ODGOVORNOST JE NA SVIMA

Beroš: Digitalni asistent Andrija je način da dođemo do građana, naročito do mlade populacije

Autor

ig/h

Prvi hrvatski digitalni asistent "Andrija" koji u borbi protiv koronavirusa koristi umjetnu inteligenciju predstavljen je u utorak u Vladi, a osim liječnicima i epidemiolozima namijenjen je svim građanima koji s njim mogu komunicirati preko WhatsAppa.

14.04.2020. u 12:22
Ispiši članak

Asistent je razvijen je u suradnji s hrvatskim IT tvrtkama koje su svoje resurse nesebično stavile na raspolaganje u borbi protiv tog virusa. Ime je dobio po ocu preventive dr. Andriji Štamparu koji je postavio temeljne principe javnog zdravstva primijenjene diljem svijeta, dok je u Kini uveo zapadne standarde javnog zdravstva, rekao je predstojnik Ureda premijera Zvonimir Frka-Petešić.

Uslugu se može aktivirati preko poveznice objavljene na internetskoj stranici koronavirus.hr, putem službene stranice https://andrija.ai/,  i na platformi WhatsApp pod imenom Andrija.

To će omogućiti svim korisnicima pametnih telefona da pomoću umjetne inteligencije naprave samoprocjenu vlastitog zdravstvenog stanja, kazao je Frka-Petešić.

Građanima koji posumnjaju da imaju simptome Andrija će im pomoći utvrditi imaju li razloga za zabrinutost i trebaju li se javiti liječniku obiteljske medicine.

Svaki građanin od danas ima izravan pristup zdravstvenim djelatnicima

Asistent postavlja korisnicima ista pitanja kao što bi im epidemiolozi postavili u ordinaciji  pa od danas svaki građanin ima izravan pristup vrhunskim zdravstvenim djelatnicima, ali u digitalnom obliku, što će doprinijeti opterećenost zdravstvenog sustava, zaključio je Frka-Petešić.

Epidemiolog Branko Kolarić čiji je tim radio na kreiranju rješenja rekao je da su do Andrije došli sljedeći primjere dobre praske koje su na početku dobro svladale epidemiju, poput Singapura i Južne Koreje.

Asistent će biti od velike pomoći za zdravstveni sustav jer, za razliku od liječnika koji u čitav dan mogu riješiti  50-ak poziva, može paralelno obrađivati desetke tisuća zahtjeva.

Također u slučaju najcrnjeg scenarija i zagušenja telefona asistent može umiriti građane. Iako je bolje  razgovarati s liječnikom u situaciji pandemije bolje pomoći na vrijeme nego čekati satima, kazao je Kolarić.

Andrija je po njegovim riječima mladi asistent ali će se brzo razvijati, zahvaljujući povratnim informacijama građana. Zasad je jako osjetljiv pa će možda u početku korisnika uputiti na obiteljskog liječnika, iako to neće biti potrebno.

Zoran Šegić iz tvrtke Oracle Hrvatska rekao je da su nakon ideje i postavljenog problema koji su identificirali zajedno sa zdravstvenim stručnjacima na lokalnom tržištu okupili vodeće tvrtke koje se bave komunikacijom, integracijom podataka i umjetnom inteligencijom.

Korak ispred drugih zemalja

Mislav Malenica iz udruge CroAI i osnivač AI tvrtke Mindsmiths poručio je da je Andrija korak  ispred drugih zemalja i jedan od rijetkih savjetnika koji će dati personalizirani savjet, što znači da je Hrvatska pokazala iznimnu hrabrost jer takvu odluku nije lako donijeti.

Veselilo bi ga kad bi to bio početak digitalizacije zdravstva i javne uprave u koji bi se uključile druge hrvatske tvrtke koje imaju što reći na tom području.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.