ZASTUPNIK IDS-A
Demetlika u Saboru traži da se 'Lex Agrokor' proširi na Uljanik i 3. maj
Saborski zastupnik Tulio Demetlika (IDS) upozorio je u srijedu u Saboru na dramatičnu situaciju u brodogradilištima i zatražio od Vlade da hitno pošalje u proceduru izmjene Zakona o postupku izvanredne uprave u trgovačkim društvima od sistemskog značaja za Republiku Hrvatsku kako bi se mogao primijeniti na Uljanik i 3. maj.
"Situacija u Uljaniku i 3. maju je iz dana u dan sve teža i radnici se pitaju hoće li za 10-ak dana dobiti plaću kako je to predviđeno kolektivnim ugovorom. Kanadski naručitelj otkazao je narudžbu za jedan brod i dao naznake da bi u roku dva tjedna moglo doći do otkazivanja ostalih naručenih brodova. Račun Uljanika je jučer ponovno blokiran, a sindikati najavljuju novi štrajk. Okolnosti u kojim Uljanik posluje su dramatične i Vlada hitno mora poduzeti mjere koje će spriječiti daljnje urušavanje poslovanja", poručio je Demetlika u slobodnom iznošenju stajališta.
"Vlada odugovlači s mogućim rješenjima i dubi dragocjeno vrijeme. Nezainteresiranost i ignorancija koju Vlada pokazuju oko ovog problema dovest će u opasnost radna mjesta više od 4 tisuće radnika", upozorio je.
Zatražio je zato da Vlada pod hitno uputi u proceduru izmjene zakona takozvanog "'lex Agrokor' kako bi se on mogao primijeniti i na Uljanik i 3. maj čime bi se ta brodogradilišta spasila od stečaja.
Žagar: Brodogradnja će nam se svesti na "Objesi Zimmer frei, legni pod palmu i uživaj"
Saborski klubovi podržali su u srijedu prijedlog izmjena Pomorskog zakonika kojima se želi ojačati konkurentnost hrvatskog brodarstva, no nezavisni Tomislav Žagar izrazio je bojazan da će se hrvatska brodogradnja svesti na održavanje jahti, pa će završiti kao u pjesmi Hladnog piva - "Objesi Zimmer frei, legni pod palmu i uživaj".
Vlada je prepoznala pomorstvo kao segment koji pruža veliki potencijal razvoja, rekla je zastupnicima državna tajnica u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Maja Markovčić Kostelac.
Cilj je izmjena zakona jačati konkurentnost hrvatskog brodarstva, osnažiti položaj i konkurentnost pomoraca na domaćem i međunarodnom tržištu, atraktivnost hrvatske zastave za upis brodova u naše upise, te uskladiti nacionalno zakonodavstvo s pravnom stečevinom EU, kaže Markovčić Kostelac.
Hrvatska ima 1434 broda upisana u hrvatske upisnike, po čemu je "srednje velika europska zastava". S 22.000 aktivnih pomoraca treća smo pomorska nacija u Europi, a u hrvatskim se lukama godišnje pretovari 23 milijuna tona tereta, dodala je.
"Želimo privući upis velikih jahti u hrvatske upisnike, čime bi one dulje boravile u Hrvatskoj, a time se otvara prostor za nova radna mjesta", rekla je državna tajnica.
Brodogradilišta Uljanik, 3. maj, pa čak i Trogir su u ozbiljnim poteškoćama. Razmišlja se da se veći dio brodogradilišta zatvori i da se bavimo turističkom djelatnošću. U tom smjeru je i poticanje jahti da se upisuju ovdje, gdje će biti na remontu, čime se poručuje da će se hrvatska brodogradnja svesti na održavanje jahti, ustvrdio je nezavisni zastupnik Tomislav Žagar.
Umjesto brodogradilišta 'Zimmer frei'
"Neće biti dobro da završimo kao u pjesmi 'Objesi Zimmer frei, legni pod palmu i uživaj'", rekao je nezavisni Tomislav Žagar.
Ipak, hvaleći predloženo, zaključio je: "Bolje je imati nešto od nečega nego ništa od ničega".
Goran Beus Richembergh (Glas) istaknuo je, hvaleći predložene zakonske izmjene, da jedan vez generira jedno radno mjesto, jer iza njega stoji cijeli niz djelatnosti.
Iako je uvjeren da će izmjene Pomorskog zakonika unaprijediti konkurentnost domaćeg brodarstva na međunarodnom tržištu, upozorio je na prostor za korupciju, posebice kada je riječ o marinama.
Jedino je zajedničko svim hrvatskim marinama da se nalaze na obali i da se u njima vežu brodovi, a sve ostalo je različito.
"Trpimo samovolju, pa je tako u Zadru jedna tvrtka, koja je koncesionar velike marine, otišla u stečaj i danas netko ubire naknadu za vezivanje plovila, a ne znamo tko”, upozorio je Beus Richembergh.
HDZ-ov Branko Bačić istaknuo je kako je Vlada u cijelosti prihvatila prijedloge Sindikata pomoraca, pa i oko "pravila 183 dana", koliko je pomorac u međunarodnoj plovidbi, oslobađajući ga plaćanja poreza na dohodak.
Izmjenama bi se trebale smanjiti administrativne barijere, otvoriti put potpunoj digitalizaciji u pomorskom sektoru, a osnažuju se i rješenja vezana za sprječavanje onečišćenja s pomorskih objekata, kao i spremnost za reagiranja u slučaju iznenadnih onečišćenja mora.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.