POGINULE TRI OSOBE
ANALIZA PROMETNE NESREĆE KOD UDBINE Potrebno se fokusirati na tri mjere kako bismo smanjili ovakve tragedije
Neodgovorni, 20-godišnji vozač Škode Superb B5 (2001. – 2007.), mladi policajac, vozeći prevelikom i, posebice, neprilagođenom brzinom, u blagom lijevom zavoju je izgubio kontrolu nad vozilom, koje se nakon proklizavanja na suprotni kolnički trak frontalno i lijevo-asimetrično (najopasniji slučaj, zbog koncentracije udara na samo dio čelne plohe) udario u Opel Astru F (1991. – 1998.). Pritom su poginula oba vozača i suvozač iz Astre, piše prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal.
Nesreća je nastala u "smrtonosnom koktelu" poznatih utjecajnih čimbenika.
MLADI VOZAČ, kod kojih je često dominantna želja za iživljavanjem u prometu, umjesto racionalne i udobne vožnje prilagođenom brzinom, uz pravodobni polazak, štednju svih resursa (gorivo, gume, mehanika auta) te minimiziranje rizika nesreće i plaćanja kazne.
MINIMALNI RIZIK KAŽNJAVANJA, posljedica manjkavog sustava nadzora prometa, neučinkovitog i nepoštenog pravosuđa te povlaštenog položaja pojedinca, po bilo kojoj osnovi (politički/gospodarski moćnici i celebrityju, za koje vrijede drugi, neusporedivo blaži kriteriji, nego za obične građane, te osobe iz državnog sustava).
STARI I NESIGURNI AUTOMOBILI, koje država neodgovornom, neshvatljivom i nacionalno štetnom fiskalnom politikom potiče, a istodobno penalizira nove i sigurne automobile! Da je jedan od dva automobila bio opremljen sustavom autonomnog kočenja, nesreća vjerojatno ne bi bila tragična, a da su oba, nesreća se vjerojatno ne bi ni dogodila.
Opel Astra F, konstruirana prije 30 godina, tipičan je "lijes na kotačima", nimalo sigurnija od posljednjeg Opel Kadetta kojeg je naslijedila, dakle iz sigurnosno "prethistorijskog razdoblja".
Škoda Superb prve generacije, premda izvedenica Volkswagen Passata B5 iz 1996., znatno je sigurnija, ali je kod nje problem aktivne sigurnosti – turbodizelaš 1.9 TDI lako i jeftino se "čipira" na više od 130 KS, a oni koji to rade, istodobno često štede na gumama!
Početak studenoga posebno je opasan kad mnogi još voze na ljetnim gumama, kojima bitno slabi prianjanje ispod + sedam Celzijevih stupnjeva (to je bilo jutros u Udbini). Stoga se u rješavanju lošeg stanja na našim cestama treba fokusirati na sljedeće mjere:
1. Vratiti odredbu o mladim vozačima, do navršene 24. godine, kojima bi trebalo uvesti ograničenje snage motora vozila, ali na 70 kW (95 KS). Usto bi za mlade vozače trebalo uvesti i kategoriju 'privremene vozačke dozvole', koja bi vrijedila tri godine, odnosno do navršene 24. godine, a poništavala bi se nakon drugog težeg prekršaja ili prve obijesne vožnje.
2. Bitno povećati izvjesnost kažnjavanja postavljanjem radarskih kamera na sva opasna mjesta, a presretače i policijske patrole usmjeriti na nepokrivene lokacije. Usto treba bitno unaprijediti, provesti katarzu pravosudnog sustava, što je i nacionalni prioritet. Korisnija je kazna od 500 kuna koja se naplati, nego od 30.000 kuna koja se ne naplati!
3. Davanjima poticati sigurnost: na nove automobile s pet zvjezdica za sigurnost po sustavu Euro-NCAP trošarinu (PPMV) i poseban godišnji porez smanjiti za 50 posto, a ako usto imaju i sustav autonomnog kočenja – ukinuti.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.