ŠTO JE ZASLUŽNO ZA OVAJ FENOMEN?

Stručnjak otkrio tajnu uspjeha Baby Lasagne: Komunikacijski genij iza cijele priče

Autor

hk

Biti svoj kad su sve oči javnosti uprte u tebe nije nimalo lako, zna to naš Marko Purišić, poznatiji kao Baby Lasagna. Njegov uspjeh nije samo pobjeda na Dori i osvojeno drugo mjesto na Eurosongu. Njegov najveći komunikacijski uspjeh je to što je ostao svoj. Upravo takvim stavom osvojio je mnoge.

21.05.2024. u 11:08
Ispiši članak

"Njegov pristup karakterizirala je besprijekorna mješavina humora, jednostavnosti, poniznosti, autentičnosti i transparentnosti", rekao je u svojoj analizi komunikacijski stručnjak za prodaju i odnose Ante Mihaljević. Za portal Lifebuzz.hr analizirao je komunikacijski fenomen Baby Lasagne i otkrio što je u njegovoj komunikaciji s javnostima toliko genijalno da je u kratkom vremenu dobio toliku medijsku pozornost, stotine tisuća novih pratitelja na društveni mrežama i milijune pregleda te postao miljenik nacije i svijeta.

Način na koji je Baby Lasagna komunicirao s publikom bio je ključan za njegov globalni uspjeh, istaknuo je Ante MIhaljević. "Baby Lasagna majstorski je koristio različite komunikacijske platforme kako bi komunicirao s publikom. Njegova sposobnost prenošenja poruka njegova neposrednost, emocije i vrijednostima koje je autentično i iskreno komunicirao, doprinijela je stvaranju odanih i strastvenih obožavatelja. Ova izravna komunikacija potaknula je osjećaj zajedništva i pripadnosti među svima nama, što je i pojačalo njegov doseg i utjecaj na globalnoj razini, posebice na društvenim mrežama koje su ga bodrile cijelo vrijeme", tvrdi stručnjak.

Komunikacijska strategija Baby Lasagne doista je imala revolucionarne aspekte. Revolucija je u tome što je bio normalno svoj, a to danas, složit ćete se, nije lako. Za Mihaljevića njegova genijalnost u komunikaciji bila je kombinacija humora, jednostavnosti, poniznosti, autentičnosti i transparentnosti. Gotovo sve te karakteristike proizašle su iz iskrenog i otvorenog stava, a to je ponekad najteže. "Društvene mreže nije iskoristio samo za emitiranje poruka, već i za započinjanje razgovora, odgovaranje na komentare obožavatelja i dijeljenje sadržaja iza kulisa koji ga je prikazao u pravom svjetlu i to kao jednog od nas", smatra.

Dodaje kako je ova razina angažmana možda i bila pomno planirana, ali se činila spontanom. "Iskreno komuniciranje koje je odražavalo njegovu osobnost i, reklo bi se, strateško stvaranje viralnog sadržaja bili su ključni u izbjegavanju pogrešnih koraka i održavanju pozitivnog imidža u javnosti", dodaje. Najčešće zamke u komunikaciji, na koje se poznate osobe poskliznu prema Anti Mihaljeviću su pretjerano obećavanje, a nedovoljno ispunjavanje, bavljenje kontroverznim temama bez jasnog stava i neprilagođavanje jedinstvenoj publici.

"Druga česta pogreška je ne dosljednost, gdje poruke ili ponašanje javne osobe nisu u skladu s njihovim ustaljenim brendom ili vrijednostima. Ova nedosljednost može narušiti povjerenje i lojalnost među fanovima. Kod Marka smo mogli primijetiti vrlo dosljedan stil od prvog nastupa. Nije se prodao, ostao je svoj, mudar, produhovljen, prodoran, a skroman. Ključ uspjeha Baby Lasagne bilo je nekoliko strateških komunikacijskih trenutaka, kao što su interaktivni momenti uživo u kojima je izravno komunicirao s obožavateljima, ekskluzivni sadržaj iza kulisa zbog kojeg su se pratitelji osjećali posebnima i pravovremeni odgovori na trendovske teme zbog kojih je bio relevantan u očima javnosti", kaže Mihaljević.

Dva trenutka u komunikaciji Baby Lasagne Ante Mihaljević posebno je istaknuo. "Prvi je kad ga je nagazio Neven Ciganović u jednom razgovoru odmah nakon pobjede na Dori. Marko je pokazao izvrsnu pribranost, skromnost, ali i britkost. Nije dao na sebe, a dozvolio je sugovorniku da dostojanstveno drži suprotnu poziciju. Drugi trenutak odnosi se na njegovo autentično, nenametljivo i simpatično ispovijedanje vlastite vjere. U vremenu kad nije funky i cool isticati svoje kršćanstvo, kad bi s obzirom na okolnosti mnogi od njega očekivali da mu slava udari u glavu, on je ostao pribran i krotak. Pa čak i u onoj situaciji s jednim našim nogometašem koji nije razumio priču do kraja", kazao je.

Oduševila ga jedna stvar

Posebno ga je oduševio ovom reakcijom prema premijeru Andreju Plenkoviću i nagradi gdje je tako gospodski ostao suzdržan, mudar, plemenit i prizeman. Baby Lasagna uspješno je prodao na tisuće majica, čarapa i ostalog "mercha", a evo ovih dana i sve ulaznice za koncerte koje je najavio. Ante Mihaljević za njegov prodajni uspjeh istaknuo je upravu tu komunikaciju i izgrađene odnose.  

"Mladi ljudi mogu birati, a kad biraju, sve češće se odlučuju za simbole koji predstavljaju njihove vrijednosti. Vjerujem da se ovdje dogodilo upravo to te da su ga prepoznali kao jednog od njih, ako ne i kao jednog od uzora te su to odlučili iskazati kupnjom tih artikala. Naravno da postoji stanoviti dio kupaca koji slijede trend bez da promišljaju o dubljim slojevima poruke koju taj trend promovira", kaže Mihaljević. 

Uspjeh mercha vidi i u stalnoj komunikaciji s obožavateljima i promociji na zabavan način. "Zanimljivo će biti u naredno vrijeme vidjeti u koje sve prodajne kampanje će se Baby Lasagna pojaviti, koje kompanije će ga angažirati za reklame i gdje će se sve pojavljivati. Prema onome što smo do sad vidjeli, vjerujemo da će to biti mudro odabrane suradnje za brendove koji se poklapaju s njegovim vrijednostima", dodao je.

Pogledajte kako je Baby Lasagna najavio koncert u svom gradu: 'Vjerojatno griješim...' 

Njegove komunikacijske principe, istaknuo je Ante Mihaljević, možemo primijeniti svi na svakodnevni život i rad tako što ćemo se fokusirati na autentičnost, angažman i dosljednost. "Kad si iskren u interakciji to gradi povjerenje i odnos. Prisutno, empatično slušanje potiče osjećaj povezanosti i zajedništva. U profesionalnim okruženjima ova načela mogu poboljšati timski rad, odnose s klijentima i osobno brendiranje, što u konačnici dovodi do jače i učinkovitije komunikacije", zaključio je. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.