KRIZA U OBRAZOVANJU

Tuškan za Direktno: Upute HZJZ-a nisu u interesu djece, kaos koji je ostavila ministrica bit će sve teže riješiti

Autor

Ivan Grandov

Preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo za rad predškolskih ustanova i razrednu nastavu od 1. do 4. razreda dočekane su s brojnim osudama nastavnog osoblja i roditelja, koji se nalaze u teškoj situaciji jer nisu sigurni je li pametno slati djecu u školu u ovakvim uvjetima. Kako će se ovakva odluka odraziti na obrazovanje djece koja su već zakinuta za veliki dio nastave i kako će podnijeti ovo teško razdoblje, za portal Direktno komentirala je glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja (SHU) Ana Tuškan.

22.05.2020. u 08:30
Ispiši članak

Upute HZJZ-a obrazovni sindikati su dočekali s brojnim osudama. Tuškan tvrdi da je Ministarstvo obrazovanja trebalo planirati scenarij za jesen, jer postoji mogućnost da se korona virus vrati.

"Ako je odlučeno da su škole sigurne za sve, zašto onda svi nisu u školi? Ponovo se na roditelje stavlja pritisak da donesu odluku hoće li dovoditi djecu u školu ili ne. Nemamo nekakvu veliku razliku od ranije. Pojavio se i dodatni problem sigurnosti u školama koje su pogođene potresom. Ministarstvo bi trebalo imati scenarij a, b i c, jer logično gledano u jesen se korona može vratiti. Ali u slučaju da se ne vrati, morate imati spreman scenarij za škole koje nisu u funkciji.

Imamo upite od roditelja, baka, djedova i zaposlenika o tome jesu li škole sigurne. Na ta pitanja treba odgovoriti. Kažu da se djeca mogu raspodijeliti u više skupina i da je dozvoljeno do 20 učenika. Treba li učitelj onda trčati od jedne učionice do druge? Nejasno je i kako će se provoditi ta nastava. Ne zna se niti koliko je učitelja u samoizolaciji i hoće li učenici dobiti novog učitelja. Sva ta pitanja ostavljena su na rješavanje ravnateljima", rekla je Tuškan.

Nedostatak stručnog osoblja

Oštro je osudila izjavu ministrice Blaženke Divjak da školskih medicinskih sestara ima dovoljno, ali su neraspoređene.

"Navode i da ravnatelj može zaduženja koja su na njemu prepustiti stručnom suradniku ili medicinskoj sestri, za koje smo također upozoravali da ih nema dovoljno. Odgovor ministrice Divjak da ih ima ali su neraspoređeni ne rješava ta pitanja. Ako će se organizirati više grupa, pomoćno tehničko osoblje je problem, nije ga bilo u normalnim okolnostima pa tako niti sada. Također, neke prostorije nisu pogodne za održavanje nastave. Isto tako niti učitelji ne znaju što će biti s njihovim radom. Kaže se da će raditi sve predmete, uključujući izborni i strani jezik, ali ne zna se što je s dopunskom nastavom i izvannastavnim aktivnostima", rekla je Tuškan.

Poziva ministricu da dodatno odgovori na pitanja učitelja i roditelja. Kako navodi, puno je stvari ostalo nejasno, a brojni problemi stavljeni su pod tepih.

"Opći je nered, svi su nezadovoljni činjenicom da se ovdje ne radi o interesu djece, jer da je to doista tako, reklo bi se da se svi vrate u škole. Problem ministarstva ovdje očito nije korona. Ako se kaže da je situacija sigurna, onda se postavlja pitanje zašto se ne može jasno reći iz kojih razloga se otvaraju škole samo za dio učenika?

'Informacije stižu u zadnji tren'

Nije nam jasno zašto ministrica nije mogla reći što se i kako događa, na koji način će se održavati nastava i kako će se rješavati problemi. Imamo jako puno nejasnoća, a oni koji će biti s tim učenicima informacije će očito opet dobiti u zadnji tren, prije nego što se sve to treba pokrenuti.

Suluda je i odredba iz HZJZ-a o zaposlenicima koji su kronični bolesnici, koja nalaže da oni ne smiju obavljati aktivnosti kojima dolaze u kontakt s drugim osobama. Nitko nas ništa nije pitao, a dužni su savjetovati se sa socijalnim partnerima. U Njemačkoj je jasno određeno da ljudi koji su kronični bolesnici bezuvjetno ostaju raditi od kuće.

Ovim uputama se apsolutno ništa ne rješava, one su potpuno nejasne i zaposlenicima neće biti jasno trebaju li uopće dolaziti na posao ili ne. Problema je doista puno, a to što se oni guraju pod tepih samo znači da će nas isti ti problemi dočekati na jesen, što je zapravo vrlo brzo. Ovaj kaos koji je ostavila ministrica bit će sve teže riješiti", rekla je Tuškan.

Ugledajmo se na druge zemlje

"Zaposlenici u obrazovanju i roditelji nisu glupi, vide na koji način se stvari rješavaju, odnosno ne rješavaju i što doista utječe na cjelokupni dojam ovakve organizacije.

Potpuno nam je jasno da se djeca moraju čuvati ako ih roditelji nemaju gdje ostaviti. Škole su odgojno-obrazovne ustanove i u drugim zemljama postoji rješenje da, ako je škola obvezna, ona je obvezna za sve. Kod nas se učenici razdvajaju i s njima se radi na različit način. Ne može biti u interesu učenika da bude bez svojih prijatelja i onda mu se objašnjava zašto on radi na jedan način, a njegov kolega na drugi.

Svaki zaposlenik u školstvu reći će vam da je neposredan rad neprocjenjiv i da se mora raditi s djecom. Potpuno je drugačije kada se vidi neverbalna komunikacija s djetetom i kada je njegova reakcija uočljiva. S njime se onda puno bolje radi i to je bolje za njegovo fizičko i psihičko zdravlje.

U nekim školama imate samo po jednog učenika, kojem sigurno nije ugodno biti bez svojih kolega. Do toga je došlo jer su roditelji svjesni u kakvim su uvjetima škole, a očito je da su neorganizirane i postoje problemi o kojima se ne želi javno govoriti. Da nije tako, svi bi bili u školi", rekla je Tuškan.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.