PORUKA S PANEL RASPRAVE O RAVNOPRAVNOSTI SPOLOVA

Divjak: Zbog stereotipa o znanju matematike, sve je manje studentica, a uspjeh je podjednak

Autor

lč/h

Bivša ministrica obrazovanja Blaženka Divjak rekla je u ponedjeljak u Varaždinu kako zbog stereotipa o djevojčicama kao slabijim učenicima u matematici, fizici ili informatici na fakultetu za STEM zanimanja ima znatno više studenata od studentica, a uspjeh je podjednak.

12.12.2022. u 15:10
Ispiši članak

U sklopu projekta "Jednakost IN Stereotipi OUT", koji udruga MODE1 provodi u partnerstvu s Gradom Zagrebom i organizacijom AFA iz Srbije, u ponedjeljak je u Varaždinu održana panel rasprava "Tko će im reći? Škole za budućnost bez rodnih stereotipa". Jedan od ciljeva projekta je osvijestiti, ponajprije na lokalnoj i regionalnoj razini, potrebu da se posveti više pozornosti pitanju jednakosti djevojčica i dječaka u obrazovanju  i njihovu poticanja da biraju obrazovanje i karijeru u skladu sa svojim sposobnostima i željama.

Poseban je cilj potaknuti više djevojčica da odaberu STEM obrazovanje i karijeru te ih usmjeriti da razmišljaju o poslovima budućnosti.

Profesorica matematike na Sveučilištu u Zagrebu, Fakultetu organizacije i informatike (FOI) u Varaždinu i bivša ministrica obrazovanja Blaženka Divjak održala je uvodno izlaganje o rodnoj neravnopravnosti.

"To što postoje stereotipi o djevojčicama koje ne znaju matematiku, ili im slabije ide fizika ili informatika, posljedično uzrokuje i to da na fakultetima, kao što je primjerice FOI, imamo puno više studenata nego studentica", izjavila je Divjak. Dodala je da tako ne bi smjelo biti jer je uspjeh studenata i studentica na fakultetu podjednak.

"Oni su podjednaki, čak su i studentice nešto bolje", prenijela je Divjak svoje iskustvo s Fakulteta organizacije i informatike.

 Zamjenik gradonačelnika Marković: Građanskim odgojem otkloniti stereotipe

Zamjenik varaždinskoga gradonačelnika Miroslav Marković rekao je da je o toj temi iznimno važno govoriti.

"Od ove školske godine u sve varaždinske osnovne škole uveli smo građanski odgoj koji se, između ostalog, bavi i temom otklanjanja stereotipa. Kao otac dviju kćeri, od kojih je starija prije godinu dana postala diplomirana inženjerka strojarstva i uz rad priprema doktorat, osobno sam vrlo zainteresiran za ovu važnu temu", rekao je Marković.

Predsjednica udruge Mode 1 Dijana Kobas Dešković predstavila je edukacijsku platformu "Treniraj trenera", nastalu u sklopu projekta koji sufinancira EU "Pobudimo jednakost", kojemu je svrha uključiti nastavnika u proces prepoznavanja i suzbijanja rodnih stereotipa među djecom. Rekla je da platforma sadržava edukaciju koja se sastoji od situacija koje opisuju kako se događaju stereotipi u učionici, među djecom, u razgovoru s roditeljima.

"Kroz te se situacije odmah daje i povratna informacija što napraviti kad se takva situacija dogodi, kad je vidimo u okruženju”, rekla je Kobas Dešković ističući pritom važnu ulogu nastavnika.

U sklopu projekta dosad su provedene radionice za više od 500 nastavnika i stručnih suradnika u više od 40 škola u Hrvatskoj. Provedbu projekta sufinancira Europska komisija programom REC (Rights, Equality and Citizenship/Prava, Jednakost, Građanstvo).

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.