OSVRNUO SE I NA REAKCIJE IZ SRBIJE

Član Uprave JANAF-a o Kovačeviću: Napravili smo analizu samo pet posto poslovnih odnosa za vrijeme njegovog mandata i došli smo do štete od pola milijarde

Autor

bkk

Kada je MOL postao strateški partner u INA-i, odnosno došao u priliku da vodi glavnu riječ, obvezao se da će uložiti novac u INA-u te modernizirati rafinerije u Sisku i Rijeci. Prošla su od tada gotovo dva desetljeća: sa Siskom se nikad nije krenulo u modernizaciju te je proizvodnja stala, a pogoni ugašeni, dok se u Rijeci velika ulaganja vide tek sada. 

06.10.2022. u 20:25
Ispiši članak

Umjesto u hrvatskim rafinerijama, nafta se iz hrvatskih bušotina odvozila u mađarske rafinerije na preradu te bi se derivati vraćali i prodavali u Hrvatskoj.

Odvoz nafte je dugo išao željeznicom jer se nikako nije uspijevao sagraditi spoj između naftovoda koji bi omogućio transport iz Hrvatske u Mađarsku, sve do spornog memoranduma o razumijevanju iz 2018.

Član Uprave JANAF-a Vladislav Veselica je na pitanje šalje li se hrvatska nafta u Mađarsku na preradu pa vraća nazad, odgovorio da nije imao vremena gledati Vijeće za antikorupciju u četvrtak "jer ne želi trošiti svoje vrijeme na USKOK-ovog optuženika koji koristi situaciju u dnevnopolitičke svrhe".

"Pitanje rafinerije Sisak staro je 30 godina. To danas nije nitko apostrofirao", kazao je za Dnevnik Nove TV te dodao kako rafinerije Rijeka i Sisak imaju takve kapacitete da nisu mogle opstati.

"Apsolutne su neistine izrečene od Dragana Kovačevića da je pokrenuo 2019. godine razgovore s menadžmentom INA-e o izgradnji prespoja. Bio sam nazočan na jednom od tih sastanaka", kazao je i dodao kako su 2015. godine održana dva sastanka, a dozvole su bile spremne već 2017.

Na pitanje jesu li Mađari inzistirali na tome, Veselica kaže da se treba definirati ulogu JANAF-a te ističe kako je to transportni sustav između rafinerija. 

"To je odluka uprave INA-e, njihova odgovornost prema dioničarima kojih ima tisuće. Danas je bilo apsurdno da se Vijeće bavi i zamara hrvatsku javnost s riječima čovjeka upitnog kredibiliteta. Nakon uključenja Kovačevića, poštivajući presumpciju nevinosti, napravili smo analizu samo pet posto poslovnih odnosa za vrijeme njegovog mandata, i došli smo do štete od pola milijarde i obavijestili institucije. To je samo pet posto ugovora koje smo vještačili", kazao je Veselica na pitanje zašto se nafta šalje u Mađarsku da se prodaje dalje. Istaknuo je da je u Upravi JANAF-a od veljače 2020. te da njegov dolazak na tu poziciju korespondira s rastom prihoda s 400 na 720 milijuna kuna u prvoj godini mandata.

"Odgovorno tvrdim, sve pregovore s inozemnim kompanijama vodio sam ja, a ne Kovačević", kazao je.

Na pitanje zašto je onda Kovačević bio predsjednik Uprave Veselica odgovara: "Ja sam radio svoj posao za koji sam primao plaću, a što se tiče bilo kakvih sumnji vezano za bilo kakve nepravilnosti dovoljno je pogledati neke ugledne novine tko je njihova glavna meta - ja, jer sam se suprotstavio njegovom načinu vođenja kompanije". 

Osvrnuo se i na reakcije iz Srbije zbog novog paketa sankcija Rusiji kojim im se onemogućava uvoz nafte iz te zemlje. 

"Nema JANAF što razmišljati, provodimo odluke Europske komisije i Europskog vijeća i Republike Hrvatske, ali treba naglasiti da, ako dođe do situacije da se onemogući uvoz ruske nafte, snabdijevanje Srbije preko Jadrana je neupitno jer transportiraju i druge vrste nafte. Nema problema oko opskrbe Srbije", kazao je.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.