NAPOKON

Butković više nije fokusiran na Milanovića već na mega projekt: Ovo će potpuno izmijeniti Hrvatsku

Autor

aks

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u ponedjeljak je komentirao veliki projekt modernizacije Hrvatskih željeznica te je najavio je i neke novosti koje će donijeti poboljšanja u cestovnom prometu, ali i obnovu flote nacionalnog zračnog prijevoznika. 

29.07.2024. u 22:22
Ispiši članak

Što se tiče cestovnog prometa, Butković je rekao da neće biti moguće potpuno izbjeći velike gužve, posebno na vrhuncu turističke sezone, ali, kazao je, razmišlja se o trećem traku autocesta na najopterećenijim dionicama. "Pripremamo treću traku prema Karlovcu, odnosno Bosiljevu i treću traku na Zagrebačkoj obilaznici. To su dva projekta u visokoj fazi spremnosti kada govorimo o prometnoj dokumentaciji", počeo je.

Rekao je da bismo za godinu do godinu i pol trebali imati spremnu dokumentaciju s građevinskim dozvolama i ići u realizaciju tih projekata. "Pokazalo se da se najveći dio gužvi stvara u dijelu autoceste do Karlovca, odnosno do Bosiljeva, poglavito kada je vrhunac turističke sezone", rekao je ministar prometa i infrastrukture Oleg Butković.  

Pomoći će, dodao je i novi sustav naplate cestarina, koji, napomenuo je, kasni zbog zastoja tijekom COVID krize i pada prihoda u Hrvatskim autocestama.  Kazao je da će 3000 vozila u jednom satu na ulazu ili izlazu s autoceste moći proći, što je po njegovom mišljenju veliki napredak.

  FOTO: HINA/Damir Senčar

Novi sustav naplate cestarina 2026. godine

"Hrvatske autoceste (HAC) osigurale su iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti sredstva u iznosu od 100 milijuna eura. Ovih se dana treba potpisati ugovor za taj projekt i 2026. godine bismo imali novi sustav naplate", najavio je Butković. Kada je riječ o projektima u cestogradnji, spomenuo je novu cijev tunela Učka. 

"Ove godine ćemo imati otvorenje druge cijevi tunela Učka u rujnu mjesecu, zajedno sa autocestom prema Sisku koja će isto biti gotova. A kada govorimo o Istarskom ipsilonu, radovi 10 kilometara do Matulja se već su u tijeku, tako da će u cijelosti Istarski ipsilon biti gotov 2026. godine", otkrio je te je dodao kako ga posebno raduje to što se kreće s probijanjem tunela Kozjak, i time zapravo raspletom oko Splita gdje se također stvaraju velike gužve.

Na pitanje o negativnom mišljenju javnosti o stanju željezničkog prometa i krktikama zbog sporosti vlakova, ministar Butković kazao je da se nije moglo u isto vrijeme i graditi i autoceste i željeznicu, ni zračne luke koje su napravljene, ali kako je došlo vrijeme i za željeznicu. "Željeznica je došla na red i mi smo sada trenutno na preko milijardu i pol eura ulaganja u željezničku infrastrukturu", kazao je i nastavio.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli HŽ CARGO (@hzcargo)

Željeznice su napokon došle na red

"Što iz europskih fondova što iz zajma Europske investicijske banke.  Mi smo 900 milijuna eura kao država podigli kredit za financiranje i obnovu lokalnih i regionalnih pruga na oko 500 kilometara. Ti radovi se već izvode. Mi imamo neke dionice koje smo završili", rekao je pa je spomenuo pruge Zaprešić - Zabok, Vinkovci - Vukovar, obnovu pruga, Savski Marof - Zagreb, pa do Siska. 

"Puno stvari je već obnovljeno, ali evo sad ćemo završiti Krapina -Zabok. Pruga Knin - Zadar ide u raspis. Neke su i problematične, poput dionice Dugo selo - Križevci, ima kašnjenja", kazao je Oleg Butković o obnovi pruga. "Provedba tih velikih projekata nama je jedan od najvećih izazova trećeg mandata Vlade", kazao je.

Reako je kako se pruga Dugo Selo - Križevci dugo radi. "Ali došli smo sada na situaciju da će sljedeće godine očekujem i ta dionica i nastavak do mađarske granice u cijelosti sve bude izgrađeno", naglasio je pa je dodao kako smatra da najavljene uštede u proračunu neće omesti neke od tih projekata.  "Morat ćemo naravno prilagoditi dinamiku realizacije bitnih objekata financijskim mogućnostima", počeo je.

FOTO: Instagram/Pelješki most

Brze ceste

Otkrio je kako se puno toga financira iz europskih sredstava. "Kad govorimo o brzim cestama, tu ćemo morati koristiti nacionalna sredstva, jer europski fondovi ne žele više financirati brze ceste i ceste. Tu se stvari uglavnom koncentriraju na željeznicu, ali napravili smo dinamiku koja je prihvatljiva i projekcijama proračuna za sljedeće godine, tako da neće doći do nikakvog zastoja, poručio je ministar.

Iz europskih fondova sljedećih će godina najviše sredstava ići u željeznicu. "Ta ulaganja će sljedećih deset godina biti preko četiri milijarde eura. Naravno, tu ćemo koristiti i zajmove, kao što sam rekao, jedan je s Europskom investicijskom bankom.  Što se tiče cesta, tu su sve brze ceste oko Splita, tu je spoj Požege na autocestu, obilaznica Vukovara, završetak brze ceste do Virovitice, Koprivnice i da ih sve ne nabrajam. Imamo još dosta toga za napraviti", kazao je Butković. 

Dodao je da je autocestovna infrastrukturu uglavnom već izgrađena. "Koridor 5C bit će gotov početkom sljedeće godine, tako da s autocestovnom infrastrukturom smo uglavnom, kada izuzmem Jadransko-Jonski koridor, Križišće - Žuta Lova dionicu odnosno Ploče-Dubrovnik, u tom dijelu", kazao je pa je spomenuo da je 26. srpnja bilo točno dvije godine otkako je Pelješki most pušten u promet.

Najavio dolazak prvog novog Airbusa nacionalnog prijevoznika

 Butković je iznio podatak da će za koji dan biti zabilježen prolazak pet milijuna vozila. "Osim toga što smo spojili svoj teritorij, to je jedan simbol Pelješkog mosta, međutim, on je otvorio perspektivu Korčule, Dubrovnika. Nama jedan trajekt nije dovoljno od Orebića do Dominča, morali smo uvesti drugi trajekt. U tom smislu, mislim da su rezultati izgradnje Pelješkog mosta veliki", istaknuo je.  

"Croatia Airlines provodi jedan od najvećih i najsnažnijih projekata od svog osnutka, to je nabavka 15 novih Airbuseva. Od toga je 13 Airbusova 220-300, a dva su Airbus 220-100.  Ovih 13 će biti sa 149 sjedala, druga dva sa 127 sjedala", kazao je Butković i najavio dolazak prvog novog Airbusa nacionalnog prijevoznika. 

Velika svečanost

"Prvi  dolazi sutra, imenom Zagreb, tako da imat ćemo svečanost. Mislim da je to velika stvar da do kraja 2026. godine tih novih 15 zrakoplova dođe u flotu Croatia Airlinesa, koja će time zapravo smanjiti troškove i bolje funkcionirati, dati jednu dodatnu dimenziju udobnosti i sigurnosti putnicima", kazao je pa je istaknuo je kako je Croatia Airlines brend Hrvatske. 

Butković dobio naredbu od kolege: 'Nemojte me to više pitati jer vam neću odgovoriti'

U ovom se trenutku se traži za nju strateški partner, međutim, kazao je Butković, to će se pitanje otvoriti kad tad. "Mi imamo određenih ideja, ja sam prije nekoliko dana o tome nešto i govorio. Vidjet ćemo tu da li spajati zračne luke s s Croatia Airlinesom,  ići u privatizaciju i pronalasku strateškog partnera. Za sada je to još uvijek nije aktualno, ali vjerujem da će brzo doći", poručio je na kraju razgovora za Dnevnik HRT-a.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.