'NIJE POPULARNO, ALI...'

Zadnji je dan prije novog udara na džepove Hrvata: 'Ovo se moralo napraviti'

Autor

Anđela Vuko

Ministarstvo unutarnjih poslova usvojilo je odluku kojoj se od 17. rujna za 15 posto povećava cijena tehničkih pregleda vozila. Novu mjeru za Direktno je komentirao prometni stručnjak Željko Marušić.

16.09.2024. u 13:17
Ispiši članak

"Cijena se nije korigirala već deset godina, a u međuvremenu su se troškovi poslovanja povećali za više od 50 posto. Mislim da to povećanje nije problem. Važnije je kvaliteta tehičkog pregleda. To je iznimni važan segment našeg cestovnog prometa, posebno jer imamo iznimno star vozni park. Blizu 15 godina", rekao nam je Marušić.

Upozorio je i na činjenicu da velik broj vozača svoje automobile održava izvan službene mreže i na upitan način zbog čega je kvaliteta tehničkog pregleda vozila izuzetno bitna. "Kad bi se sva sva vozila propisno održavala, onda bi pečat servisa bio jamstvo tehničke ispravnosti", naglasio je Marušić.

"Kvaliteta tehničkog pregleda u Hrvatskoj jedan je od sustava gdje stojimo uz bok drugih zemalja Europske unije i gdje smo možda i najbolji u regiji. Cijena objektivno nije velika. U tih deset godina trebalo je korigirati cijenu mada to nije sada popularna mjera u situaciji kad je građanima standard ugrožen. No ako se želi održati kvaliteta tehničkog predmeta ovo se moralo napraviti”, istaknuo je Marušić.

FOTO: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Populistička mjera države

"Da avion prijeđe servisni interval ta tvrtka bi se zatvorila, no to kod automobila nije slučaj. To se zbog socijalnih i populističkih razloga kod nas nikad neće napraviti. Tako da su tehnički pregledi jedini garanti da su automobili ispravni", kazao nam je prometni stručnjak.

Istaknuo je kako Centar za vozila Hrvatske radi dobar posao, no da problem stvara stari vozni park te činjenica da imamo nerealno visoka davanja za nova vozila. "Država onda iz populističkih mjera liberalizira uvoz rabljenih vozila koja su neispravna i ne održavaju se dobro. To je pogrešna nacionalna politika i u takvoj je situaciji posebno istaknuta važnost tehničkog pregleda vozila", rekao je.

Upitali smo ga zatim što vidi kao najveći problem na hrvatskim prometnicama. "Na sigurnost u prometu utječu vozač, vozilo i prometnica. To nije ravnomjerno rasporođeno. Kod prometnih nesreća na vozaču je 85 posto krivice dok je na prometnici 10, a vozilu pet posto krivnje", naglasio je.

FOTO: HINA/Lana Slivar Dominić

Sigurnost na cestama

Tu nije stao. "I najlošiji automobil i najlošiju cestu vozač može kompenzirati. Kod nas je najveći problem kršenje prometnih propisa koje se događa jer vozači znaju da zato neće biti kažnjeni", upozorio je. Istaknuo je kako je potrebno prometnice premrežiti kamerama jer bi se na taj način smanjila razina kriminala i rasteretila policija.

Vozači, pripremite se za loše vijesti: Ostala su vam tri dana

Marušić je istaknuo da bi trebalo poticati kupnju novih automobila, a ne rabljenih, tj. da se na nova vozila ukine trošarina. To su vozila koja imaju autonomno kočenje koje bi uvelike pomoglo kod sigurnosti u prometu. Također, predložio je da se mladim vozačima ponovno ograniči snaga privatnih automobila kojeg mogu kupiti. Istaknuo je da bi se i trebalo modelirati osiguranje kod starih i nesigurnih vozila.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.