DUALNO OBRAZOVANJE

Divjak: Nastavnici će se moći prekvalificirati unutar svoje struke

Autor

dd/h

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u četvrtak je objasnila da se pojedini općeobrazovni predmeti u dualnom obrazovanju u srednjim strukovnim školama zadržavaju, a dio ih ulazi u strukovne predmete, za koje će se nastavnici moći prekvalificirati unutar svoje struke.

04.10.2018. u 15:46
Ispiši članak

Zadržavaju se hrvatski, strani jezik i matematika, a umjesto povijesti kao općeobrazovnog predmeta, npr. staklari uče povijest staklarstva, za što se mogu doškolovati nastavnici povijesti, pojasnila je ministrica u Facebook live videu, koji je objavljen u četvrtak na temu dualnog obrazovanja, ovogodišnje novosti u strukovnim školama. 

Nastavnicima općeobrazovnih predmeta koji nemaju punu satnicu ponudit će se dodatno obrazovanje za strukovne predmete koji su im bliski.

Ministrica pojašnjava da se zadržava klasični i jedinstveni model obrazovanja kojima je samo dodan dualni model. Taj se novi model u ovom trenutku provodi u 11 škola u Hrvatskoj za ukupno četiri zanimanja - dimnjačar, staklar, prodavač i kozmetičar.

Što se tiče općeobrazovnih predmeta, oni u strukovnim školama općenito nisu zastupljeni kao u gimnazijama, no svi imaju hrvatski, strani jezik i matematiku, a kozmetičari, primjerice, imaju još i biologiju, kemiju i fiziku.

U u dualnom obrazovanju dimnjačara više nema kemije, no ona se zadržava u strukovnom dijelu obrazovanja, u dimnjačarstvu. Tu je i ekologija kao dio biologije, kaže ministrica objašnjavajući u kojem smjeru bi se ponudile prekvalifikacije nastavnicima tih predmeta.

Eventualnu prekvalifikaciju objasnila je i na primjeru profesora povijesti s obzirom da povijest u obrazovanju staklara više nije općeobrazovni predmet.

No, budući staklari će učiti povijest staklarstva,  dizajn i likovno izražavanje u kojima će, kaže ministrica, biti mjesta za one koji se žele cjeloživotno obrazovati, odnosno prekvalificirati.

U dualnom obrazovnom programu prodavača i kozmetičara učit će se komunikologija u strukovnom dijelu, za čije se podučavanje također mogu prekvalificirati nastavnici.

Što se tiče vjeronauka, on je u svim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj izborni predmet temeljem međudržavnog sporazuma potpisanog krajem '90-ih godina. Mi ništa ne oduzimamo niti dodajemo kod tog predmeta, kaže ministrica.

Poručuje i da svi prijašnji modeli ostaju, a dodatni dualni model uvodi se samo na onim područjima gdje za njega postoji izraziti interes. Riječ je o interesu poslodavaca koji za takav oblik obrazovanja moraju osigurati praksu, ali i interesu škola i učenika koji su istovremeno i radnici.

Pomoću dualnog modela obrazovanja poslodavci mogu po prvi put direktno utjecati na same programe i njihovu kvalitetu, poručuje ministrica Divjak.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.