PORAZNA STATISTIKA
Čak 51 posto Hrvata baca hranu: Ovaj mliječni proizvod najčešće završava u kanti za smeće
Ostatke pripremljenih obroka baca 51 posto hrvatskih građana, pokazala je anketa o navikama hrvatskih kućanstava koju je za Dukat provela agencija Improve.
Anketa je provedena u lipnju na 523 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina.
Ostaci pripremljene hrane
Prema rezultatima ankete, 44 posto građana odlučuje baciti hranu jer su na nju zaboravili, a 51 posto jer se pokvarila. Radi se o onima koji su u jednom od pitanja označili da bacaju hranu, njih 78 posto od ukupnog broja ispitanika.
Najčešće se bacaju ostaci pripremljene hrane, gotovo polovica kućanstava baca kruh i peciva, a svako četvrto kućanstvo baca povrće, voće, mlijeko i mliječne proizvode.
Višak pripremljene hrane se u većini slučajeva zamrzava. Više od polovine ispitanika koristi kao sastojke za sljedeći obrok, a 40 posto kao hranu za životinje.
Od mliječnih proizvoda jogurt se najviše baca
Većina ispitanika potrudi se iskoristiti kupljenu hranu u roku. Svaki drugi zamrzava višak kupljene hrane koju neće iskoristiti do isteka valjanosti.
Da baca mlijeko i mliječne proizvode kaže 23 posto anketiranih, a gotovo jednak udio (25 posto) pogrešno smatra da se ni jedan mliječni proizvod kojemu je istekao naznačeni rok ne bi trebao konzumirati.
Food Waste per Capita
byu/ridesharegai ineurope
U kategoriji mliječnih proizvoda jogurt se najčešće navodi kao proizvod koji se baca.
Anketa je pokazala i kako građani nedovoljno dobro prepoznaju razliku između oznaka "najbolje upotrijebiti do" i "upotrijebiti do". Naime, svega 40 posto jasno razumije značenje ovih dviju oznaka hrane.
Prvo planiranje, zatim kupnja
U kupovinu namirnica uglavnom se odlazi više puta tjedno, što čini 62 posto ispitanih. Prevladava kupovina namirnica prema planiranim obrocima.
SUPER TRIKOVI kojima ćete spriječiti nepotrebno bacanje hrane
49 posto anketiranih najprije isplanira obroke pa zatim kupuje namirnice, dok 38 posto najprije kupuje namirnice, a potom planira i priprema obroke.
Da često ili gotovo uvijek kupuje velika ili akcijska pakiranja kaže 62 posto anketiranih, a 41 posto često ili gotovo uvijek kupuje proizvode pred istekom roka trajanja.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.