AVION KOJIM JE ODLETIO IZ BIHAĆA

FOTOGALERIJA Zrakoplov Rudolfa Perešina vraćen je u Hrvatsku: To je simbol junaštva u Domovinskom ratu

Autor

mjš/h

Borbeni avion MiG-21 oznake "26 112” kojim je junak Domovinskog rata hrvatski pilot Rudolf Perešin 25. listopada 1991. godine iz vojnog aeodroma tadašnje JNA u Bihaću preletio u Klagenfurt, u utorak je iz Austrije vraćenu Hrvatsku, što je prigodnom svečanošću obilježeno u vojarni "Pukovnik Marko Živković" na Plesu.

07.05.2019. u 13:12
Ispiši članak

Avion se proteklih godina nalazio u Vojno-zrakoplovnom muzeju u austrijskom gradiću Zeltwegu, a transportom u vojarnu "Pukovnik Marko Živković" završena je prva faza procesa povratka Perešinovog aviona.

Vraćanje aviona nakon 28 godina u Hrvatsku rezultat je izvrsnih odnosa Hrvatske i Austrije, odnosno hrvatske i austrijske vlade, istaknuo je na svečanosti zamjenik načelnika glavnog stožera Oružanih snaga RH general-pukovnik Drago Matanović koji je vodio proces povratka aviona.

 

Riječ je o povijesnom događaju za Oružane snage i državu, jer je u Hrvatsku vraćen simbol pobjede u Domovinskom ratu, rekao je.

"Svi smo mi ponosni što se ovaj avion kao simbol junaštva u Domovinskom ratu nakon toliko vremena vratio u Hrvatsku, a herojski čin hrvatskog vojnog pilota Rudofa Perešina u povijesnim trenucima važnima za Hrvatsku, prelet iz Bihaća u Austriju, pokazao je svijetu kakve ljude hrvatska vojska i država imaju”, dodao je.

Perešinov čin zabilježili su brojni svjetski mediji, kao i njegove riječi koje je tada rekao: „Ja sam Hrvat, ne mogu i neću pucati na Hrvate!”.

Druga faza povratka aviona bit će njegovo izlaganje ispred Ministarstva obrane, od nedjelje 12. svibnja, a u povodu obilježavanja 24. obljetnice Perešinove smrti i održavanja XXII. Susreta za Rudija u Gornjoj Stubici.

Perešin je poginuo 2. svibnja 1995. godine, drugog dana vojno-redarstvene operacije „Bljesak” u kojoj je izvršavao borbene zadatke.

General Matanović pozvao je građane da dođu u nedjelju pred MORH na službeno svečano obilježavanje povratka aviona "simbola pobjede i junaštva Domovinskog rata”, a koji će ispred Ministarstva biti izložen do kraja svibnja.

Nakon toga, avion heroja Domovinskog rata bit će smješten u 91. zrakoplovnoj bazi Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u vojarni "Pukovnik Marko Živković" na Plesu, nakon čega će biti izložen u budućem Hrvatskom vojnom muzeju.

U aktivnostima transportiranja aviona u Hrvatsku sudjelovalo je 8 zrakoplovnih tehničara, šest vozača te tri časnika, a zamjenik zapovjednika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, brigadir Michael Križanec naveo je da je sama operacija, od rastavljanja aviona i prevoženja kamionima u Hrvatsku, trajala pet dana.

"Znamo tko je Rudi i što on znači HRZ-u i OS- i građanima Hrvatske. (...) Njegov čin motivao nas je sve da krenemo 1991. godine i evo nas, tu smo”, rekao je.

Jedan od tehničara koji je sudjelovao u cijelom postupku bio je i desetnik Željko Janječić koji je i osobno poznavao Perešina te je istaknuo njegovo herojstvo samim činom bijega avionom s aerodroma u Bihaću. "Bio je veliki čovjek”, naglasio je.

Tehničar koji je sudjelovao u pripremi transporta aviona bio je i skupnik Tomislav Kozjak koji je istaknuo kako mu je bila čast da sudjeluje u operaciji vraćanja aviona u Hrvatsku.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.