UOČI PREDSJEDNIČKIH IZBORA
Analitičar podsjetio što se dogodilo Josipoviću u kampanji: 'Puno se o tome govorilo'
Mjesec je dana do izbora za predsjednika države, točnije, na birališta ćemo 29. prosinca. U četvrtak stupa na snagu Vladina odluka o raspisivanju izbora, a u četvrtak počinju teći izborni rokovi.
Od ponoći će DIP objaviti sve potrebne obrasce, kazao je predsjednik Državnog izbornog povjerenstva slaven Hojski. "Tad će svi zainteresirani kandidati moći isprintati s naših stranica sve potrebne formulare i obrasce. Posebno bih naglasio da su ti obrasci jedini službeni na kojima se mogu prikupljati potpisi. Sve kreće od 29. studenog i traje 12 dana, sukladno Zakonu o izboru predsjednika Republike Hrvatske", objansio je.
"Do 10. prosinca u ponoć kandidati moraju DIP-u predati 10 tisuća pravovaljanih potpisa. To ćemo onda obraditi, a neke stvari ćemo raditi i paralelno, ovisno o tempu dolazaka kandidata i kandidatura. Imamo 48 sati za objavu pravovaljane liste. Pretpostavljam da ćemo već 11. prosinca u popodnevnim satima objaviti pravovaljanu listu kandidata", kazao je za HRT.
"Od tog trenutka kad se ta ista objavi, počinje službena izborna promidžba koja završava 27. prosinca u ponoć, kad imamo subotu i nedjelju do 19 sati izbornu šutnju. Kampanja bi trajala 16 dana", dodao je. Analitičar Slaven Žižić komentirao je ankete koje trenutno daju prednost aktualnom predsjedniku Zoranu Milanoviću.
FOTO: Ivo Ravlić/CROPIX
Žižić vidi problem
"Radi se o 13 kandidata koji se spominju, a treba vidjeti hoće li neki od njih prikupit potpise. Prikupljanje potpisa neće biti problem za stranke koje imaju razvijenu infrastrukturu. One će to iskoristiti da mobiliziraju birače i da se predstave građanima. Mislim da će to biti problem. Na izborima prije pet godina među kandidatima imali smo dvoje koji su na kraju dobili znatno manje glasova, nego što su potpisa morali prikupiti", podsjetio je.
Smatra kako tu postoji mogućnost da neki kandidati budu nečiji prikriveni kandidati, da se stvori privid na izborima. "Određene ankete pokazuju da je Milanović favorit. Prema anketama ne treba zaključivati da su izbori već odlučeni. Naravno da izbori nisu odlučeni. Prije deset godina puno se govorilo da Ivo Josipović pobjeđuje u prvom krugu i da je sve odlučeno, pa smo vidjeli da je bilo potpuno drugačije", kazao je.
FOTO: Ronald Goršić/CROPIX
Koliko se novca može potrošiti u kampanji?
"Ankete mogu jako griješiti, to se vidjelo na primjeru SAD-a. Izbori su najbolje mjerilo. Ankete i istraživanje javnog mnijenja su nešto što nas upućuje na neko trenutno stanje biračkog raspoloženja", dodao je. Hojski je istaknuo kako postoje određene granice koliko se novca može potrošiti u kampanji.
Milanović ponavlja jednu grešku Kolinde i Karamarka: Primorac kopira Josipovića i Mesića
"To je još uvijek u zakonu onih osam milijuna kuna, a to je sad oko milijun i 61 tisuća eura. Kad se govori o kampanjama, građani imaju priliku ove godine tri puta donirati sredstva. Radi se o 3981 euro za fizičke osobe i 26.544 eura za pravne osobe. Kandidati su dužni otvoriti poseban račun za financiranje izborne promidžbe. Zadnji dan je to danom predaje kandidature. Bitno je da prikažu u troškovima izborne promidžbe sve ono što su pripremali i prije otvaranja računa", rekao je.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.