PREDSJEDNIČKI IZBORI
Objavljeni detalji financiranja kampanje: Kekin je za promidžbu platila pozamašan iznos
Osam kandidata za predsjednika Republike u dosadašnjoj je izbornoj promidžbi potrošilo gotovo 1,3 milijuna eura - najviše odnosno 774.400 eura utrošio je Dragan Primorac, kandidat HDZ-a i partnera, a slijedi ga kandidat SDP-a i partnera Zoran Milanović sa 167.000 eura.
Otkivaju to financijska izvješća koja su u ponedjeljak objavljena na mrežnoj stranici Državnog izbornog povjerenstva (DIP), no za konačan zaključak o izbornim troškovima trebat će pričekati konac siječnja iduće godine do kada svi predsjednički kandidati moraju objaviti cjelovita izvješća o načinu na koji su financirali promidžbu.
Fizičke osobe predsjedničkim kandidatima mogu donirati najviše 3981,68 eura, a pravne osobe, dakle i tvrtke 26.544,56 eura. Zanimljivo je da predsjednička kandidatkinja Možemo Ivani Kekin angažirala zagrebačku tvrtku Initative u kojoj kao direktorica sjedi Saša Segulin Borić. Prema izvješću DIP-a, za usluge promidžbe predsjedničke kandidatkinje Ivane Kekin spomenuta tvrtka naplatila je 62.000 eura.
Ono što je zanimljivo, spomenutu tvrtku osnovala je beogradska kompanija I&F Grupa, čiji je osnivač jedan od bivših članova poznate jugoslavenske grupe Idoli, Srđan Šaper. Ono što je posebno zanimljivo da je s njima radio u kampanji za lokalne izbore tadašnji kandidat, danas i gradonačelnik Tomislav Tomašević.
FOTO: Damjan Tadic / CROPIX
Tomašević surađivao s tvrtkom Initiative
On je tada prijavio 250.668,64 kune donacija, a za svoju je kampanju potrošio 741.598,11 kuna. Još nakon predaje prvog, nepotpunog izvještaja DIP-u, Tomašević je u kampanji potrošio 523.780 kuna, a od toga najveći iznos otišao je upravo zagrebačkoj tvrtki Initiative.
Zakup billboarda beck lighta, osam bigboarda, španmaster i city lighta agenciji Initiative je u periodu od 16. travnja 2021. do 14. svibnja 2021. platio 112.810,85 kuna. Za oglašavanje na devet elektroničkih portala Tomašević je Šaperovoj zagrebačkoj agenciji zaključno s 3. svibnja platio 150.529,78 kuna, a za oglašavanje na radijskim postajama istoj agenciji platio je 147.793,37 kuna.
FOTO: Nikola Brboleža/CROPIX
Privatne donacije
Kekin je uz navedenu tvrtku, drugi po redu najveći iznos platila Riddle rideu, oko 20.500 eura za oglašavanje na društvenim mrežama, portalima, na radiju, te za vanjsko oglašavanje. Direktor te tvrtke je Jere Meić, ujedno član Možemo i predsjednik Vijeća gradske četvrti Črnomerec.
Kandidati objavili troškove kampanje: Evo tko je rekorder, a tko je ostao u potpunosti skroman
Od privatnih donatora ističe se Nikola Vrdoljak, koji je uplatio 500 eura. Riječ je o poduzetniku i direktoru u 404 agenciji kojom upravlja švicarska MYTY Group. Od viđenijih članova stranke, Kekin je najviše odnosno 200 eura dobila od Tomislava Tomaševića, po 150 eura su joj uplatili Sandra Benčić i Gordan Bosanac, po sto Urša Raukar Gamulin, Jelena Miloš, Damir Bagić, 50 eura Suzana Jašić, 30 Dušica Radojčić. Stotinu eura donirao joj je poznati pjevač i suprug Milan Kekin.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.