VELIKI PROBLEMI

Bilo bi dobro da ovo pročita Fuchs: Pristup igre 'mačke i miša' ima upitne ishode

Autor

dem/h

Na panelu o vrednovanju studentskih postignuća koji je održan u srijedu u Zagrebu kao središnji događaj Tjedna Centra za e-učenje Srca, zaključeno je kako se ishodi učenje na sveučilištima počesto postavljaju formalistički, te je pozvano na njihova ozbiljnija vrednovanja.

11.10.2023. u 18:41
Ispiši članak

Ishodi učenja su ono što će netko moći napraviti nakon što prođe neku obrazovnu jedinicu, a vrednovanje ishoda je jesmo li ostvarili te ishode. Studenti obično ne čitaju na kakve bi ih ishode studijski programi trebali pripremiti, ali da to čitaju jako bi se začudili, rekla je Vesna Vlahović Štetić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

RED SE MORAO ZNATI! Evo kakve su torture učenici nekad prolazili u školama

Napomenula je kako nastavnici često nasljeđuju neke programe i ne propituju njihove ishode učenja.

Nenad Judaš s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu kazao je da je često problem što sveučilišni nastavnici nemaju metodičko obrazovanje nego su više znanstvenih usmjerenja, pa im ta pitanje nisu bliska. Ljudi koji se nisu s time susretali imat će problema s određenjima ishoda učenja, ocijenio je.

Kod učenja je važan sadržaj, a ne norma

Naglasio je da je kod učenja važan sadržaj, a ne forma. Judaš kaže kako nastavnici ne bi smjeli zaboraviti da je njihova prva dužnost odgoj, pa tek onda obrazovanje, koje je posljedica odgoja. Tada će studenti ostvariti puno više, dodao je.

LIJEPE VIJESTI Za hrvatske studente izvan domovine dodijeljuje se 1150 stipendija, 150 više nego prošle godine!

Vedran Katavić s Medicinskog fakulteta u Zagrebu smatra da nije dovoljna samo kognitivna domena učenja nego jednako tako afektivna i psihomotorička domena. Nije važno samo da usvoje znanje, nego da se ponašaju u skladu sa znanstvenom etikom i kako se nauče odnositi jedan prema drugom i prema predmetu učenja, istaknuo je.

FOTO: Pixabay

Katavić je izrazio zadovoljstvo rezultatima istraživanja zadovoljstva studenata učenjem, koje je bilo 100 postotno pozitivno i kazao da je to plod strpljivog rada i partnerskog odnosa sa studentima.

Prevladava didaktički manjkav pristup s igrom 'mačke i miša'

Prevladava didaktički manjkav pristup u kojem je na djelu igra "mačke i miša", u kojoj profesorima nije važno utvrditi je li student postigao ishod, nego da dokaže da nije, kazao je.

Zapošljavanje mladih u inozemstvu: Evo gdje studenti najviše odlaze i koji im se poslovi nude

Dodao je kako su studenti tijekom svog školovanja naučili da će ih učitelji iznevjeriti, da će im reći da je važno jedno, a da će ih pitati drugo. "Nisu vjerovali da ćemo ih pitati ono što smo rekli da ćemo ih pitati", zaključio je.

Snježana Kužir s Veterinarskog fakulteta u Zagrebu kazala je da studenti dolaze iz srednje škole s uvjerenjem da nešto treba naučiti za ispit i odmah to zaboraviti, što je veliki problem.

Studenti samo dođu vidjeti jesu li pali ili prošli

Kazala je kako studenti samo dođu vidjeti jesu li pali ili prošli. Zapravo, dodala je, najvažnije je koliko je ostvario i ako tako gleda onda ishodi funkcioniraju, ali studenti najčešće nisu zainteresirani za to.

Snježana Kužir se zauzela za formativno vrednovanje znanja kojem cilj nije samo ocjena, nego informacija koja će studentu pomoći da zna koliko zna i da popravi ishode.

FOTO: Pixabay

Ona je također primijetila da studenti provode na fakultetu po deset sati dnevno i nemaju se kada pripremiti za vježbe "koje će biti sutra". U takvoj nastavi se lako izgubi bit, treba postići konsenzus što je bit znanja kojom studenti treba ovladati i dati manje ali možda interesantnije, zaključila je.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.