IZNIJELI SU DETALJE
Grad Dugo Selo: 'Zahtijevamo hitno rješenje i nudimo pomoć u cilju sigurnosti građana'
Dugo Selo od utorka je zavijeno u crno kada je nakon udara kamiona smrtno nastradala djevojčica. Tim povodom javili su se iz Grada te još jednom izrazili najdublju sućut obitelji i naveli niz prijedloga rješenja problema.
Istaknukli su najprije da Rugvička ulica, u kojoj se nesreća dogodila, nije u nadležnosti niti pod upravljanjem Grada Dugog Sela. Ulica nije predana na upravljanje Gradu Dugom Selu zato što trgovačko društvo HŽ infrastruktura d.o.o. nije predalo cestu od nadvožnjaka i nadvožnjak na upravljanje Županijskoj upravi za ceste Zagrebačke županije. Njome još uvijek upravlja i održava ju Županijska uprava za ceste Zagrebačke županije. Nakon procedure predaje upravljanja, ulica će prijeći u nadležnost Grada Dugog Sela. Bez nadležnosti nad upravljanjem, Grad Dugo Selo ne može izgraditi dodatnu nužno pješačku infrastrukturu, izvesti uspornike "ležeće policajce" i sve ostalo potrebno za osiguravanje sigurnosti svih sudionika u prometu.
Također, građevinsku dozvolu za izgradnju trgovačkog centra izdaje Zagrebačka županija, a Grad Dugo Selo daje potvrdu na glavni projekt. Dodali su da trgovački centar nema direktan pristup na Rugvičku ulicu, a kamion koji je sudjelovao u nesreći je u vlasništvu pod-izvoditelja izvođača radova na trgovačkom centru.
Dodali su da Grad Dugo Selo izdaje rješenje o prekomjernoj upotrebi ceste za srednje teška i teška teretna vozila čime se štiti prometna infrastruktura grada. Srednje teškim i teškim teretnim vozilima smatraju se vozila ukupne mase veće od 7,5 tona i za njihovo prometovanje Grad Dugo Selo treba izdati rješenje o prekomjernoj uporabi ceste. Takvo rješenje Grad Dugo Selo izvođaču radova i podizvođačima radova na predmetnom trgovačkom centru nije izdalo.
Nije moguć početak radova
Dodali su i da je u ulici I. Savski odvojak Grad Dugo Selo postavilo znak za zabranu prometa vozilima iznad pet tona. Cilj je bio prilagodba potrebama školske djece i ograničavanje prometa. Također, u ulici II. Savski odvojak nema oznaka i njome mogu prometovati sva vozila.
Istaknuli su i da je Zagrebačka županija donijela Odluku o ukidanju učeničkog prijevoza koja je stupila na snagu 2. svibnja 2023. godine, nakon što je zaključeno da je otvaranjem nadvožnjaka prestala potreba za privremenim organiziranim prijevozom. Međutim, nakon upita građana, Grad Dugo Selo donijelo je Odluku o sufinanciranju prijevoza učenika OŠ Ivan Benković, s prebivalištem na području Grada Dugog Sela, u Rugvičkoj ulici od kućnog broja 110 do kućnog broja 219, u školskoj godini 2023./2024.
Podsjetili su da je Grad Dugo Selo na 23. sjednici Gradskog vijeća donio odluku da se izgradnja pristupnog puta prometnice financira komunalnim doprinosom izgradnje trgovačkog centra za što je u tijeku postupak ishođenja građevinske dozvole i provedba javne nabave za odabir izvođača. Početak izvođenja radova nije bio moguć prije nego što se provedu sve potrebne administrativne pripreme.
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
U planu izgradnja nogostupa
Napomenuli su kako su, iako Grad nema nadležnost nad Rugvičkom ulicom, krenuli u daljnje aktivnosti prema Županiji, kako se ovakva tragedija ne bi nikada više ponovila. Također, ponovno su zatražili rješavanje predmetne situacije od Županije. Nude pomoć i traže Županiju hitno rješenje te da se odmah krene u operativno provođenje svih aktivnosti koje su potrebne kako bi se riješilo sigurnosno pitanje.
Istaknuli su da je Grad Dugo Selo spreman sufinancirati rješenje do kojeg će se doći dogovorom u cilju i službi sigurnosti svih građana, a ponajviše djece i roditelja. I dalje će nastaviti sa sufinanciranje međužupanijske autobusne linije uz dodatni pritisak prema nadležnima kako bi se predvidjelo više stanica na Rugvičkoj ulici sa stanicom neposredno ispred OŠ Ivana Benkovića.
Podsjetili su da je Grad Dugo Selo u proteklih sedam godina napravio više od šest kilometara biciklističkih staza i osam kilometara nogostupa, s tim da je u izgradnji ili se planira graditi samo u 2024. godini 3000 metara nogostupa i biciklističkih staza, a u narednom razdoblju dodatnih 2500 metara. U planu je izgradnja nogostupa u ulici II. Savski odvojak.
Ulaganje u pješačku signalizaciju
Samo ove godine označili su 17 pješačkih prelaza s lanternama, označenih crvenom bojom i led bljeskalicama, od toga ih je pet postavljeno na Županijskoj cesti i bit će dodatno osvijetljeni led svjetlom (trakama).
Grad Dugo Selo javio se i na natječaj Fonda za zaštitu okoliša za razvoj pametnih usluga i rješenja kako bi dobilo financiranje za "pametne pješačke prijelaze" koji rade tako da u vrijeme kada se pješački prijelaz ne koristi svjetiljke će svijetliti s 40 posto svoje snage, no kad senzor primijeti pješaka ili kada se pritisne tipkalo svjetiljke će svijetliti sa 100 posto snage, a koji bi trebali dovesti do povećane sigurnosti građana tijekom prelaska ceste.
Šokantna svjedočanstva susjeda: 'Pitali smo za ležeće policajce, ljudi su tu već ginuli'
Također, u proteklom razdoblju postavljeno je 20-ak uspornika (ležećih policajaca) kako bi se na određenim cestama smanjila brzina vozila. Grad Dugo Selo ima i želju, upravo zbog sigurnosti građana, postaviti i kamere za nadzor brzine. Pismo namjere MUP-u kojim Grad nudi kupnju i donaciju kamera, poslano je 12. prosinca 2023. godine, a na koje Grad Dugo Selo još čeka odgovor s tehničkim specifikacijama. Isto tako, napravljena je i semaforizacija raskrižja kod O.Š Ivan Benković. Zaključili su i da Grad pridonosi sigurnosti građana i kroz rad Vijeća za prevenciju.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.