DVA ROTORA SU BILA NUŽNA

Zagrepčane zbunilo novo prometno rješenje, kritičarima stigao odgovor: 'Jedna stvar je najvažnija'

Autor

Hana Krnić

Nakon dva mjeseca radova u ponedjeljak je u promet pušteno rekonstruirano raskrižje u Zagrebu Nova cesta – Adžijina – Kranjčevićeva gdje je do nedavno bio samo jedan kružni tok. Novo prometno rejšenje za Direktno je komentirao prometni stručnjak Željko Marušić

29.08.2023. u 15:49
Ispiši članak

"Slijedni rotori su iznimka od pravila i konkretno rješenje je upravo to. Postojeće urbanističko stanje, čije su osnove definirane početkom 20. stoljeća, kad je intenzitet prometa bio neusporedivo manji, uz naknadna izgrađenost, onemogući bolju prometnu izvedbu. Stoga je izvedba 'dvostrukog rotora' na Trešnjevci, koji će postati i svojevrsni 'zaštitni znak', prepoznatljivost tog dijela hrvatske metropole najbolje, optimalno prometno rješenje u konkretnoj situaciji", rekao je Marušić. 

Novo prometno rješenje zbunilo Zagrepčane: Znate li tko ovdje ima prednost?

Objasnio je i postojanje manjeg rotora. 

"Drugi, manji rotor bio je nužan, jer je dolazilo do negativnih interakcija prometnih tokova rotor-Kranjčevićeva i rotor-Božidara Adžije. Vozači na ulasku u rotor iz Kranjčevićeve i Ulice Božidara Adžije fokusirali bi se na ulazak u rotor te je često dolazilo do sudara. Slično je i s izlaskom iz rotora posebice prema ulici Božidara Adžije, kad bi vozači bili iznenađeni vozilom iz pravca Kranjčevićeve. Naravno, i tada je do nesreća dolazilo zbog kršenja temeljnih prometnih pravila. Vozilo u rotoru je uvijek u prednosti, a izvan rotora vrijedi pravilo desne strane. To vrijedi ako nema dodatnih prometnih znakova izričite naredbe, koji određuje da obvezno trebate propustiti vozilo iz veste s prvenstvom prometa, odnosno usto se trebate dodatno zaustaviti (Stop)", kazao je. 

FOTO: HINA/Dario Grzelj 

Priznao je kako ovo nije idealno prometno rješenje. 

"Najbolje je konkretnoj situaciji, dakle optimalno,  te će povećati sigurnost, što je i najvažnije. Dok se vozači ne naviknu protočnost će se malo smanjiti, ali s vremenom će se i protočnost povećati. Vozačima savjetujem da voze oprezno, prilagođenom brzinom, na što ih obvezuje članak 51. stavak 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, da prate prometne znakove i postupaju po njima te propuštaju vozila koja su već u rotoru, a izvan rotora dolaze s desne strane", zaključio je prometni stručnjak. 

Zagrepčani zbunjeni 

Ipak, novi pothvat gradske uprave je na društvenim mrežama naišao na mnoge kritike.

"Bit će veselo, mnogim vozačima je jedan kružni tok problem, a kamoli dva", napisao je jedan građanin. 

Neki nisu skrivali zbunjenost. 

"Što je ovo? Bermudski dvokrug?", zapitao se jedan vozač.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.