, ne bismo je ni iznosili da nije tako, a za sve izneseno, kao i za naš čvrsti stav o nepotrebnosti angažiranja brojnih konzultanata u ovom razdoblju, možemo podastrijeti brojne pisane dokaze. O kadrovskom nesnalaženju i problemima u upravljanju projektom, uostalom, govori i jedno od izvješća o tijeku projekta od strane Svjetske banke. Ravnateljica se u svom priopćenju poziva na ukupnu vrijednost Projekta integracije transporta i trgovine od gotovo 1 mlrd kn. Mi smo itekako svjesni vrijednosti i važnosti ove investicije, jer smo godinama predano radili na na njezinom razvoju i ostvarenju. U to vrijeme financijeri projekta nisu imali niti jednu primjedbu na njegovo vođenje. Tri godine nakon preuzimanja odgovornosti za ovaj projekt od strane sadašnje Vlade, još uvijek je završena samo jedna njegova komponenta – višenamjenski kontejnerski terminal pušten u pogon u ljeto 2011. godine", stoji u priopćenju.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.