'NEMA DOBROG UČITELJA KOJI PRIJE NIJE BIO DOBAR UČENIK'
Divjak: Ne možemo učiteljima slati pogrešnu poruku niti riskirati da škole ne rade
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak rekla je u petak u povodu štrajka u hrvatskim osnovnim i srednjim školama da se dijalog mora nastaviti jer "ne možemo riskirati da škole ne rade, kao što ne možemo riskirati da poruka učiteljima i nastavnicima bude pogrešna".
"Danas imamo štrajk u četiri županije, a kako će biti dalje je pitanje nastavka dijaloga. Do njega mora doći jer mi ne možemo riskirati da škole ne rade, kao što ne možemo riskirati da poruka koja ide učiteljima i nastavnicima bude pogrešna. Poruka mora biti: da, vi ste važni i bez dobrih učitelja nema niti dobrog obrazovnog sustava'', rekla je ministrica Divjak novinarima poslije predavanja koje je održala u sklopu Dana strukovnih nastavnika u Kongresnom centru hotela Ivan u Šibeniku.
Na pitanje novinara što ako ipak do dijaloga ne dođe, Divjak je odgovorila da do njega mora doći jer dijalog nema alternative. "Ako sam kroz ove dvije godine nešto pokazala, to je da ustrajem na onome što smo na početku obećali, i oko reformskih procesa i oko provođenja strateških smjerova. Pitanje statusa učitelja, nastavnika i profesora dio je reformskog procesa. Nema tu posustajanja. Tu ima prostora za dijalog i za traženje kvalitetnih rješenja", poručila je ministrica.
Istaknula je kako je važno da se pravo na štrajk omogućilo te da su škole istovremeno poduzele veliki napor da se učenicima koji dođu u školu omogući da budu u školi, jer tu postoje dva prava koja se ne smiju sukobljavati: pravo na štrajk i pravo učenika na sigurno okruženje u školi. U tom je smislu, smatra, prvi dan dobro prošao.
Na pitanje zašto u ovoj godini u sklopu Škole za život nije predviđena stavka za povećanje plaće nastavnicima, Divjak je odgovorila kako se te dvije stvari treba razdvojiti.
"Škola za život je u eksperimentalnom programu bila prošle godine, nastavlja se ove godine, ali i ulazi u sve škole u smislu dodatne edukacije s nastavnicima, opremanja škola i posebnog rada na statusu nastavnika i učitelja te su u tom smislu predviđena određena sredstva u proračunu, ali i puno više u fondovima. Nemojmo zaboraviti da smo za opremanje najviše povukli iz fondova, a iz njih plaće ne mogu ići. Što se tiče planiranja proračuna za sljedeću godinu, on je sada u tijeku i tu će se sigurno naći sredstva za povećanje plaća", rekla je ministrica Divjak.
Na Danima strukovnih nastavnika 500 sudionika
Dane strukovnih nastavnika organizira Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, a u Šibeniku se okupilo oko 500 strukovnih nastavnika i 30 predavača. Tijekom trodnevnoga skupa održat će se 44 predavanja i radionica radi kvalitetnije pripreme za provedbu kurikularne reforme i rada s učenicima.
Za strukovne nastavnike ovo je jedinstvena prilika da se međusobno povežu te razmijene ideje vezane uz njihove sektore i/ili područja rada. Događaj se financira iz ESF-ova projekta "Modernizacija sustava stručnog usavršavanja nastavnika strukovnih predmeta" čija je vrijednost veća od 11 milijuna kuna.
"Strukovno obrazovanje pripada vrlo važnom segmentu i reformskim procesima koje Ministarstvo znanosti i obrazovanja radi, a naravno u fokusu sada moraju biti nastavnici kako bi i taj proces, koji je bitno drugačiji nego reformski proces u općem obrazovanju, također bio vrlo brzo na stolu", rekla je ministrica Divjak.
U strukovnom obrazovanju, podsjetila je, trenutno se provode eksperimentalni programi, u regionalne centre kompetentnosti ulaže se milijardu i 200 milijuna kuna, a dodijeljen je i posebno veliki grant oko 200 milijuna kuna za izradu novih obrazovnih programa koji se temelje više na praksi i potrebama tržišta rada.
"Na tome radi agencija za strukovno obrazovanje, ali naravno sukreiraju i ovi nastavnici koji su ovdje i kojima treba dati priliku i da unaprijede svoje kompetencije, a ovaj skup tome doprinosi", smatra ministrica.
Naglasila je kako je bitno da se skup u Šibeniku iskoristi da se unaprijedi status nastavnika.
"Taj se status sastoji od barem četiri različita dijela. Jedno su plaće, drugo je nagrađivanje i prepoznavanje najboljih i u tom smo smislu napravili veliki iskorak za strukovnjake jer smo 5. listopada nagradili 47 nastavnika strukovnih predmeta. Treći dio je funkcionalno dobro okruženje za učenje i poučavanje, dakle opremljenost škole i samih kabineta i da je to sigurno okruženje. Naravno, posebni dio su kompetencije nastavnika jer samo samopouzdan nastavnik koji ima povjerenje u svoje kompetencije može biti dobar nastavnik. Znači, nema dobrog učitelja koji prije toga nije bio dobar učenik“, zaključila je ministrica znanosti i obrazovanja.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.