JE LI OVO PROMAŠAJ GODINE ILI GENIJALNOST?
ŽELE PROMIJENITI DEFINICIJU 'DOMAĆICE' Nova kampanja Kraša izazvala burne reakcije, a iza nje stoji istarska agencija s nekoliko nagrada
Nova kampanja Kraša za keks "Domaćica" izazvala je brojne reakcije na društvenim mrežama i u medijima. Mišljenja su podijeljena, a uglavnom prevladavaju kritike na račun pakiranja. Kreativni dio kampanje osmislila je agencija "Studio Sonda", a na naš upit o detaljima kampanje nikada nisu odgovorili već su hvalospjev o kampanji iznijeli u jednim dnevnim novinama.
Kraš je pokrenuo novu kampanju za jedan od svojih najpoznatijih proizvoda, keks 'Domaćica', a javnost su iznenadili s natpisima na kojima uz originalni naziv 'Domaćica' pišu druga zanimanja: menadžerica, pravnica, programerka, umjetnica i medicinska sestra. Domaćica je više od pola stoljeća jedan od najpoznatijih proizvoda Hrvatske i nitko nikada nije imao problem s nazivom keksa, naprotiv, kada netko kaže "Domaćica" prva asocijacija je na domaći keks, a ne na ženu.
Na društvenim mrežama ova je promjena rezultirala brojnim raspravama i kritikama na račun Kraša, ali i onih koji su radili ovu kampanju.
Kreativni dio kampanje radila je agencija "Studio Sonda" iz općine Vižinada u Istri, iza koje stoje Sean Poropat i Jelena Fiškuš. Međunarodno je to nagrađivan kreativni studio za dizajn i komunikacije, osvojili su dvije Best of Europe Effie nagrade za učinkovitost u oglašavanju te su prvi studio iz Hrvatske kojem je to pošlo za rukom. No, obzirom na reakcije na društvenim mrežama, postavlja se pitanje je li ovo još jedna njihova genijalna ideja ili samo promašaj godine?
Na upit portala Direktno o detaljima kampanje nisu odgovorili iako smo ih kontaktirali u nekoliko navrata. Zanimalo nas je kolika je cijena ovakve kampanje, što je bio njihov cilj i kako su zadovoljni reakcijama javnosti te koliko pozitivnih, a koliko negativnih reakcija su mogli uočiti kako na društvenim mrežama, tako i u javnosti.
No, odgovor je stigao iz "Media Vala", agencije koja vodi komunikacijski menadžment za Kraš. Njihov odgovor u ime Kraša prenosimo u cijelosti.
"Cilj je nove kampanje 'Domaćica' podići svijest javnosti o važnosti i kompleksnosti obveza koje u kućanstvu najčešće preuzimaju žene te osvijestiti da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana. S tim smo ciljem, ponajprije kako bismo privukli pažnju građana i otvorili važnu temu, na police kao prvi korak kampanje stavili Domaćicu u posebnom izdanju. Na kutije smo uz natpis Domaćica dodali i nekoliko čestih zanimanja, koliko nam proizvodni proces dozvoljava, kako bismo podsjetili na to da su žene, uz svoj posao koji obavljaju na radnom mjestu, najčešće one koje svakodnevno brinu i o domaćinstvu. Kampanjom želimo potaknuti sve članove društva da preuzmu svoj dio obveza i odgovornosti u domu kako bi raspodjela poslova u domaćinstvu bila ravnopravna", rekli su za portal Direktno iz "Media Vala", agencije koja vodi komunikacijski menadžment za Kraš.
Kraš je u suranji s agencijom Ipsos proveo istraživanje u kojem većina ispitanika, i odraslih žena (70 posto) i odraslih muškaraca (51 posto), kao i tinejdžerica (73 posto) i tinejdžera (72 posto), tvrdi da žene obavljaju veći dio poslova u kućanstvu.
"Dodatno, u dogovoru s Institutom za hrvatski jezik i jezikoslovlje Kraš pokreće i inicijativu za promjenu dijela definicije domaćice u pojedinim rječnicima i osuvremenjivanje tog pojma koju će moći podržati i građani putem posebne platforme koja će uskoro biti aktivna", kažu iz "Media Vala", agencije koja vodi komunikacijski menadžment za Kraš.
"Koncept i kreativna rješenja kampanje osmislio je Studio Sonda iz Vižinade, a kampanja je razvijena u suradnji s timom iz Kraša" dodali su iz "Media Vala", agencije koja vodi komunikacijski menadžment za Kraš.
*** Tekst je 9. 5. 2022. izmijenjen na način da je naglašeno kako je u ime Kraša odgovore portalu Direktno poslala agencija "Media Val", koja vodi komunikacijski menadžment za Kraš.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.