OKO 160 MILIJUNA KN VIŠE
HAC se hvali dobrom godinom: Prihodi od cestarina porasli za šest posto
Više od 58,5 milijuna vozila prometovalo je u 2018. na autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ), što je pet postotnih bodova više nego u 2017., dok je od cestarine naplaćeno više od 2,87 milijardi kuna bez PDV-a ili šest posto više, doznaje se iz HAC-a.
Porast broja vozila od pet posto u odnosu na 2017. znači da je na autocestama u nadležnosti HAC-a i ARZ-a u 2018. bilo gotovo tri milijuna vozila više, dok šestpostotni porast prihoda od naplaćene cestarine znači oko 160 milijuna kuna više.
Iz HAC-a otkrivaju i da prvi i privremeni podaci pokazuju da je u financijskom smislu najznačajniji prihod od cestarine u 2018. ostvaren na autocesti A3, oko 946,9 milijuna kuna bez PDV-a, dok je pojedinačno po mjesecima najveći prihod ostvaren u kolovozu, 450,7 milijuna kuna bez PDV-a.
“Prema trenutno raspoloživim podacima za 2018., bilježimo porast prometa i naplaćene cestarine na svim autocestama, čime je HAC ostvario planirane rezultate u smislu povećanja prihoda i prometa za 2018.", poručuju iz HAC-a.
Vezano za poslovanje, za sada iznose da su ukupni prihodi HAC-a za prvih 11 mjeseci 2018. iznosili 2,07 milijardi kuna, a rashodi 1,64 milijarde kuna. Time se, kako napominju, nastavlja trend porasta prihoda i smanjenja rashoda, uz očekivanje da će se pozitivni trendovi nastaviti i u 2019.
Odabir novog sustava naplate cestarine
Od poslovnih ciljeva za 2019., jednim od najvažnijih izdvajaju odabir novog sustava naplate cestarine, podsjećajući da je tijekom 2018. španjolska tvrtka IDOM S.A.U., kao odabrani konzultant, intenzivno radila na detaljnim analizama mogućih tehnoloških rješenja sustava.
"U prvom kvartalu 2019. bit će poznato koji će se sustav za naplatu cestarine primjenjivati. Sredinom godine planiramo krenuti s pripremom natječajne dokumentacije za nabavu odabranog sustava, a s implementacijom ili primjenom sustava trebalo bi krenuti 2021.", poručuju iz HAC-a.
Za 2019. najavljuju i nastavak modernizacije te operativnoga restrukturiranja s ciljem daljnjeg smanjenja troškova poslovanja, kao i nastavak investicija, s naglaskom na projekt dovršetka koridora 5c, a u drugoj polovici godine završetak mosta preko Save kod Svilaja.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.