'OSTAJU NEPOPRAVLJIVE POSLJEDICE'

Tuškan: Neposredna nastava je nezamjenjiva, ali uvjeti u školama su loši; nalazimo se u najtežoj situaciji do sada

Autor

Bjonda Lučić

Hrvatska se trenutačno nalazi u najtežoj epidemiološkoj situaciji od pojave korona virusa. U četvrtak su zabilježena 4534 nova slučaja zaraze. Restriktivnim mjerama zatvoreni su ugostiteljski objekti, teretane, fitness centri, a epidemiolozi smatraju kako je vrijeme da i škole prijeđu na online nastavu.

 

04.12.2020. u 18:17
Ispiši članak

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs ocijenio je da bi zatvaranje škola za društvo bila najskuplja mjera. Kakvo je trenutačno stanje u hrvatskom školstvu, s čim se bore učitelji, nastavnici, učenici, ali i roditelji za portal Direktno komentirala je glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja Ana Tuškan.

"Održali smo online akciju čije rezultate smo prezentirali ministru Fuchsu. U navedenoj akciji sudjelovalo je 511 škola te smo analizirali mišljenje zaposlenika o uvjetima rada u Covid-19 okolnostima. Čak 81 posto sudionika izjavilo je kako propisane epidemiološke mjere nisu dovoljne i da su uvjeti u školama loši. Stoga mogu reći da je prevladavajuće mišljenje kako mjere nisu efikasne, da se prikrivaju podaci o bolestima, da je premalo testiranja, a problem je nedovoljna zaštita i zaposlenika i učenika", rekla je Tuškan. 

Ministarstvo i Stožer trebaju hitno preispitati odluke

"Akcija je iznijela sljedeća prevladavajuća mišljenja: nema distance, predug kontinuitet boravka u istom prostoru, škole su izvor zaraze, mjere nisu efikasne, prikrivanje podataka o bolesnima, premalo testiranja, nedovoljna zaštita zaposlenika i učenika.

Primjerice, prema informacijama kolega iz drugih zemalja EU, negdje je dozvoljeno maksimalno deset učenika u prostoriji, negdje učenici dolaze samo dva ili tri dana u školu (čitav razred), ostalo online, osigurani su razmaci, pregrade između učenika, dezinfekcijska sredstva se ne razvodnjavaju", obrazložila je.

Dodala je da Ministarstvo i Stožer trebaju napraviti hitno preispitivanje dosadašnjih odluka jer se nama sve više javljaju i roditelji koji su u sve većoj mjeri zabrinuti.

"Ministar i dalje ostavlja djecu u školama, putuju stisnuti u prijevoznim sredstvima, druže se prije škole, sjede u malim razrednim prostorijama po sedam sati s maskama na licu. Pojedine škole susreću se i s problemima da im ravnatelji ne daju informacije o tome je li netko zaražen ili je u samoizolaciji, samim time, oni nemaju točan uvid u situaciju", naglasila je.

Primjer zabrinutog roditelja

Tuškan je iznijela jedan od mnogobrojnih slučajeva u kojima se roditelji žale na trenutnu situaciju.

"Sindikatu se javio otac djeteta koji ide u osnovnu školu i pozitivno je na korona virus. Obrazložio je da mu je sin zaražen koronom nakon što je 'pola razreda od 25 učenika imalo temperaturu'. Kao glavni problem istaknuo je da je samo dvoje roditelja odvelo djecu iz tog razreda na testiranje.

Drugi roditelji temperaturu su pripisali raznim upalama grla i ostalom, a razred je poslan u izolaciju. Zabrinuti roditelj postavlja pitanje koliko djece je s temperaturom, a nisu testirani, proširilo koronu na svoje roditelje, bake i djedove. Potpuno je neodgovorno što cijeli razred nije testiran", obrazložio je roditelj Sindikatu.

"Dakle, ovo predstavlja problem. Djeca se šalju u izolaciju, ali se ne šalju na testiranje. Oni su asimptomatski i mogu širiti zarazu među opću populaciju", dodala je Tuškan.

Online nastava sada bi bila bolje rješenje

U posljednje vrijeme sve je više zaraženih u školama, pa su epidemiolozi naglasili kako bi online nastava trenutačno bilo najbolje rješenje. Galopirajuća epidemija mogla bi u skorije vrijeme donijeti sve više zaraženih učenika i nastavnika u školama. Tuškan je objasnila što bi za nastavnike, učitelje i učenike značilo uvođenje C modela nastave.

"Naravno da je svima neposredna nastava najbolji način i za socijalni, emotivni i odgojno obrazovni  proces, to je nezamjenjiva metoda. Naravno, svi bi najradije radili uživo, ali situacija je takva da se zaraza nekontrolirano širi i dolazi do ugroze zdravlja. Nastavnici u svom radu daju sve od sebe , ali i roditeljima i učiteljima je jasno da ta nastava ne može biti ista.

Morate biti dostupni u komunikaciji, ali putem online nastave ne možete vidjeti mimiku učenika, ne možete vidjeti je li zadovoljan zato što je nešto sam napravio, je li mu netko pomogao, kako se on osjeća...", istaknula je neke od nedostataka ovog modela.

Dodala je da su uočili poseban problem kod te vrste nastave, a radi se o tjeskobi, anksioznosti i više emotivnih negativnih stanja kod djece.

"Veliki problem učenicima predstavlja i to što je njima na taj način teže dostupna bilo kakva psihološka potpora. Zbog toga smo predložili Ministarstvu da trebaju aplicirati za programe koji postoje u drugim sustavima, poput njemačkog ili britanskog sustava. To su programi za jačanje kognitivnih sposobnosti, jačanje motivacije i prevenciju stresa".

Nejasne upute Ministarstva

"Nakon što pobijedimo koronu, sve prolazi pa će tako proći i ovo, posljednice ostaju nepopravljive. Mora se jako puno raditi na tome i tu već kasnimo. Emocionalno zdravlje i higijena jednako je bitna kao i fizička. Učitelji pokušavaju  nastavu napraviti što kreativnije, no oni su svjesni da bez neposrednog kontakta informacije moraju ponavljati svim učenicima, svim roditeljima, a komunikacija se mijenja iz dana u dan.

Nejasne su upute iz Ministarstva što se radi i kako se radi, upute bi trebale biti jasnije. Učitelji često imaju probleme s podacima koje trebaju dijeliti, a njima samima vrlo često ti isti nisu dostupni. Prijedlozi roditelja, ali i struke s terena je da bi trebalo praznike staviti tjedan dana ranije, a ne produljiti ih na tjedan dana kasnije. Mi trenutno imamo najtežu epidemiološku situaciju do sada", zaključila je Tuškan. 

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.