intervju s predsjednikom uprave addiko banke
Addiko Bank: Nova poslovna strategija - jasno, jednostavno i izravno
Od 11. srpnja u Hrvatskoj posluje Addiko Bank - novi brend pod kojim će bivša Hypo Alpe-Adria-Bank d.d. poslovati i primjenjivati novu poslovnu strategiju koja će se kako kažu odraziti kroz jasnije, jednostavnije i izravnije bankarstvo. Ovim povodom razgovarali smo s Mariom Žižekom, predsjednikom Uprave Banke.
Pod Addiko brendom banka okreće novi stranicu i kreće ispočetka?
Rebrending je bio tema odmah nakon preuzimanja naše grupe od strane Adventa i EBRD-a, s time da nismo odmah išli s promjenom imena, jer smo smatrali da je ispravnije prvo se pozabaviti „materijalnim“ pitanjima te smo počeli raditi od temelja popravljajući interne procese i identificiravši ključne poslovne segmente. Svjesni smo da je rebranding samo jedan od koraka u pravom smjeru i da je još puno posla pred nama.
Međutim, s novom vlasničkom strukturom koju čine Advent International, jedan od najvećih globalnih private equity ulagača i Europska banka za obnovu i razvoj imamo odličnu osnovu na kojoj planiramo graditi i biti bolji partner našim klijentima.
Klijenti žele visoku razinu dostupnosti, praktične i brze usluge te transparentnost i razumljivu komunikaciju, a upravo to su temelji na kojima Addiko Bank namjerava razvijati svoje poslovanje.
Jednostavnost i bankarstvo nisu dva pojma koja često čujete u jednoj rečenici?
Jasno, jednostavno i izravno bankarstvo opisuje kako želimo da ljudi doživljavaju brend Addiko, što svojim klijentima nudimo i što nas čini drugačijima od konkurencije. Strategija znači donositi odluke. Ona znači namjerno izabrati biti drugačiji, a mi smo odlučili biti banka koja će realizirati potrebe klijenata na praktičan, brz i učinkovit način.
Naša želja je ponuditi bankarsku uslugu onakvom kakvom mislimo da bi ona mogla i trebala biti. Istina jest da je 'jednostavnost' najzahtjevniji dio toga, ali vjerujem da i to toga možemo doći. Ne odmah i ne odjednom, ali radimo na tome.
Bankarska industrija treba reagirati, prilagođavati se i razvijati svoje usluge sukladno okruženju koje se neprestano mijenja, treba pomno pratiti potrebe i preferencije svojih klijenata jer oni su najbolje informacije o tržištu koje banka može dobiti. Mi vidimo da klijenti žele jasnije, jednostavnije, izravnije bankarstvo i to im planiramo osigurati.
Imati snažne vlasnike poput globalno poznatog ulagača te EBRD-a je neminovno dobra referenca, ali za pretpostaviti je kako institucije takvog renomea imaju i visoka očekivanja?
Advent International jedan je od najvećih i najiskusnijih globalnih private equity ulagača. danas upravlja imovinom vrijednom 37 milijardi eura, ima podružnice na četiri kontinenta, a jedan od pet ključnih sektora u koje ulažu i koje razvijaju upravo su Poslovne i financijske usluge. Istodobno EBRD je jedan od najznačajnijih stranih izvora financiranja koji je u Hrvatsku dosad kroz više od 170 projekata uložio više od 3,2 milijarde eura.
Nova vlasnička struktura omogućuje novi početak, nove razvojne i poslovne mogućnosti te odličnu perspektivu za banku, ali isto tako i za naše klijente. S njima i novim brandom postali smo banka, neopterećena prošlošću te ozbiljan konkurent sposoban za velike stvari.
Addiko je jedina međunarodna financijska grupacija kojoj su ključna i prioritetna tržišta, ona u regiji, a među njima kao najveća i najvažnija, posebno mjesto ima banka u Hrvatskoj. To je naša velika komparativna prednost.
Kakvi su vaši konkretni planovi pod novim brendom – novo pozicioniranje zvuči atraktivno, ali to treba i isporučiti?
U bankarstvu sam gotovo 20 godina, i tijekom cijelog tog razdoblja sam radio s tržištem, velikim poslovnim sustavima, poduzetnicima i građanstvom, te stoga mogu reći kako klijenti prije svega cijene kad se s njima postupa s poštovanjem i kad znaju da vam je stalo do njih i da stvarno, a ne samo deklarativno nastojite razumjeti njihove potrebe.
Rebrendingom ne mijenjamo samo svoje ime i vizualni identitet, već provodimo sustavnu promjenu nabolje. Dugo i intenzivno smo se pripremali za ovaj, za nas, jako važan dan, ali ovo je tek početak, pravi posao je tek ispred nas. Dali smo obećanje da ćemo isporučiti jasno jednostavno i izravno bankarstvo i to ćemo i učiniti. Novi je brend simbol ove transformacije i početak izgradnje bolje banke.
Ime odražava novi početak banke
Otkud ime Addiko, zvuči pomalo neobično - što ono zapravo znači?
Ime nema doslovno značenje. Odlučili smo se za jedinstveno ime koje ćemo u svakoj interakciji s klijentima ispuniti značenjem. Ime odražava novi početak Banke, ali nije toliko važno koliko su važna načela po kojima će banka djelovati – fokusiramo se na bitno, učinkoviti smo i komuniciramo jednostavno. To je ono što želimo da naše novo ime predstavlja.
Na kojem poslovnom segmentu je vaš fokus – građanstvo, poduzetnici, korporativni klijenti?
Koncentrirani smo na svakodnevno pružanje praktičnih usluga i predani smo dosezanju izvrsnosti u svemu što radimo i u svakoj interakciji s klijentima.
Naš primarni fokus je na sektoru građanstva te malim i srednjim tvrtkama, ali kao naravno da ćemo nastaviti razvijati i davati potporu korporativnom sektoru. Svjesni smo izazova s kojim se SME suočava i kakva je trenutna situacija, ali isto tako uvjeren sam da postoji puno kvalitetnih tvrtki koje vrijedi poduprijeti i omogućiti im poslovni razvoj, započinjanje novih investicijskih ciklusa ili pak onih koje imaju veliki potencijal te kojima treba pomoći da prebrode trenutnu situaciju jer su u suštini dobre tvrtke. To i jest poanta partnerskog poslovnog odnosa kojeg planiramo gajiti. Mi vjerujemo u ovaj segment i gledamo dugoročno i sukladno tome u postupku je nadogradnja palete proizvoda i usluga.
Izvor: Best banking
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.