ZADNJI TERETNI VAGONI KUPLJENI JOŠ 2008.

Bulj: Željeznica je bolja u vesternima nego u Hrvatskoj

Autor

am/h

Raspravu o prijedlogu zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava zastupnici su u petak iskoristili kako bi upozorili na loše stanje željezničke infrastrukture, na što im je resorni ministar Oleg Butković poručio da se u mandatu jedne vlade ne može riješiti kompletna infrastruktura.

24.01.2020. u 14:29
Ispiši članak

"Nemojmo očekivati da će se u mandatu jedne vlade, ove ili buduće, riješiti kompletna željeznička infrastruktura u Hrvatskoj", odgovorio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na kritike zastupnika.

Ističe kako danas u gradnju željezničke infrastrukture ulažemo oko milijardu i pol eura te da je najaktivniji Mediteranski koridor koji spaja riječku luku s Budimpeštom.

Krajem 2019. potpisan je ugovor za početak gradnje pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca, te će se raspisati i natječaj za gradnju čitave dionice do Rijeke, za što su osigurana EU sredstva i za koju se očekuje da će u cijelosti biti izgrađena najkasnije do 2030., rekao je ministar prometa.

Što se tiče pruge Zagreb-Split, kaže, obnovljena je lička pruga i na tom dijelu se događaju pozitivni pomaci, ali ne može se očekivati u pet godina izgradnja čitave infrastrukture.

Sve dionice pruge prema Vinkovcima, dodao je, trenutno su u projektiranju i izrađuje se projektna i studijska dokumentacije, a natječaj za dionicu Okučani-Vinkovci očekuje se 2021.

"Obnova pruge prema Slavoniji je prioritet zajedno s Mediteranskim koridorom. Za to postoje sredstva i priprema se", naglasio je Butković.

Bulj: Šteta bi bilo to sve mijenjati, to je dobro za snimati vestern filmove

Mostov Miro Bulj ustvrdio je kako je željeznička infrastruktura puno bolja u vestern filmovima nego u Hrvatskoj.

"Od Splita do Zagreba danas treba dva sata duže nego 1990-ih. Šteta bi bilo to sve mijenjati, to je dobro za snimati vestern filmove, sporo vlakovi idu, možete ga stići, pješice izaći vanka, doručkovati, ručati, onda ga pješice uhvatiti", kazao je Bulj.

I Božica Makar (HNS) ističe kako u željezničku infrastrukturu nismo ulagali gotovo 30 godina, da su novi teretni vagoni zadnji put kupljeni 2008. Željeznica je budućnost za teretni, ali i za putnički prijevoz, naglasila je Makar.

Hrvatska mora naći više mogućnosti da poboljša svoj gospodarski rast, a jedna od njih je snažniji investicijski zamah na glavnim željezničkim koridorima koji bi se financirao i sredstvima EU, kaže Nada Turina Đurić (Glas). 

Na ministrovu najavu da će se uskoro obnoviti kolodvor u Rijeci, Vedran Babić (SDP) pita razmišlja li se o obnovi kolodvora u Zagrebu? Osobi smanjene pokretljivosti jednostavno je nemoguće na tom kolodvoru kupiti kartu i sam ući u vlak, upozorio je zastupnik.

Zakon hvali Pero Ćosić (HDZ) i kaže da se iz njega vidi nakana sustavnog  podizanja sigurnosti željezničkog sustava. Suglasan je da hrvatske željeznice zaostaju za onima u drugim zemaljama EU-a, te kao primjer spominje da na većini pruga nema centraliziranog daljinskog upravljanja prometom. Uvođenje takvog upravljanja povećalo bi učinkovitost željeznice, smanjio bi se broj i udio ljudskog rada, rekao je Ćosić procijenivši kako oko 1500 radnika više ne bi trebalo raditi na tim poslovima.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.