NESREĆA KOD SLUNJA

Analiza pada Cessne, stručnjak tvrdi: Odgovoran je i kontrolor leta, koji je odobrio nesiguran plan leta

Autor

hk

Pilot je prije poleta kontroloru leta u Splitu predao plan leta, koji mu, zbog najavljenog vizualnog letenja (VFR) nekompleksnim i skromno motoriziranim, usto maksimalno opterećenim sportskim zrakoplovom Cessna 182, na zahtjevnoj i dugoj ruti, u prognoziranim nepovoljnim vremenskim uvjetima, a taj plan nije smio biti odobren. 

31.05.2022. u 13:04
Ispiši članak

Vjerojatni uzrok nesreće je zaleđivanje krila, na nekompleksnom zrakoplovu, bez sustava za odleđivanje/uklanjanje leda i s malom rezervom snage, zbog čega je došlo do pogoršanja aerodinamičkih svojstava te povećanja mase, što je zrakoplovu otežalo i onemogućilo letenje, piše Autoportal

Pilot je bio nedovoljno iskusan i sposoban upravljati zrakoplovom u zahtjevnim vremensko-geografskim uvjetima. U kombinaciji s lošom vidljivošću i naletima vjetra vjerojatno se našao u situaciji koju više nije mogao kontrolirati, odnosno održavati let, a usto nije imao rezerve snage motora za izvlačenje iz te situacije.

Ne mogu se isključiti mogućnosti kvara na motoru, problema s gorivom te oštećenja upravljačkih i kontrolnih površina, ali one su manje vjerojatne.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.