'POLITIČKE SVRHE'
Bivši Tuđmanov vojni pilot napao Anušića: 'Brani nešto neobranjivo i suprotno pravilniku'
Bivši vojni pilot i vojni analitičar Goran Redžepović komentirao je korištenje vojnih helikoptera za prijevoz državnih dužnosnika.
Redžepović je objasnio da, kada predsjednik RH, pošalje zahtjev za prevoženje, on ulazi u sustav i obrađuje se po procedurama. "Zapovjednik eskadrile dobiva taj zahtjev, on radi i plan leta koji je ujedno i zapovijed. Vojni plan leta može dobiti samo onaj tko treba i to nije javna informacija, a pogotovo kada je u pitanju šef države", rekao je.
"Let počinje polijetanjem zrakoplova ili helikoptera i on se prati u sustavu kontrole leta i sustavu protu-zračne obrane. To su podaci dostupni kontroli leta i Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu (HRZ). Gdje je taj podatak procurio", pitao se. "Godinama sam u HRZ i godinama sam pratio letova i predsjednika Franje Tuđmana i njegove obitelji i nikada ni jedan podatak nije procurio, koliko god ona bila interesantna novinarima, a bilo ih je itekako", dodao je.
On smatra da je curenje ovih podataka o letovima predsjednika "zloupotreba sustava u političke svrhe". "To je jedan aspekt, drugi je kompromitacija našeg sustava pred našim saveznicima i partnerima. Ako sustav 'cinka' svoga vrhovnog zapovjednika, što će onda Amerikanci misliti ako trebaju neki let od visoke razine zaštite. Oni će nas izbjeći i mi nismo više partneri nego promatrači", naveo je.
FOTO: Screenshot/N1
' Zašto sada MORH manipulira?'
"Ako imate sustav gdje su vam dva čelnika VSOA-e u zatvoru jer su uzimali neke novce, ako se vodi postupak protiv vojnih obavještajca jer su uzimali dnevnice i ako vam cure podaci leta vrhovnog zapovjednika, tko će vjerovati takvom sustavu ako se on iznutra kompromitira zbog nekih niskih političkih probitaka", rekao je. Premijer Andrej Plenković je rekao da su ti letovi kvazi-tajnost, no Redžepović tvrdi da tu nema nikakve kvazi-tajnosti. "Da netko naknadno piše gdje je predsjednik letio u redu, ali aktualni plan leta, to je provaljivanje u sustav i iz njega cure informacije", dodao je.
Razlikuju se i podaci o broju letova predsjednika Zorana Milanovića, oni koje je objavio Ured predsjednika i oni koje je objavilo Ministarstvo obrane (MORH). "Tu se radi o metodologiji koja se primjenjuje. Pravilnik o letenju točno definira što je vrijeme trajanja leta, za helikopter je to početak okretanja glavnog rotora do slijetanja i gašenja tog rotora. Koliko između ima slijetanja i polijetanja, to nisu novi letovi, to je jedan let", objasnio je. "Kada helikopter s Lučkog poleti na Pantovčak i tamo uzme predsjednika, ne gasi motor, odveze ga u Sinj, ne gasi motor, i vrati ga nazad na Pantovčak, to je jedan let, prema pravilniku. Zašto sada MORH manipulira s definicijom leta, to treba pitati njih", naveo je.
Anušić burno reagirao nakon što su stvari izmakle kontroli: 'Neću dopustiti zastrašivanje'
"Očito su ministra Ivana Anušića krivo informirali i on brani nešto neobranjivo i suprotno pravilniku", dodao je. "Svi vrhovni zapovjednici u Europi koriste vojne helikoptere. Naš predsjednik, koliko ga god ja kritizirao u nekim drugim stvarima, je vrlo skroman. Tuđman je imao za sebe jedan mlazni avion, jedan helikopter salonske verzije, jedan helikopter medicinske opreme, jedan hangar je zbog njega napravljen na Plesu, jedan helidron na Prekrižju i na Brijunima, i kada sve to stavite do je negdje 70 milijuna dolara, da ne lete uopće", rekao je. "Da ne leti predsjednik Milanović, netko bi drugi morao letjeti jer pilot mora imati godišnji nalet od najmanje 140 sati. Vozio ili ne vozio Milanovića. Nema tu nikakvog rasipanja", dodao je Redžepović za N1.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.