ODABRAO GORAN RADMAN

TAKO SE TO RADI NA HRT-U Nakon niza prijava zaposlenika umjesto smjene Tamari Peras smiješi se promaknuće

Autor

dd

Nakon što je Katja Kušec s mjesta urednice Prvog programa Hrvatske televizije imenovana u Vijeće za elektroničke medije po prisavskim hodnicima se kao njezina nasljednica spominje rukovoditeljica HRT-ovog centra Čakovec i Varaždin Tamara Peras. Takva mogućnost  izazvala je veliko negodovanje među djelatnicima HRT-a, jer je Tamara Peras višekratno prijavljivana vodstvu javne televizije zbog kršenja Zakona o radu i osobnih prava radnika koji su joj podređeni.

13.10.2019. u 10:27
Ispiši članak

Problem s tom dugogodišnjom novinarkom i urednicom HTV-a kulminirao je vrlo ubrzo nakon što je u mandatu Gorana Radmana postavljena za rukovoditeljicu HRT-ova centra Čakovec i Varaždin. Čak 16 od 21 radnika kojima je bila nadređena potpisalo je peticiju i podnijelo prijavu upravi  HRT-a zbog kršenja Zakona o radu i Kolektivnog ugovora te televizijske kuće; od umanjivanja satnica, onemogućavanja korištenja dnevnog odmora, neobavještavanja radnika o rasporedu ili promjeni rasporeda radnog vremena itd. Jednom riječju; radno vrijeme za zaposlenike nije postojalo.

Mobbing nad zaposlenicima

Na njezin račun stigle su i prijave za mobbing, za atmosferu straha, pritiske i omalovažavanje ljudi, odnosno za neprofesionalan odnos prema podređenima; od huškanja ljudi jednih prema drugima do nazivanja podređenih pogrdnim imenima. Kao neke od 'suptilnijih' metoda mobbinga navodi se 'stavljanje ljudi na led', odbijanje prijedloga i tema novinarima, micanje s ekrana, davanje zadataka za početnike...  Neki su zbog takvih uvjeta rada i ponižavajućeg tretmana dali otkaz na HRT-u, drugi su otišli na dugotrajno bolovanje, a treći su se iz Čakovca uspjeli prebaciti u Zagreb. 

U 'centralu' su stizale i prijave kako se bavi PR-om te resurse televizije upotrebljava u privatne svrhe. Nakon što je 2010.  maknuta  s noćnih Vijesti na Prvom programu HTV-a i vraćena na staro radno mjesto šefice HTV-ovih dopisništva u Čakovcu i studija u Varaždinu, prijavljena je za korištenje službenog automobila u privatne svrhe dok njezini kolege u Varaždinu i Čakovcu nisu imali dovoljno vozila za izlazak na teren.

U priču se uključio i Sindikat tehnike HRT-a koji je poslao nekoliko prijava čelništvu HRT-a zbog spomenutih kršenja radnih i ljudskih prava, ali nitko, kako tvrde, do sada na njih nije reagirao.  

U najnovijoj prijavi sindikata naslovljenoj na glavnog ravnatelja HRT-a Kazimira Bačića u rujnu ove godine, a koja nam je dana na uvid,  iznova se upozorava na kontinuirane probleme u HRT-ovu centru Čakovec i Varaždin.

Nejasna šutnja odgovornih na HRT-u

U prijavi se ističe da do danas čelništvo HRT-a nije iznašlo rješenje koje bi bilo na dobrobit radnika tog TV centra već je svojim "nepostupanjem omogućilo Tamari Peras da nastavi s kršenjem kako zakonskih odredbi tako i osobnih prava radnika HRT centra Čakovec i Varaždin".

Sindikat u zadnjoj prijavi podsjeća i na presudu Općinskog suda u Čakovcu iz ožujka ove godine zbog kršenja prava zaposlenih novinara i snimatelja u tom HRT-ovu centru. Naime, donesena je prvostupanjska presuda u kojoj su HRT kao pravna osoba i Tamara Peras kao odgovorna osoba HRT Centar Čakovec i Varaždin proglašeni krivima zbog kršenja Zakona o radu na štetu osmero zaposlenika. HRT-u je zbog toga dosuđena novčana kazna u iznosu od 92 tisuće kuna, a Tamari Peras u iznosu od 11 tisuća kuna.

Nakon što je nepravomoćna presuda Općinskog suda objavljena u medijima, Peras je u svom priopćenju za javnost napisala kako je postupala "u skladu sa zakonom i internim aktima poslodavca" te da sud nije uzeo u obzir "česte izvanredne okolnosti kod HRT-a kao medijskog poslodavca"  zbog čega je podnijela žalbu na presudu.

Sindikat u prijavi od rujna pak traži od ravnatelja Bačića da napokon poduzme odgovarajuće mjere u cilju zaštite radnih prava i dostojanstva radnika ili će biti "prisiljeni podnijeti prijave i tužbe nadležnim tijelima i sudovima" .

Vladavina straha

S portala Direktno poslali smo službeni upit HRT-u o tome što će se poduzeti ili je poduzeto glede prijava zaposlenika na račun Tamare Peras. Tražili smo i njihov komentar s obzirom na činjenicu da je i sud u prvom stupnju presudio u korist zaposlenika. Iz nacionalne dalekovidnice samo nam je šturo odgovoreno kako "ne komentiraju radno-pravne sporove".

Kakav strah vlada među zaposlenicima HRT-a, čak i među onima koji su otišli ili se na to spremaju, govori i činjenica da nitko nije htio javno istupiti protiv te dugovječne lokalne televizijske šefice koja je očito uvijek u milosti na Prisavlju. Što je razumljiva posljedica nereagiranja vodstva HRT-a koje je dužno zaštititi svoje zaposlenike od samovolje pojedinih šefova u tom glomaznom radnom kolektivu.

Na žalost i na nacionalnoj televiziji izgleda vrijede 'pravila' koji masovno tjeraju Hrvate iz njihove države. Ako ste podobni manje je bitno jeste li i sposobni za funkciju koju obnašate. Jedno je sigurno: za vas ne vrijede zakoni kao i za druge. Ako ih kršite ne samo da ne odgovarate nego možete biti i promaknuti.

 

 

 

 

 

 

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.