DRŽAVNE TVRTKE

Butković: Teško je uspostaviti potpunu kontrolu protiv korupcije, nemoguće je provjeriti svakog dužnosnika

Autor

ig/h

Gost Dnevnika N1 Televizije bio je ministar prometa, mora i infrastrukture Oleg Butković. Najavio je da će po pitanju ulaganja desetljeće pred nama uglavnom obilježiti gradnja i modernizacija željeznice. Komentirao je i uhićenja i sumnje na korupciju u državnim tvrtkama.

18.09.2020. u 19:50
Ispiši članak

Na pitanje imaju li u Vladi i HDZ-u kontrolu nad onim što se događa u državnim tvrtkama kada se pojedini šefovi tih tvrtki sumnjiče za primanje mita ministar prometa, Butković odgovara: "U potpunosti nemamo kontrolu, to je vrlo teško uspostaviti takvu kontrolu."

Uvjerava da kada je riječ o velikim infrastrukturnim projektima koji se većinom financiraju iz europskih fondova svi natječaji moraju biti transparentni, prođu više očiju kod pripreme, od ministarstava, tvrtki, SAFU-a...

"Svi natječaji koji idu za velike infrastrukturne projekte imaju jako puno filtera i mogućnost namještanja natječaja je svedena na minimum, a ja bih rekao da je nema."

Komentirao je i mogućnost uspostavljanja više filtera i jačih provjera dužnosnika i šefova državnih tvrtki. 

"Svaki dužnosnik po mojem shvaćanju bi trebao proći određene provjere, ali to po zakonu u ovome trenutku nije moguće pa ne možete u cijelosti znati što je pojedinac sve radio u prošlosti, ali vodi se računa da se na funkcije od državnih tajnika do predsjednika i članova uprava idu provjereni ljudi koji će moći odgovoriti najbolje zadacima. Teško je to do kraja iskontrolirati", smatra Butković.

Vezano za slučaj požeškog gradonačelnika Darka Puljašića kaže da je on dao objašnjenja i tereti ga se za nešto što je vezano za gradonačelničku funkciju, a ne saborsku. "Presumpcija nevinosti postoji, nikoga ne možemo osuditi unaprijed. U stranci mu ljudi vjeruju, ima pravo iznijeti obranu pa ćemo čekati kako će završiti taj postupak."

U nastavku razgovora ministar je govorio u kojoj su fazi infrastrukturni projekti u prometu. Pojašnjava da od ovog novog investicijskog ciklusa "teškog" više od 20 milijardi kuna većina je vezana za željeznicu.

Ti projekti odnose se na obnovu pruga, a u ponedjeljak će potpisati ugovor o nabavi nova 22 vlaka za prigradski i regionalni prijevoz. Taj je projekt vrijedan preko milijardu kuna, a 85 posto su bespovratna europska sredstva.

Natječaj se već provodi, a kada u ponedjeljak potpiše ugovor ide se u okončanje nabave i očekuje se isporuka prvih vlakova početkom sljedeće godine.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.