ATLANTIC U BROJKAMA
Tedeschi od vlastitih brendova ima 3,4 milijarde kuna prihoda, isto koliko i prije pet godina
Rast prihoda, rast dobiti, novi poslovi, stabilan dug – vijesti su iz Atlantic Grupe Emila Tedeschija koja je prošlu godinu završila sa 5,43 milijarde kuna prihoda uz njihov rast od 3,4 posto. Neto dobit iznosi 390 milijuna kuna.
Atlantic raste pomalo i stabilno. Iako ih glasine u poslovnim krugovima u posljednje vrijeme stalno guraju u tu priču, u Atlanticu kažu da uopće nisu zainteresirani za kupnju dionica Fortenove bivšeg Agrokora.
Emil Tedeschi je ocijenio kako je Atlantic, u kojem on drži 52,2 posto dionica, u prošloj godini ostvario povijesno najviše prihode i poslovao s povijesno najvišom profitabilnošću.
"Godina je za nas bila iznimno uspješna i ispratili smo je kao stabilna, financijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija s osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti", komentirao je rezultate većinski vlasnik i predsjednik Uprave Atlantica Emil Tedeschi.
Generatore rasta u budućnosti Tedeschi vidi u rastu inozemne prodaje brendova koji su dokazali svoj međunarodni potencijal te razvoj distribucije koja bi trebala biti važna poluga rasta poslovanja.
U prošloj, 2019. godini najveći doprinos rastu poslovanja dala je distribucija u Hrvatskoj budući da je tom strateškom dijelu Atlanticova biznisa prihod porastao za 8,2 posto, s 1,26 milijardi kuna na 1,36 milijardi kuna. Druga dva segmenta koja su najviše utjecala na rast su delikatesni namazi (većinom pašteta Argeta) i Pića (Cockta, Cedevita i Donat Mg).
Tedeschijev biznis u idućoj godini očekuje 5,5 milijardi kuna prihoda, a najveća očekivanja su upravo na distribuciji i to zahvaljujući ugovorima koji se odnose tržišta Makedonije, Bugarske, Srbije i Slovenije.
Prošlogodišnje poslovanje Atlantic Grupe usporedili smo poslovanjem od prije desetak godina. Atlantic Grupa je 2009. godinu završila sa 2,2 milijarde kuna prihoda te je od tada kompanija vrlo brzo rasla pretežno akvizicijama da bi prag od pet milijardi kuna preskočila već 2014. godine od kada je njezin rast usporen, a Tedeschi joj traži novi put. Velike i male akvizicije u prvoj polovici još uvijek aktualnog desetljeća trebale su od pretežno distribucijskog biznisa Atlantica stvorititi kompaniju sa širokom paletom vlastitih brendova.
Tedeschi je u tom naumu pretežno uspio. Vlastiti su mu brendovi 2009. godine činili 42,6 posto prihoda dok danas čine 64,1 posto. Ipak, 2014. godine, prve u kojoj je Atlantic imao više od pet milijardi kuna prihoda, vlastiti su brendovi donosili 67 posto prihoda.
Bez obzira na postotni udio od 2014. do danas prihod Atlantica od prodaje vlastitih brendova gotovo da i nema rast. Lani je prihod od vlastitih brendova iznosio 3,48 milijardi kuna, dok je pet godina ranije, 2014. godine taj prihod bio 3,43 milijarde kuna. Prodajući neke brendove označene kao nestrateške Atlantic ipak nije izgubio na prihodu od tog segmenta, međutim rast od prodaje vlastitih brendova je oko 50 milijuna kuna, tek šestina ukupnog rasta prihoda lani u odnosu na prije pet godina.
Prije deset godina Atlanticu je hrvatsko tržište donosilo 1,3 milijarde kuna prihoda, a lani oko 600 milijuna kuna više, odnosno 1,9 milijardi kuna. U desetogodišnjem razdoblju najveći skok u prihodima za Tedeschijev biznis ima tržište Srbije, koje je 2009. u strukturi Atlanticovih prihoda sudjelovalo sa 130 milijuna kuna, a lani s 1,3 milijarde kuna. Atlanticov prihod u Srbiji povećao se u deset godina za deset puta. Slovensko tržište lani je donijelo 943 milijuna kuna prihoda, dok je 2009. godine taj iznos bio značajno skromniji, 118 milijuna kuna.
Iako je pojedinačno i dalje najveći Atlanticov biznis s kavom rastao je lani u odnosu na 2018. tek 1,1 posto, s 1,12 na 1,13 milijardi kuna. Atlantic od suradnje s kafićima Vivas očekuje godišnje povećanje prihoda za osam milijuna kuna.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.