NANIZALI PROPUSTE

Domaća trgovina malo se zaigrala pa ispričala: Građani će moći dobiti bonove čak i bez računa

Autor

kkž

Nakon što su se pojavili brojni izvještaji o nepravilnostima u trgovinama Studenac duž jadranske obale, uprava trgovine odlučila je ponuditi bon od 10 eura svim kupcima koji su primijetili razlike između cijena na blagajni i na policama.

22.08.2024. u 13:13
Ispiši članak

Međutim, neki oštećeni kupci nisu znali kako ostvariti to pravo, posebno oni koji nemaju račun. Studenac je pojasnio da se takvi kupci trebaju javiti putem e-pošte na adresu [email protected], opisati situaciju i navesti lokaciju trgovine gdje su primijetili nepravilnost.

"Bonove dodjeljujemo i u slučajevima da kupac nije u mogućnosti priložiti dokaz o kupnji, jer razumijemo da mnogi kupci nemaju naviku čuvanja računa. Kupci bon dobivaju zajedno s našim odgovorom na njihov upit, u elektronskom obliku. Svakom kupcu u povratnom odgovoru naglašavamo da bon mogu iskoristiti u bilo kojoj od naših trgovina u Hrvatskoj tako da ga prilikom kupnje, u elektronskom obliku – na zaslonu mobilnog uređaja, predoče na blagajni.

Također im u odgovoru navodimo da bon mogu iskoristit do kraja 30. rujna (produžili smo rok iskoristivosti u odnosu na prvotno komunicirani rok za punih mjesec dana)", objasnili su iz trgovine dodajući da kupac u upitu treba navesti opis nepravilnosti koju je uočio (nesklad cijena na blagajni i polici i/ili nedostatak cijene na polici) i lokaciju trgovine (adresa ili naziv trgovine) gdje je nepravilnost uočena.

FOTO: Unsplash

'Ponudili smo ispriku i bon'

"Preporučuje se, ali nije obvezno navesti okvirni datum i vrijeme posjeta trgovini, priložen račun kao dokaz transakcije (ukoliko je sačuvan) te priložiti fotografija kao dokaz nepravilnosti", dodaju. Nakon što su u medijima objavili da oštećeni kupci mogu dobiti bon od 10 eura, iz Studenca kažu da su primili veći broj povratnih informacija kupaca nego što je to uobičajeno.

"Svakom konkretnom upitu pristupili smo individualno, ponudili iskrenu ispriku i bon – isključivo kao način vraćanja novca, a ne kao pokušaj vraćanja povjerenja", objašnjavaju iz trgovina navodeći da su svjesni da za povratak povjerenja moraju poduzeti dodatne mjere koje će minimizirati ovakve situacije. Napominju da su bonove odlučili ponuditi kupcima iz Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije, ali mogu se javiti i oštećeni kupci iz drugih županija. "Svaku pritužbu razmatramo individualno, pa ovdje nismo isključivi", rekli su za Zagreb.info dodajući da surađuju s inspekcijskim službama da bi osigurali najbolju uslugu svojim kupcima. 

Poznati hrvatski lanac trgovina preuzima slovensku Keu: Počelo širenje na međunarodno tržište

Iz Državnog inspektorata odgovaraju da tržišna inspekcija kontinuirano provodi inspekcijske nadzore sukladno odredbama Zakona o zaštiti potrošača u pogledu isticanja cijena proizvoda ili načina na koji je ista cijena izračunata ili postojanje određene pogodnosti u odnosu na cijenu vezano uz zavaravajuću nepoštenu poslovnu praksu u kontekstu kontrole odredbi Zakona vezano uz nepoštenu poslovnu praksu. Što se tiče trgovačkog lanca Studenac, Državni inspektorat je tijekom ove godine zaprimio 30 predstavki koje su ukazivale na nepravilnosti pri isticanju cijena proizvoda. Člankom 149. stavkom 1. Zakona propisana je novčana kazna u iznosu od 1327,23 do 26.544,56 eura za prekršaj trgovaca – pravne osobe ako se koristi praksom koja je nepoštena u smislu članaka 34. do 40. Zakona.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.