KVALITETA I IZVRSNOST

BRODOTROGIR Što je postignuto u posljednjih šest godina? Sve ovo jamči uspješnost daljnje proizvodnje

Autor

ri

Hrvatska brodogradnja d.o.o, Zagreb osnovana je odlukom Vlade RH 1994. godine, kao korporativno tijelo koje koordinira nastup hrvatske brodogradnje na međunarodnom tržištu. Godine 1997. udružile su se tvrtke Hrvatska brodogradnja d.o.o.  i Jadranbrod (Udruženje hrvatske brodograđevne industrije-koordinacijsko tijelo koje je povezivalo brodogradilišta i hrvatske proizvođače brodske opreme u zajedničkom nastupu skoro 50 godina) te je nastala nova tvrtka Hrvatska brodogradnja – Jadranbrod d.d. (HB – J).

 

11.04.2019. u 16:59
Ispiši članak

Hrvatska brodogradnja - Jadranbrod ima sjedište u Zagrebu i primarno djeluje kao nadzorno i izvještajno tijelo prema Vladi RH i Europskoj komisiji u aktualnom procesu privatizacije i restrukturiranja velikih hrvatskih brodogradilišta.

Izvješća Hrvatske brodogradnje, službenoga tijela zaduženoga za praćenje postupka restrukturiranja Brodotrogira, jasno pokazuju sljedeće aktivnosti Brodotrogir / Kermas grupe:

1. VLASTITI UDJEL

Investirala je 180 milijuna eura u Brodotrogir u razdoblju njegovog restrukturiranja.

2.  ULAGANJA

Odmah na početku restrukturiranja uloženo je u informatizaciju - koja je uključivala hardver i softer - škvera.

3.  OTPREMNINE

Također, na početku restrukturiranja isplaćene su otpremnine radnicima koji su bili tehnološki višak, odnosno, ukoliko za njih nije bilo dovoljno posla.

4.  NOVA ULAGANJA

Brodotrogir / Kermas grupa izgradila je i novu AKZ halu (halu za antikorozivnu zaštitu i bojanje), kupila dizalice, ploveći dok, a zatim napravila i  remont starih plovećih dokova te kupila transportere.

Sve je to provjerljivo na: http://www.brodotrogir.hr/en/index.php/media-center/press/internally-journal

5.  RADNA MJESTA

Nadalje, zadržano je oko 1200 radnih mjesta u razdoblju restrukturiranja, a to je bitno iznad minimalnog broja zaposlenih prema usvojenom i odobrenom programu restrukturiranja.

Ukoliko se uzme ukupni fond "bruto 2" plaća tijekom proteklih šest godina, dobiva se impresivan broj koji je isplaćen radnicima Brodotrogira.

6.  ISPORUKE PLOVILA, POMORSKIH OBJEKTA I DRUGO

Isporučena su dva kemijska tankera za vlastitu flotu nove generacije, s uštedom na gorivu od 25% u odnosu na prijašnju generaciju.

Isporučeno je 3 / 4 arktičkog, prvoga na svijetu ledolomca - tankera za finskog naručitelja Arctech  (http://arctech.fi/nb515-launched-at-arctech-helsinki-shipyard/).

Izgrađen je stambeni blok za offshore platformu, uz cijeli niz drugih isporučenih novogradnji i objekata od dijelova mostova pa do manjih usluga i servisa.

I o tome se može više pročitati na http://www.brodotrogir.hr/en/index.php/media-center/press/internally-journal

7.  REMONT PLOVILA

Tvrtka je godišnje napravila remont više od 50 plovila, tijekom šest godina, a obavila je i detaljan remont offshore platforme.

8.  NUĐENJE USLUGA NA SVJETSKOM TRŽIŠTU

Tvrtka je nudila i kontinuirano nudi usluge izvan brodogradilišta na svjetskom tržištu za:

a)  antikorozivnu zaštitu i bojanje (Tekol Trogir)

b)  izradu cjevarije i opremanje (Brodotrogir Outfit)

c)  projektiranje (Brodotrogir Design)

d)  izgradnju turističkih plovila (Brodotrogir Cruise)

 

Sve navedeno potvrđuje da je brodogradilište bitno profitabilnije, jer se slobodni kapaciteti nude na tržištu po tržišnim cijenama.

Sve četiri tvrtke poznate su na tržištu po svojoj izvrsnosti te su prepune posla; praktički gotovo uopće nemaju slobodnih kapaciteta što znatno povećava vjerojatnost preživljavanja na svjetskom tržištu.

Godišnje se iz Odjela prodaje Brodotrogira svjetskom tržištu nudi više od 100 novogradnji (velikih brodova), a to je impresivan broj izrađenih ponuda.

9.  NEPROIZVODNI RADNICI

Broj neproizvodnih radnika sveden je i dalje se svodi na apsolutni minimum, kako bi brodogradilište bilo i ostalo profitabilno. Kada god je bilo moguće, neproizvodni radnici dokvalificirani su u proizvodnje putem naše vlastite obrazovne institucije.

10.  INOVACIJE POD SVAKU CIJENU

Kontinuirano se ulagalo i dalje se ulaže u inovacije te je dobiven i EU patent za izradu Mobilnih hidrokinetičkih turbina za koje nije potrebno graditi skupocjene brane i koje su jedinstven proizvod na svjetskom tržištu. Mi namjeravamo otkriti barem jednu prijelomnu inovaciju svakih 15 godina, jer jedino inovativnim jedinstvenim proizvodima zasnovanima na vlastitim inovacijama imamo priliku izboriti se za svoje mjesto na svjetskom tržištu.

11.  ČUVANJE ZNANJA POD SVAKU CIJENU

Pod svaku cijenu čuva se mukom desetljećima stečeno stečeno znanje iz brodograđevne industrije. Brodotrogirov brend svjetski je poznat po kemijskim tankerima (30-tak isporučenih brodova kroz godine, stalni dobitnici svjetskih nagrada i priznanja, T-type = Trogir Type) i plovećim dokovima (svi veliki ploveći dokovi u Rusijji izgrađeni su u Brodotrogiru).

O tome su dostupne sve informacije na http://www.brodotrogir.hr/en/index.php/media-center/press/internally-journal

12.  STVARANJE DEFICITARNIH KADROVA POD SVAKU CIJENU

U cijeloj Europskoj uniji deficitarni su sljedeći kadrovi: zavarivači, brusači, cjevari, brodomonteri, skelisti, itd.

Stoga je osnovana Ustanova za obrazovanje odraslih Brodotrogir, s nizom vrijednih programa za obuku tih deficitarnih kadrova. Dodatno je obučeno i certificirano više stotina radnika raznih profila.
 

Unatoč svemu navedenome, nismo zadovoljni postignutim, jer znamo kako se moglo još brže i još temeljitije restrukturirati.

No, spomenute precizne činjenice i brojke jasno govore o tome što je postignuto.

I o tome se detaljnije može iščitati ovdje:  http://www.brodotrogir.hr/en/index.php/media-center/press/internally-journal

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.