TKO JE KRIV ZA POTONUĆE DIVA?

Brodosplit pred stečajem: 'Škver je prazan, ljudi nisu dobili plaće, a počinje škola...'

Autor

kkž

Brodosplit je na putu prema stečaju. Neizvjesno je hoće li splitski škver u tim okolnostima završiti preostala četiri obalna ophodna broda ili će gradnju preuzeti netko drugi.

26.08.2022. u 18:50
Ispiši članak

Ministar obrane Mario Banožić tvrdi kako se MORH osigurao, te da su vojni brodovi bez obzira na ishod u vlasništvu države. Pozivajući se na obveze iz ugovora, nije želio reći točan iznos i koliko je do sada za ove brodove plaćeno Tomislavu Debeljaku. Naručeni su prije osam godina, a ugovor je težak oko 400 milijuna kuna.

Pavle Matošić iz Sindikata Brodoslit rekao je za Dnevnik.hr kako je škver sada spao na svega nekoliko stotina ljudi, nisu dobili ni plaće. Firme koje su otišle u stečaj dobivale su plaće od Državne agencije za zaštitu radničkih potraživanja, no ta je mogućnost potrošena.

"Kako dalje, to ćemo tek sada vidjeti", rekao je Matošić te dodao kako u škver ljudi ne dolaze, poslani su na čekanje i godišnji odmor, tako da je praktički prazan. Samo su one nužne službe u škveru. 

Teško je procijeniti koliko je plaća Brodosplit ostao dužan radnicima, jer nisu sve firme išle u istom trenutku u stečaj.

"Kad se priča sa stečajem počela pojavljivati, počelo se konzumirati to pravo. Mislim da su sve firme koje su u stečaju iskoristile to pravo.
Radnici su nezadovoljni, nisu im plaćeni računi, ni krediti, a sada počinje i škola. Njih nije briga za ove detalje koji je brod dogovoren, interesira ih samo da dobiju svoje plaće, da mogu normalno živjeti", pojasnio je Matošić.

Na Trgovačkom sudu donesena je odluka da s prekine predstečajni postupak i pokrene stečaj. Na tu odluku suda je uložena žalba.

Na pitanje kakva su očekivanja od države, predstavnik radnika odgovorio je kako bi trebalo pitati odgovorne zašto je do ovoga došlo.

"Netko je Debeljaku omogućio te stvari. Tu se cijelo vrijeme povlači mantra o neophodnoj privatizaciji. Privatizacija je bila model po kojem se restrukturiralo brodogradilište, nije ga bilo nužno privatizirati. Debeljak je imao deset godina da škver revitalizira", zaključio je gost Dnevnika.hr.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.