OVO SE NIJE SMJELO DOGODITI
Čelnik Jadrolinije obećao istragu, stručnjak: 'Da je puhao vjetar, došlo bi do katastrofe'
Direktor Jadrolinije David Sopta u nedjelju je komentirao pad rampe na brodu Mljet.
Sopta je rekao da nije došlo do prelijevanje mora u garažu te da je do pada rampe došlo zbog puknuća čelik čela odnosno sajle kojom se rampa podiže i spušta. "Rampa nije pala tijekom navigacije nego tijekom pristajanja u luku. U navigaciji ne može doći do pada jer hidraulički sustav osigurava da do toga ne dođe", kazao je za Novi list te je pojasnio kako se čelik čela na trajektima ovog tipa mijenjaju svake godine pri čemu se redovite obavljaju vizualni pregledi i u slučaju da se primijeti istrošenost ona se zamjenjuje jer na svim brodovima postoje rezerve.
Direktor Jadrolinije rekao je kako točan uzrok puknuća u ovom slučaju još nije poznat. "Provest ćemo internu istragu kao i vještačenje čelik čela na ovom i drugim brodovima kako bismo utvrdili odgovaraju li ta čelik čela tehničkim specifikacijama iz postupka javne nabave putem koji su nabavljena", kazao je Sopta. Pad rampe tijekom plovidbe punog trajekta znatno je veći rizik za gubitak života od pada rampe dok je trajekt na pristaništu, kao što se dogodilo 11. kolovoza na Malom Lošinju, kad su pri padu rampe na trajektu Lastovo tri mornara izgubila život.
Rampa na trajektu Mljet koja je pala u subotu pala je u krajnji položaj i otvorila trup pri mirnom vremenu te je u unutrašnjost prodrla nevelika količina mora te stabilnost i plovnost nisu bili ugroženi. Da se to dogodilo pri lošijim vremenskim uvjetima, pri buri, a posebice jugu i valovitom moru, unutrašnjost broda bi se brzo napunila većom količinom mora, koja bi izazvala dodatno opterećenje i destabilizaciju broda, što bi ubrzalo punjenje morem i došlo bi do katastrofe – prevrnuća i potonuća trajekta koji može ponijeti 616 putnika i 145 osobnih vozila.
FOTO: HINA/Jadrolinija
Faktor sreće
U padu rampe u Supetru na brodu Mljet veliku ulogu odigrao je faktor sreće, jer da je more bilo valovito i da je puhao vjetar, mogla se dogoditi katastrofa. Otvaranje pramčane ili krmene rampe trajekta tijekom plovidbe ne smije se nikada dogoditi, kao što se ne smiju otvoriti cargo-vrata tijekom leta zrakoplova (jedina koja nisu samobrtveća), jer tada samo sreća može spasiti da ne nastane katastrofa, piše autoportal.
Nakon pada rampe, oglasila se Jadrolinija: Svoje tvrdnje potkrijepili su fotografijama
Zbog toga imaju tri sustava osiguranja – hidraulički mehanizam, mehaničku bravu i lokot. Uz propisano održavanje i radne protokole u pomorskim operacijama to se nikad ne smije dogoditi. Sve to ukazuje na zabrinjavajuće stanje u Jadroliniji i koliki je propust bio što nakon tragedije u Malom Lošinju nisu poduzete odgovarajuće mjere.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.