Reakcija na CRO Demoskop

Tko zapravo plaća ankete? Bosak traži sučeljavanje s vlasnicima agencija

Autor

Direktno.hr

Robert Bosak, vlasnik agencije 2x1 komunikacije, za direktno.hr prokomentirao je najnovije istraživanje CRO Demoskop agencije Promocije plus prema kojoj se SDP sve više približava HDZ-u. Ovaj komunikacijski stručnjak smatra da je istraživanje pokazalo niz nelogičnosti.
04.09.2015. u 17:30
Ispiši članak

"Ako su Ipsos i Promocija neke bliske agencije, ako se godinama usuglašavaju, ako godinama manipuliraju rezultatima, ako godinama donose krive procjene, onda njihova istraživanja ne treba uzimati za ozbiljno", stav je Bosaka o najnovijem istraživanju,

Podsjetimo, prema istraživanju, HDZ je i dalje vodeća stranka, dok je SDP smanjio zaostatak na dva posto. Da su parlamentarni izbori provedeni početkom rujna HDZ bi dobio 31,1 posto glasova. S druge strane, stožerna stranka sadašnje vladajuće koalicije – SDP, bilježi izbor od 29 posto. Tako je u posljednjih mjesec dana HDZ ostao gotovo na istoj razini podrške, dok je podrška SDP-u porasla. Ovaj vidljivi rast izbora SDP-a (ali i lijeve koalicije) mogao bi biti posljedica najavljenih odluka u slučaju franak, ali i objavljenih pozitivnih ekonomskih pokazatelja, a sve to u kontekstu držanja Vlade u situaciji oko arbitraže kao i način obilježavanje obljetnice Oluje. Prema najnovijem istraživanju, sada se i ORaH i Živi zid nalaze ispod izbornog praga. ORaH je treći na ljestvici stranačkih preferencija s izborom od 4,6 posto, dok je Živi zid s izborom od 4,4 posto na četvrtom mjestu.

Na ljestvici s preferencijama koalicija, koalicija HDZ-HSS-HSP AS-HSLS-HRAST-BUZ-HDS-ZDS bilježi izbor od 32,8 posto, dok je koalicija koju okuplja SDP (SDP-HNS-IDS-HSU-Laburisti-AHSS-ZS) s izborom od 31,1 posto na drugom mjestu.

Na vrhu ljestvice najpozitivnijih hrvatskih političara je hrvatska predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović s izborom s 29,2 posto. Predsjednik Sabora Josip Leko učvrstio se na drugom mjestu, sada s izborom od 10,6 posto. Zoran Milanović je i dalje treći sa 7,5 posto izbora. Najnegativniji su Tomislav Karamarko (32,9%) i Zoran Milanović (28,2%).

Vlada RH u ovom mjesecu ima podršku od 41 posto, a ne podržava ih 45,1 posto građana. Za svoj je rad Vlada RH dobila ocjenu 2,49.

Braun umiješao prste

"Vlada je dobila jednako prosječnu ocjenu kao u prošlom istraživanju, a Zoran Milanović jedan je od tri najpopularnija političara. Kako je moguće da su kao parametre uzeli mjere Vlade poput franka i drugih populističkih mjera koje nisu zaživjele i tek su najavljene? Istraživanje je pokrenuto prije tih mjera, a oni su to uvrstili unaprijed kao da će te mjere donijeti prevagu, odnosno da će HDZ i SDP biti izjednačeni", tvrdi Bosak.

Nakon ovih istraživanja više nego ikad jasna je uloga američkog PR-ovca Alexa Brauna, smatra naš sugovornik.

"Cijelo vrijeme napominjem da Braun javno pokušava izjednačiti HDZ i SDP do početka izbora, čime bi ta stranka čak i imala prostora nešto napraviti. Na to upozoravamo već šest mjeseci. Njima je potrebno postaviti parametre, pa neka dokažu to što tvrde", oštar je komunikacijski stručnjak.

Pita se gdje još postoji Vlada s ovakvom ocjenom čiji je lider među tri najpopularnija političara. 

"Kako je moguće da je odluka Vlade o franku kao nekakva protuteža HDZ-ovoj politici vladajućima donijela pomak od pet posto u mjesec dana? To je nemoguća misija. Kako je moguće da Tomislav Karamarko koji vodi vodeću stranku prema ovom istraživanju, koji tu stranku vodi kroz pobjedu već nekoliko izbornih ciklusa, kako je moguće da je najnegativniji političar? Kako je moguće da parametri za loše vrijede više, a za dobro vrijede manje?", pita se Bosak dodajući da je matematika u ovom slučaju potpuno loša.

Vraćanje duga?

Rukopis je poznat, nastavlja Bosak, i da ga se pitalo prije šest mjeseci, ovakav način objavljivanja anketa mogao se predvidjeti. Ovako ispada da su ankete spremljene unaprijed i da se samo kuvertiraju medijima.

Iz tog razloga Bosak traži javno medijsko sučeljavanje pred televizijskim kamerama, odnosno okrugli stol s vlasnicima agencija za istraživanje medijskog tržišta i komunikacijskim stručnjacima kako bi potvrdili to što tvrde u svojim istraživanjima.

Tražit će argumentiranu raspravu u kojoj ga ne zanimaju metode, nego objašnjenje zašto agencije rade to što rade, koji su njihovi argumenti za bavljenje ovim poslom i tko u stvari plaća njihove ankete. Pitanje je vraća li se ovim putem dug SDP-u jer su agencije bile preplaćene u predsjedničkoj kampanji.  

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.