PROVJERILI SMO

VIRTUALNA KAMPANJA Koje su političke opcije najpopularnije na društvenim mrežama?

Autor

Rafael Jurčević

Političke kampanje su se u 21. stoljeću u velikoj mjeri prebacile na društvene mreže. Iako se većina njih i dalje oglašava na nacionalnim tv kućama i tiskanim medijima, sve veći je udjel Facebooka, Instagrama, Twittera i drugih relativno jeftinijih 'alata' za promociju političkih kandidata i ideja. 

01.07.2020. u 07:20
Ispiši članak

Društvene mreže su u ovoj kampanji zadobile i još veću važnost zbog specifičnosti same kampanje. Protuepidemijske mjere onemogućuju veća okupljanja stranačkih simpatizera po gradovima pa se veliki dio kampanje preselio 'virtualno'. 

Primjetno je kako gotovo svaki dan 'niču' novi Facebook i Instagram profili kandidata na listama, a vidljivo je i kako je velik broj objava sponzoriran. 

Odlučili smo provjeriti koje stranke imaju najsnažniju prisutnost na društvenim mrežama. 

Prednjače velike stranke, ali ne u svemu...

Hrvatska demokratska zajednica ima tako više od 64 tisuće pratitelja na Facebooku, više od 11 tisuća na Twitteru, a na Instagramu ih prati nešto više od 2700 pratitelja. 

Treba uzeti u obzir i da svi viđeniji HDZ-ovci imaju svoje profile, od kojih su neki izuzetno praćeni. Slična situacija je i kod čelnika ostalih koalicija i stranaka. 

SDP Hrvatske po brojkama na Facebooku ipak zaostaje za HDZ-om. Tako na Facebooku imaju oko 41 tisuće 'fanova', na Twitteru ih je više od 11 tisuća , na Instagramu više od 3200 pratitelja. 

Domovinski pokret ima 22 tisuće pratitelja na Facebooku, ali treba uračunati i da samo službeni profil Miroslava Škore ima 125 tisuća pratitelja. Na Instagramu ih je nešto više od 2400 pratitelja (ali za kampanju se koristi i Škorin službeni profil od 25 tisuća pratitelja), a službeni Twitter profil nemaju. 

Na društvenim mrežama je već tradicionalno snažno prisutan i Most. Most tako ima više od 75 tisuća pratitelja na Facebooku, a njihove nove vedete poput Marina Miletića i Nina Raspudića su inače bile zvijezde društvenih mreža i prije kampanje. Most također ima više od sedam tisuća pratitelja na Twitteru i skoro 3400 pratitelja na Instagramu. 

Od ostalih svakako treba istaknuti Živi zid koji ima 181 tisuću pratitelja na Facebooku. Politička platforma Možemo! ima 26 tisuća Facebook 'fanova', HNS je sasvim blizu, a i HSP ima više od 23 tisuća simpatizera na Facebooku. 

HDZ i Most imaju najviše video sadržaja

Posebnu priču predstavljaju novi video sadržaji. Na društvenim mrežama su naravno prisutni već sada klasični Youtube kanali, ali i novi način komuniciranja poput podcasta. Od političkih stranaka se po tome izdvajaju HDZ i Most.

HDZ na Youtubeu ima gotovo 2000 pretplatnika, SDP ima oko 1500. Domovinski pokret također nema svoj Youtube kanal, a Most ima 2700 pretplatnika. Na Youtubeu Živi zid ima više od 5000 pretplatnika, ali problem je u neaktivnosti jer su zadnje bitne objave od prošle godine. 

Najaktivniji su HDZ i Most s objavama, a pojedine HDZ-ove objave poput novog podcasta zvanog 'Sigurna Hrvatska' imaju impresivnih više od 50 tisuća gledanja. Naravno važan dio i video predstavljanja čine i 'live' prijenosi na Facebook stranicama važnih stranaka, čime se zapravo osiguralo da se može na jednostavan način komunicirati sa simpatizerima. 

Koliko zapravo utječu u kampanji?

Naravno postavlja se pitanje koliko zapravo broj pratitelja na društvenim mrežama utječe na rejting i kampanju pojedinih stranaka, ali i kandidata. Bitna je svakako i aktivnost, ali i slanje prave poruke svom biračkom tijelu. Posljednjih dana dolazilo je i do kritika pojedinih komunikacijskih stručnjaka i medijskih djelatnika zbog promašenosti sponzoriranih objava i reklama pojedinih kandidata i političkih opcija. Naime, objave su se sponzorirale za pojedine kandidate u drugim izbornim jedinicima, a slično je bilo i s reklamama i 'jumbo plakatima', što svakako predstavlja promašenu kampanju jer se za te kandidate ni ne može dati glas.

Svakako je vidljivo i kako su najjače političke stranke snažno prisutne na društvenim mrežama, ali i to da često popularnost pojedinih opcija nema veze sa stvarnom političkom snagom ili rejtingom u anketama. Čak ni Facebook popularnost pojedinih stranaka ne znači ništa, iako se za razliku od ostalih društvenih mreža Facebook smatra relevantnijim jer predstavlja demografski presjek društva. 

 

Glasova: 37754

Glasovanje je završeno

HDZ

32%

Restart koalicija

15%

Domovinski pokret

23%

Most

7%

Stranka s imenom i prezimenom, Pametno, Fokus

3%

Koalicija Dosta pljačke

1%

Koalicija Možemo

4%

Desna liga

1%

Željko Kerum - Hrvatska građanska stranka

4%

Milan Bandić 365 - Stranka rada i solidarnosti

1%

HNS

5%

Reformisti

0%

Ostali

2%

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.